Koleje Dolnośląskie będą samowystarczalne w zakresie serwisu. Rozbudują kompleks w Legnicy

Koleje Dolnośląskie będą samowystarczalne w zakresie serwisu. Rozbudują kompleks w Legnicy

https://img.investmap.pl/user/2/229091_%s.jpg
Mariusz Bartodziej
REKLAMA
Dodatkowe hale, stacja paliw oraz myjnia mają powstać w rejonie ulicy Pątnowskiej do końca 2022 roku. Za to w ciągu najbliższych sześciu miesięcy kolej liczy na gotową dokumentację. Inwestycja pozwoli obniżyć koszty spółki za przeglądy.
Koleje Dolnośląskie S.A. ogłosiły wczoraj, 3 czerwca, przetarg na przygotowanie kompletnej dokumentacji projektowej dla rozbudowy zaplecza technicznego do obsługi i serwisowania taboru przy ul. Pątnowskiej 1 w Legnicy (wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego). Chętni mogą się zgłaszać do 6 lipca. Zwycięzca będzie miał na realizację zadania pięć miesięcy od dnia podpisania umowy.
Zamówienie dotyczy rozbudowy obecnego zaplecza o kompleks hal przeglądowo-naprawczych wraz z wyposażeniem wymaganym do wykonywania przeglądów i napraw okresowych pojazdów użytkowanych przez KD. W tym celu niezbędne jest m.in. zapewnienie stanowiska do testowania poszczególnych urządzeń oraz możliwości montażu i demontażu podzespołów na dachu pojazdu, a także wywiązania go z wózków (i podniesienia pudeł). Dlatego inwestycja zakłada utworzenie m.in. czterech torów o długości około 120 m (dwa dla pociągów elektrycznych, a po jednym dla spalinowych oraz dla całorocznej myjni), instalacji do odciągania spalin i tokarki podtorowej. Powstaną też stacja paliw oraz automatyczna myjnia. Inwestor zakłada, że prace budowlane rozpoczną się w III kwartale 2021 roku, a skończą do 31 grudnia 2022 r.
Wobec stale rosnących na rynku stawek za przeglądy okresowe, inwestycja we własne zaplecze pozwoli nam na znaczne ograniczenie tych kosztów – mówi Damian Stawikowski, prezes KD. – A dzięki nowej hali serwisowej Koleje Dolnośląskie będą praktycznie samowystarczalne w zakresie serwisowania taboru. Chcemy docelowo przenieść do niej przeglądy na poziomach P3 i P4, a w obecnie istniejącej realizować  poziomy P1 i P2.
Istniejąca hala przeglądowo-naprawcza przy ul. Pątnowskiej funkcjonuje od stycznia 2018 roku. Ma trzy tory. Kompleks uzupełnia sześć dodatkowych torów (jeden w rozbudowie), magazyn o powierzchni ok. 800 mkw., dwa obiekty administracyjne (jeden nieczynny) oraz ośrodek szkolenia wraz z symulatorem.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Najnowsze artykuły

Trzy firmy chcą remontować most Zwierzyniecki we Wrocławiu
Poznaliśmy oferty trzech firm, które zainteresowane są przeprowadzeniem remontu 123-letniego mostu Z...
Rynek magazynowy w Łodzi – logistyczne serce Polski
Polska Centralna to trzeci do co wielkości rynek magazynowy w Polsce, a także jeden z najważniejszyc...
Łódź: Ulica Wydmowa przeszła remont
Inwestycja została zrealizowana w ramach programu Plan dla Osiedli. Prace obejmowały odcinek od ulic...
Kraków: Mieszkańcy zdecydowali – wyniki głosowania 7. edycji Budżetu Obywatelskiego
Zrealizowanych zostanie 195 projektów na łączną kwotę 32 mln złotych. Najwięcej zwycięskich zadań do...
Kraków: tereny pod kolejowymi estakadami zostaną zagospodarowane
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. powołały zespół z udziałem miasta, którego zadaniem jest przygotowan...
Miasto sprzedaje atrakcyjną działkę tuż obok Dworca Głównego PKP. Znamy nową datę przetargu
Magistrat wystawia na sprzedaż nieruchomość położoną blisko zbiegu ulic Gwarnej i Kościuszki. Liczy...
Wrocław najbardziej aktywnym regionalnym rynkiem biurowym w Polsce
Największe polskie miasta regionalne już drugi raz w tym roku wyprzedziły Warszawę pod względem iloś...
Znane wyniki głosowania w Legnickim Budżecie Obywatelskim 2020
W ramach tegorocznego budżetu obywatelskiego do głosowania zakwalifikowało się 41 projektów z 11 obs...
W gminie Miękinia powstaje nowoczesna fabryka z branży budownictwa
Na ponad 17-hektarowej nieruchomości w gminie Miękinia powstaje fabryka prefabrykacji elementów beto...
Żabka inwestuje na Dolnym Śląsku
Żabka Polska, mimo trudnej sytuacji spowodowanej pandemią, w tym roku dokonała największych w swojej...