22 października br. w Gdańsku-Wrzeszczu nastąpiło uroczyste otwarcie Galerii Metropolia. Inwestorem przedsięwzięcia jest Przedsiębiorstwo Budowlane Górski. Za komercjalizację obiektu odpowiada międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield.
Uroczyste otwarcie Galerii trwało dwa dni. Przygotowano wiele atrakcji, w tym występy artystów, sportowców i popularnych gwiazd m.in. Margaret i Natalii Szroeder, całe wydarzenie poprowadzili Maciej Dowbor i Krzysztof Ibisz.
Galeria Metropolia to jedno z najlepiej skomunikowanych centrów handlowych w Trójmieście. Obiekt położony jest w sąsiedztwie węzła przesiadkowego i bezpośrednio połączony na trzech różnych poziomach z dworcem Gdańsk-Wrzeszcz (PKP, SKM, PKM). Nowy peron stacji PKP został połączony z centrum specjalnym tunelem, dzięki czemu klienci wchodzą prosto z pociągu do obiektu. Na czterech piętrach galerii obejmującej 34 tys. m kw. znajduje się ponad 100 lokali handlowo-usługowych oraz 720 miejsc parkingowych. Klienci znajdą tu takie marki jak Monnari, Lara Fabio, Apart, Sports Direct, Stokki oraz Stokki Home, Puma, J&Joy, Media Expert, KiK, Pepco. Strefa foodcourt to m.in.: Burger King, Subway, Pizza Hut, Smak na Tak, Grand Kebab oraz Pierogarnia. Na poziomie +1 na powierzchni 2,5 tys. m kw. powstała specjalna strefa z artykułami wyposażenia wnętrz z takimi markami jak Vinotti, Vox, Abra, Witeks czy Swarzędz Home. Galeria oferuje również bogatą ofertę rozrywkową: siedmioekranowe kino Helios, plac zabaw dla dzieci i nowoczesne centrum fitness Tone Zone o powierzchni ponad 1,7 tys. m kw.
– W dniu otwarcia Galeria Metropolia cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem mieszkańców Trójmiasta. Proces komercjalizacji Galerii Metropolia zaplanowaliśmy tak, aby wyróżniła się ona na tle sąsiadujących obiektów. Klienci znajdą tu wiele udogodnień, np. większą strefę food court zlokalizowaną tuż przy stacji SKM, kino, fitness czy plac zabaw na powierzchni 1000 m kw. Najemcami Galerii są zarówno popularne marki, jak i takie, które rozpoczynają swoją ekspansję – mówi Marta Słysz, starszy konsultant w dziale powierzchni handlowych, Cushman & Wakefield.
Galeria Metropolia to jeden z elementów wieloetapowego kompleksu Przedsiębiorstwa Budowlanego Górski realizowany przez spółkę celową Centrum Hevelius. Inwestycja obejmuje otwarty na wiosnę br. hotel sieci Focus ze 126 pokojami oraz centrum konferencyjne, a także osiedle Browar Gdański, w którym powstaje ponad 1000 mieszkań i 20 tys. m kw. powierzchni usługowo-rozrywkowej w Browarze Kulturalnym.