PKP S.A. wybrało wykonawcę modernizacji dworca w Głogowie. W ramach inwestycji odnowiony zostanie między innymi hol dworca oraz zainstalowany system monitoringu. Historyczne piękno odzyska również elewacja budynku.
Z czterech ofert, które wpłynęły w przetargu najkorzystniejszą okazała się oferta firmy Marapol z Wrocławia, która zmodernizuje głogowski dworzec za nieco ponad 3,2 miliona złotych. Umowa z wykonawcą zostanie podpisana w styczniu i wtedy też rozpoczną się prace na dworcu.
W ramach modernizacji dworca w Głogowie poprawi się wizerunek i estetyka obiektu, a także komfort korzystania przez podróżnych z dworca. Historyczny wygląd odzyska elewacja budynku. Powojenny tynk z elewacji zostanie skuty, a w jego miejsce zostaną odtworzone klinkierowe płytki, które pokryją niemal w całości frontową elewację dworca. Elewacja zostanie również docieplona. Na frontowej elewacji, tuż nad wejściem zostanie zamontowany nowy zegar. W całym budynku zostanie również wymieniona stolarka okienna i drzwiowa.
Wewnątrz gruntownej modernizacji zostanie poddany hol dworca, w którym zostanie wymieniona posadzka, a także odświeżone i pomalowane ściany oraz zamontowane nowe oświetlenie i system głosowej informacji podróżnych. Metamorfozę przejdą również pomieszczenia kas biletowych, które zostaną poddane gruntownej renowacji i dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Oprócz tego w ramach modernizacji budynku zostanie wyremontowane pokrycie dachu budynku, a także zostaną wymienione instalacje.
Dla poprawy bezpieczeństwa podróżnych na dworcu i w jego otoczeniu zostanie zamontowany nowy system monitoringu.
Inwestycja na dworcu w Głogowie będzie finansowana ze środków własnych PKP S.A. i budżetowych. Modernizacja obiektu zakończy się jesienią 2012 roku.
Historia dworca w Głogowie
Budynek dworca w Głogowie został wybudowany w 1935 roku w stylu modernistycznym. W czasie drugiej wojny światowej w wyniku działań wojennych budynek uległ częściowo zniszczeniu. Szczególnie mocno ucierpiało wschodnie skrzydło dworca, a także dach nad łącznikiem zachodnim. Obiekt odbudowano ostatecznie w 1959 roku.