Koleje Dolnośląskie będą samowystarczalne w zakresie serwisu. Rozbudują kompleks w Legnicyźródło: Koleje Dolnośląskie

Koleje Dolnośląskie będą samowystarczalne w zakresie serwisu. Rozbudują kompleks w Legnicy

Mariusz Bartodziej
Mariusz Bartodziej
REKLAMA
Dodatkowe hale, stacja paliw oraz myjnia mają powstać w rejonie ulicy Pątnowskiej do końca 2022 roku. Za to w ciągu najbliższych sześciu miesięcy kolej liczy na gotową dokumentację. Inwestycja pozwoli obniżyć koszty spółki za przeglądy.
Koleje Dolnośląskie S.A. ogłosiły wczoraj, 3 czerwca, przetarg na przygotowanie kompletnej dokumentacji projektowej dla rozbudowy zaplecza technicznego do obsługi i serwisowania taboru przy ul. Pątnowskiej 1 w Legnicy (wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego). Chętni mogą się zgłaszać do 6 lipca. Zwycięzca będzie miał na realizację zadania pięć miesięcy od dnia podpisania umowy.
Zamówienie dotyczy rozbudowy obecnego zaplecza o kompleks hal przeglądowo-naprawczych wraz z wyposażeniem wymaganym do wykonywania przeglądów i napraw okresowych pojazdów użytkowanych przez KD. W tym celu niezbędne jest m.in. zapewnienie stanowiska do testowania poszczególnych urządzeń oraz możliwości montażu i demontażu podzespołów na dachu pojazdu, a także wywiązania go z wózków (i podniesienia pudeł). Dlatego inwestycja zakłada utworzenie m.in. czterech torów o długości około 120 m (dwa dla pociągów elektrycznych, a po jednym dla spalinowych oraz dla całorocznej myjni), instalacji do odciągania spalin i tokarki podtorowej. Powstaną też stacja paliw oraz automatyczna myjnia. Inwestor zakłada, że prace budowlane rozpoczną się w III kwartale 2021 roku, a skończą do 31 grudnia 2022 r.
REKLAMA
Wobec stale rosnących na rynku stawek za przeglądy okresowe, inwestycja we własne zaplecze pozwoli nam na znaczne ograniczenie tych kosztów – mówi Damian Stawikowski, prezes KD. – A dzięki nowej hali serwisowej Koleje Dolnośląskie będą praktycznie samowystarczalne w zakresie serwisowania taboru. Chcemy docelowo przenieść do niej przeglądy na poziomach P3 i P4, a w obecnie istniejącej realizować  poziomy P1 i P2.
Istniejąca hala przeglądowo-naprawcza przy ul. Pątnowskiej funkcjonuje od stycznia 2018 roku. Ma trzy tory. Kompleks uzupełnia sześć dodatkowych torów (jeden w rozbudowie), magazyn o powierzchni ok. 800 mkw., dwa obiekty administracyjne (jeden nieczynny) oraz ośrodek szkolenia wraz z symulatorem.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA