Japoński gigant z branży tytoniowej JTI zwiększa inwestycje w Polsce do 1,3 mld dolarów

Orzech

Kolejny wielki, światowy koncern z branży tytoniowej zdecydował się na zwiększenie swoich inwestycji w Polsce. Tym razem jest to Japan Tobacco International, który inwestuje w swoją fabrykę nowatorskich wyrobów tytoniowych w Starym Gostkowie pod Łodzią.

Japan Tobacco International, druga największa firma tytoniowa w Polsce wchodzi na krajowy rynek z podgrzewaczem tytoniu Ploom X. Tym samym, JTI zamierza zwiększyć wartość inwestycji w naszym kraju do 1,3 mld dolarów. Rynek wyrobów tytoniowych, a w tym i podgrzewaczy, stale się rozwija, a to oznacza duże inwestycje tego japońskiego koncernu. Tylko w tym roku JTI Polska zwiększyła zatrudnienie o ponad 100 osób, a wartość inwestycji w fabrykę nowatorskich wyrobów tytoniowych pod Łodzią przekroczyła 200 mln dolarów.

JTI działa w Polsce od 2007 roku, czyli od momentu kiedy firma przejęła Grupę Gallaher działającą w Starym Gostkowie pod Łodzią. Dziś stojąca tam fabryka, a raczej 4 nowoczesne fabryki, zajmują łączną powierzchnię ponad 155 tysięcy metrów kwadratowych, a cały teren należący do Japan Tobacco International to ponad 50 hektarów. JTI zatrudnia w Polsce ponad 3,4 tys. osób, a wraz z rozwijaniem fabryki wyrobów nowatorskich, w której produkowane są wkłady tytoniowe Ploom X, ta liczba będzie rosnąć.

– Uruchomienie produkcji wkładów tytoniowych do Ploom X na polski rynek, a także dla innych europejskich krajów już przyczynia się do rozwoju fabryki JTI w Polsce. Tylko w tym roku zwiększyliśmy zatrudnienie o ponad 100 osób, a wartość inwestycji w fabrykę nowatorskich wyrobów tytoniowych przekroczyła 200 mln dolarów. To jedyna taka fabryka JTI poza Japonią i spodziewamy się kolejnych znaczących inwestycji w produkcję wyrobów nowatorskich i w całe centrum produkcyjne w Starym Gostkowie – podkreśla Yan Sobolevskyy, dyrektor operacyjny fabryki JTI Polska

Sama fabryka wyrobów nowatorskich wyposażona jest w najnowocześniejszy sprzęt, a część produkcji jest w pełni zautomatyzowana. W ofercie firmy znajdują się wyroby tytoniowe marek Winston, Camel i LD i papieros elektroniczny Logic Compact.

Od połowy września debiutuje w Polsce kolejna marka, czyli Ploom, a nowe urządzenie (Ploom X) ma być mocnym graczem na rynku podgrzewaczy. Ten stanowi już ponad 10 procent całego rynku tytoniowego w Polsce, a jego wartość szacuje się na około 4,8 miliarda złotych. Sprzęt wyposażono w innowacyjną technologię HeatFlow, dzięki której wkłady tytoniowe nie mają bezpośredniego kontaktu z grzałką, za to korzystają z mocy przepływu powietrza.

– To idealny moment na wejście na polski rynek z innowacyjną japońską technologią do podgrzewania tytoniu Ploom X. JTI Polska jest drugą największą firmą tytoniową w kraju i jestem przekonany, że dzięki ekspansji w szybko rozwijającej się kategorii nowatorskich wyrobów tytoniowych nasza pozycja w Polsce będzie jeszcze silniejsza – mówi Edoardo Voletti, prezes zarządu JTI Polska