Do końca grudnia zakończą się zasadnicze prace przy modernizacji kolejowej części stacji Warszawa Zachodnia. Podróżni będą mogli skorzystać z nowego przejścia podziemnego po wybudowaniu części obiektu realizowanego przez Tramwaje Warszawskie. Projekt przebudowy Warszawy Zachodniej realizowany jest z dofinansowaniem środków unijnych z POIiŚ.
Od czerwca, podróżni na stacji Warszawa Zachodnia korzystają już ze wszystkich 9 peronów. Teraz, do końca grudnia, wykonawca zakończy zasadnicze prace w części kolejowej przejścia podziemnego. Aby podróżni mogli skorzystać z nowego obiektu, muszą zostać dokończone roboty związane z budową części tramwajowej. Ten etap planowany jest do połowy roku i po przeprowadzeniu ostatecznych odbiorów pasażerowie będą mogli już zejść pod ziemię.
– Stacja Warszawa Zachodnia staje się jednym z największych węzłów komunikacyjnych w Polsce. To miejsce, które będzie łączyło kolej z transportem miejskim, co stworzy doskonałe warunki do podróżowania – powiedział Marcin Mochocki, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Nowe przejście podziemne jest dłuższe i szersze od poprzedniego. Obiekt umożliwia dojście do wszystkich 9 peronów zarówno od strony Woli jak i Ochoty. Zainstalowano w nim windy oraz schody ruchome, które ułatwią pasażerom wejście na perony. Docelowo znajdą się w nim kasy biletowe, poczekalnie i lokale usługowe. Obecnie wygodne dojście do pociągów zapewnia wybudowana kładka, z której można zjechać windami na poziom „0”.



Trwa komercjalizacja galerii handlowo-usługowej
W listopadzie PLK SA rozpoczęły procedurę związaną z komercjalizacją powierzchni handlowo-usługowej na stacji Warszawa Zachodnia. Największy węzeł komunikacyjny w stolicy, po zakończeniu modernizacji stanie się również centrum handlowym, które przyciągnie tysiące klientów każdego dnia.



Modernizacja Warszawy Zachodniej to jedna z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w kraju
Wszystkie perony są zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.
Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia” wart jest ok. 2 mld zł netto.
Źródło: PKP PLK S.A.



![W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa [FILM]](https://investmap.pl/_i/gallery/47/47/621871_100x70.png)


![Warszawa z coraz mniejszą ofertą nowych biur [RAPORT]](https://investmap.pl/_i/image/109/109/77421_100x70.jpg)


![NICKEL Resort & Wellnest Grzybowo z pozwoleniem na użytkowanie [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/230/102/686054_100x70.jpg)



![Stacja Warszawa Główna niemal gotowa [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/226/98/51426_100x70.jpg)
![Warszawa Zachodnia – w grudniu wsiądziemy do pociągów z nowego peronu [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/60/60/52540_100x70.jpg)
![Nowy dworzec Warszawa Zachodnia zwiększy rolę kolei nie tylko w stolicy [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/0/0/52224_100x70.jpg)
![Trwają prace przy przebudowie Dworca Warszawa Zachodnia [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/154/26/51354_100x70.jpg)
![Trwają prace przy zadaszeniu peronów na stacji Warszawa Zachodnia [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/91/91/52059_100x70.jpg)
![Trwa przebudowa stacji Warszawa Zachodnia [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/214/86/52182_100x70.jpg)
![Trwają prace przy przebudowie dworca kolejowego Warszawa Zachodnia [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/35/35/52259_100x70.jpg)
![Trwa przebudowa stacji kolejowej Warszawa Zachodnia [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/63/63/51775_100x70.jpeg)
![Trwa przebudowa stacji kolejowej Warszawa Zachodnia [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/2/2/51714_100x70.jpeg)
![W grudniu po ponad 20 latach pojedziemy pociągiem z Wrocławia do Świdnicy [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/83/83/52307_100x70.jpg)