DODAJ
deweloper
Archicom S.A. 18.01.2017, godz. 08:38
@pawel.zal6 inwestycja została wykonana zgodnie z projektem, który stanowił podstawę do umów z klientami, którzy zdecydowali się na zakup mieszkań Na Krzyckiej. Dobór materiałów i sposób wykończenia części wspólnych nie powinien być więc dla nikogo zaskoczeniem. 
odpowiedz
martyna88 22.01.2017, godz. 18:58
Widzę, że chcą Państwo sprawiać wrażenie, że wszystko jest w porządku na tej inwestycji, ale tak do końca nie jest.
1. Do końca października miały być zakończone roboty budowlane - a nawet na zdjęciach z grudnia widać jak robotnicy się kręcą
2. Do końca grudnia miało być pozwolenie na użytkowanie - podejrzewam że jeszcze go nie udało się dostać
Teraz będzie gonitwa żeby zrobić odbiory do końca lutego...

Szkoda że wykonawca zawalił, bo inwestycja była raczej prosta. Tylko czemu Archicom jako deweloper nie umiał temu zapobiec ?
odpowiedz
Orzech 22.01.2017, godz. 20:13
21.01.2017



309659_1500x.jpg

309660_1500x.jpg

309661_1500x.jpg

309662_1500x.jpg

309663_1500x.jpg
odpowiedz
bridgebuilder74 23.01.2017, godz. 11:43
@Martyna88,
Firma Archicom nie ma jeszcze pozwolenia na użytkowanie budynku, a przynajmniej nie miała takiego w zeszłym tygodniu. W biurze powiedziano mi, że pozwolenie  ''powinno'' być uzyskane do końca miesiąca, choc musze przyznać, że nie brzmiało to specjalnie przekonywująco 
Inwestycja jest ewidentnie spóźniona, przy czym rozczarowywujący jest brak jakiejkolwiek informacji od firmy Archicom dla klientów,z czego wynika opóźnienie i co firma robi w kierunku dotrzymania terminów odbiorów. Z mojej strony za komunikację z klientem duży minus.
Co więcej ciężko troche zrozumieć jak deweloper, który de facto zajmuje się wyłącznie budownictwem mieszkaniowym nie potrafi doprowadzić tak prostej inwestycji do końca w terminie który sam sobie ustalił. W tego typu budowaniu nie ma specjalnie trudnych problemów technicznych do rozwiązania czy skomplikowanej koordynacji która powodowałaby obsunięcia harmonogramu prac.
Nie chciałbym wyrokować zbyt pochopnie, ale z mojego doświadczenia zawodowego wynika, że inwestycje kończone na tzw. ''gwałtu rety'' cierpią z reguły na  problemy jakościowe. Zobaczymy przy odbiorze, czy dodatkowy czas został spożytkowany na poprawne wykonanie wszystkich pracy zgodnie z normami i sztuką budowlaną, czy był potrzebny żeby w ogóle doprowadzić inwestycję do jakiegokolwiek końca
odpowiedz
martyna88 23.01.2017, godz. 21:22
Właśnie obawiam się że będą problemy jakościowe. Na zdjęciach widać co działo się w tych miesiącach: malowanie korytarzy, montowanie tarasów i drewnianego wykończenia. Dodatkowy czas został ewidentnie spożytkowany żeby w ogóle zakończyć inwestycję.
odpowiedz
martyna88 25.01.2017, godz. 09:47
Jeszcze ze "smaczków". 
Ostatnią fakturę dostaliśmy pod koniec listopada, a przecież inwestycja nie była zakończona! Nawet nie wiem jak to nazwać ? Ale wygląda to na "co najmniej niedopatrzenie" ze strony banku i Archicomu. Skoro bank miał pilnować realizacji inwestycji zgodnie z harmonogramem, a pieniądze zostały przelane z rachunku powierniczego przed zakończeniem etapu którego dotyczyły. Tutaj ewidentnie nie da się tego wytłumaczyć bo tym etapem było już zakończenie prac!
odpowiedz
InvestPhoto.pl 25.01.2017, godz. 15:56
[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310011[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310012[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310013[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310014[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310015[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310016[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310017[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310018[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310019[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310020[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310021[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310022[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310023[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310024[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310025[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310026[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310027[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310028[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310029[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310030[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310031[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310032[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310033[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310034[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310035[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310036[Wrocław] Budynek wielorodzinny "Na Krzyckiej" 310037
odpowiedz
deweloper
Archicom S.A. 25.01.2017, godz. 16:10
Informujemy, że  zakończenie prac budowlanych nastąpiło 15.12.2016, co zostało potwierdzone  przez kierownika wpisem do dziennika budowy. W dniu 24.01.2017 r. spółka  uzyskała pozwolenie na użytkowanie budynku i bank zwolnił ostatnia transzę z rachunku powierniczego. W związku z tym końcowe faktury zostaną wystawione do końca stycznia. Termin przekazania mieszkań zawarty w umowach z Państwem będzie dotrzymany.Jednocześnie chcemy przypomnieć, że o zmianach w terminach i  harmonogramie  wynikających z przedłużających się formalności (uzgodnień z Wydziałem Ochrony Środowiska)  informowaliśmy Państwa w piśmie we wrześniu 2015 r. Prosimy o ostrożniejszy dobór słów i zachęcamy do zapoznania się ze sposobem funkcjonowania rachunku ESCROW. Harmonogram płatności jest opisany w Państwa umowach, a pieniądze są przelewane na rachunek powierniczy, którym zarządza bank. To bank przelewa pieniądze na konto dewelopera na podstawie postępów na budowie. Nie ma tu więc mowy o żadnym oszustwie. 
odpowiedz
bridgebuilder74 25.01.2017, godz. 16:40
Czy ktoś mógłby się odnieść do powyższego postu firmy Archicom? Czy firma rzeczywiście wysyłała informację odnośnie możliwych opóźnień we wrześniu 2015? Jeżeli tak, to w jaki sposób informacja to została przekazana klientom którzy dokonali zakupów w terminach późniejszych? Podpisując umowę kupna lokalu w styczniu  2016, żaden doradca z firmy Archicom nie wspomniał o możliwych przesunięciach terminów i harmonogramów. Wręcz przeciwnie, powiedziano mi, że inwestycja przebiega zgodnie z przyjętym planem i budowa zostanie ukończona do 30.10.2016.
W gruncie rzeczy nie ma to aż takiego znaczenia, tak długo jak lokale zostaną przekazane kupującym na czas. Płacąc jednak  300-400 tys. za lokal, klient ma prawo oczekiwać dokładnych informacji na temat zaawansowania inwestycji i ewentualnych opóznień-  w szczególności w świetle relatywnie niskiego zaufania społecznego jakim cieszą się firmy deweloperskie.
odpowiedz
rem88 25.01.2017, godz. 18:00
Podpisałem umowę w sierpniu 2015r i nigdy nie otrzymałem pisma informującego o zmianach terminów. Co więcej, podczas wizyty w ramach drzwi otwartych kilka miesięcy temu miła Pani z Archicomu zapewniała, że przekazywanie mieszkań planowane jest na grudzień 2016r.Inwestycja zakończona z pozwoleniem na użytkowanie a co ze "straszącymi" niepomalowanymi balkonami (spody balkonów) oraz betonowymi murami od zewnętrznej strony? Odnosząc się do wcześniejszego postu krytykującego wykończenie klatek, faktycznie malowanie klatek na biały kolor nie jest w dzisiejszych czasach już chyba praktykowane przez żadnego developera..............
odpowiedz
bridgebuilder74 25.01.2017, godz. 19:42
rem88,
W takim razie ktoś się gdzieś rozmija z prawdą ;)
Odnośnie płyt balkonowych to należy pamiętać, że są one robione jako elementy prefabrykowane. Taki beton dobrze wykonany powinien sam w sobie stanowić jakość i generalnie takich elementów się bez potrzeby nie maluje. Nie mniej jednak, powierzchnia betonu w takim przypadku powinna być jednorodna, gładka, jednolita  i bez nacieków. Dodatkowo powierzchnia powinna być pokryta środkiem hydrofobowym który  zapobiega wsiąkaniu wody (woda powinna gromadzić się na powierzchni w postaci kropel i ładnie odpływać po spadku).  Absolutnie nie powinno być widać żadnych śladów rdzy na powierzchni. Mogło by to oznaczać, rdzewienie zbrojenia a co za tym idzie, w średnim terminie pękanie betonu i szybsza degradacja elementu. Osobiście uważam, prefabrykaty wyglądają w miarę ok. Ostatecznie jeśli komuś się nie podobają plamy to może sobie zażyczyć ich usunięcia podczas odbioru. To samo tyczy się betonowych donic od strony linii tramwajowej.
Inaczej sprawa ma się z półokrągłymi murkami wjazdowymi do garażów. Widać wyraźnie, że murki były wykonywane metodą "in-situ" czyli po prostu wylewane bezpośrednio na budowie w deskowaniu. Uzyskana w ten sposób powierzchnia betonu nie odpowiada warunkom technicznym jakie powinien spełniać beton licowy. Na zdjęciach widać nacieki, plamy i  przebarwienia powierzchni. Co więcej wyraźnie widać miejsca łączenia sklejki w deskowaniu, które potem ktoś bardzo nieudolnie próbował wypolerować. W licu betonu w dalszym ciągu znajdują się plastikowe stożki które powinny zostać usunięte po rozdeskowaniu, a dziury przez które przechodziły pręty dywidag powinny być zasklepione specjalnym preparatem przeznaczonym do tego celu no. "snowcrete". Na koniec wszystko powinno być ładnie wypolerowane. Górna powierzchnia murków też nie wygląda jakoś super, widać chociażby "falowanie" krawędzi.  Tutaj faktycznie przydałoby się trochę więcej pracy przy wykończeniu, no i ze dwie warstwy farby do betonu też by nie zaszkodziły. Pytanie co robił inspektor nadzoru? Warto w takich przypadkach prosić o udostępnienie dokumentacji powykonawczej dla danego elementu i sprawdzić wpis w dzienniku budowy no i kto zatwierdził panel próbny
Tyle widać, ze zdjęć. Reszta pewnie wyjdzie przy bliższych inspekcjach.
Odnośnie koloru ścian na klatkach schodowych, to umowa ogranicza się do stwierdzenia "tynk cienkowarstwowy malowany farba emulsyjną  na gotowo wg projektu wnętrz". Ja osobiście nie prosiłem o wgląd do projektu wnętrz (nie zamierzam mieszkać na klatce schodowej), ale i tak nie miało by to znaczenia dlatego, że deweloper zastrzegł sobie prawo  "do zmian opisanego wykończenia budynku na elementy o porównywalnej jakości i standardzie". W efekcie co by w tym projekcie nie było to i tak deweloper mógłby sobie zmienić kolory ścian w dowolnym momencie wedle własnego uznania i to zgodnie z umową





odpowiedz
deweloper
Archicom S.A. 26.01.2017, godz. 13:29
W sierpniu 2015 r.  Klienci podpisywaliśmy umowy już ze zmienionym  harmonogramem i terminem przekazania mieszkań na 28/02/2017 r. 
odpowiedz
bridgebuilder74 26.01.2017, godz. 14:19
Wyciąg z mojej umowy podpisywanej w styczniu 2016 r. :


§1. 
Terminy


1.       
Sprzedający oświadcza, że:---------------------------------------------------------------------------

a.        
rozpoczęcie robót budowlanych
Budynku nastąpiło 25.05.2015 r., -----------------------     


b.        
zakończenie robót budowlanych Budynku   nastąpi do dnia 31.10.2016 r., -------------

c.        
Decyzja o pozwoleniu na
użytkowanie Budynku zostanie uzyskana przez Sprzedającego do dnia 31.12.2016 r. -------------------------------------------------------------------------------------------


2.       Sprzedający
protokolarnie przekaże, a Kupujący przejmie Przedmiot Odbioru, w terminie do 60
dni od dnia uzyskania przez Sprzedającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie Budynku,
nie później jednak niż do dnia
28.02.2017 r. Sprzedający pisemnie zawiadomi Kupującego o
wyznaczeniu terminu odbioru Przedmiotu Umowy. ---------------------------------------------------------------------------------------


 Strony dokonają zawarcia Umowy Przyrzeczonej w
terminie pisemnie wyznaczonym przez Sprzedającego, nie później jednak niż do
dnia 30.04.2017 r.

Faktyczna data ukończenia budowy zgodnie z postem Archicomu to 15.12.2016  - opóźnienie względem umowy podpisanej z klientami  - 45 dni.
Faktyczna data otrzymania pozwolenia na użytkowanie budynku zgodnie z postem Archicomu to 24.01.2017 (informacja nieoficjalna) - opóźnienie względem umowy podpisanej z klientami  - 24 dni.
Przekazanie lokali zgodnie z umową czyli najpóźniej do 28.02.2017, czyli około 4 tygodni od teraz.
Czy ktoś uważa, że powyższe obliczenia nie są zgodne z rzeczywistością? Jeżeli tak to proszę w wskazanie w którym miejscu. 
A może ktoś ma w umowie inne terminy?
Oczekiwałbym od firmy Archicom, prostego oświadczenia w stylu " ...firma dokłada wszelkich starań aby przekazać lokale klientom zgodnie z terminami zawartymi w umowach. Wszelkie zaistniałe dotychczas opóźnienia nie będą miały wpływu na jakość i ostateczny termin przekazania lokali" Wystarczył by prawdopodobnie ładnie zredagowany, krótki email skierowany do kupujących. Czegoś w tym stylu na pewno oczekiwałby szanujący się klient instytucjonalny, który z reguły jest bardziej wyczulony na kwestie związane z dotrzymywaniem terminów.
Jak pisałem wcześniej, duży minus dla Archicomu za komunikację i podejście do klienta indywidualnego.


odpowiedz
olciaolcia 26.01.2017, godz. 18:21
bridgebuilder74 napisał:

Wyciąg z mojej umowy podpisywanej w styczniu 2016 r. :
§1.  Terminy 1.        Sprzedający oświadcza, że:--------------------------------------------------------------------------- a.         rozpoczęcie robót budowlanych Budynku nastąpiło 25.05.2015 r., -----------------------      b.         zakończenie robót budowlanych Budynku   nastąpi do dnia 31.10.2016 r., ------------- c.         Decyzja o pozwoleniu na użytkowanie Budynku zostanie uzyskana przez Sprzedającego do dnia 31.12.2016 r. ------------------------------------------------------------------------------------------- 2.       Sprzedający protokolarnie przekaże, a Kupujący przejmie Przedmiot Odbioru, w terminie do 60 dni od dnia uzyskania przez Sprzedającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie Budynku, nie później jednak niż do dnia 28.02.2017 r. Sprzedający pisemnie zawiadomi Kupującego o wyznaczeniu terminu odbioru Przedmiotu Umowy. ---------------------------------------------------------------------------------------  Strony dokonają zawarcia Umowy Przyrzeczonej w terminie pisemnie wyznaczonym przez Sprzedającego, nie później jednak niż do dnia 30.04.2017 r.
Faktyczna data ukończenia budowy zgodnie z postem Archicomu to 15.12.2016  - opóźnienie względem umowy podpisanej z klientami  - 45 dni.
Faktyczna data otrzymania pozwolenia na użytkowanie budynku zgodnie z postem Archicomu to 24.01.2017 (informacja nieoficjalna) - opóźnienie względem umowy podpisanej z klientami  - 24 dni.
Przekazanie lokali zgodnie z umową czyli najpóźniej do 28.02.2017, czyli około 4 tygodni od teraz.
Czy ktoś uważa, że powyższe obliczenia nie są zgodne z rzeczywistością? Jeżeli tak to proszę w wskazanie w którym miejscu. 
A może ktoś ma w umowie inne terminy?
Oczekiwałbym od firmy Archicom, prostego oświadczenia w stylu " ...firma dokłada wszelkich starań aby przekazać lokale klientom zgodnie z terminami zawartymi w umowach. Wszelkie zaistniałe dotychczas opóźnienia nie będą miały wpływu na jakość i ostateczny termin przekazania lokali" Wystarczył by prawdopodobnie ładnie zredagowany, krótki email skierowany do kupujących. Czegoś w tym stylu na pewno oczekiwałby szanujący się klient instytucjonalny, który z reguły jest bardziej wyczulony na kwestie związane z dotrzymywaniem terminów.
Jak pisałem wcześniej, duży minus dla Archicomu za komunikację i podejście do klienta indywidualnego.



odpowiedz
olciaolcia 26.01.2017, godz. 18:21
bridgebuilder74 napisał:

Wyciąg z mojej umowy podpisywanej w styczniu 2016 r. :
§1.  Terminy 1.        Sprzedający oświadcza, że:--------------------------------------------------------------------------- a.         rozpoczęcie robót budowlanych Budynku nastąpiło 25.05.2015 r., -----------------------      b.         zakończenie robót budowlanych Budynku   nastąpi do dnia 31.10.2016 r., ------------- c.         Decyzja o pozwoleniu na użytkowanie Budynku zostanie uzyskana przez Sprzedającego do dnia 31.12.2016 r. ------------------------------------------------------------------------------------------- 2.       Sprzedający protokolarnie przekaże, a Kupujący przejmie Przedmiot Odbioru, w terminie do 60 dni od dnia uzyskania przez Sprzedającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie Budynku, nie później jednak niż do dnia 28.02.2017 r. Sprzedający pisemnie zawiadomi Kupującego o wyznaczeniu terminu odbioru Przedmiotu Umowy. ---------------------------------------------------------------------------------------  Strony dokonają zawarcia Umowy Przyrzeczonej w terminie pisemnie wyznaczonym przez Sprzedającego, nie później jednak niż do dnia 30.04.2017 r.
Faktyczna data ukończenia budowy zgodnie z postem Archicomu to 15.12.2016  - opóźnienie względem umowy podpisanej z klientami  - 45 dni.
Faktyczna data otrzymania pozwolenia na użytkowanie budynku zgodnie z postem Archicomu to 24.01.2017 (informacja nieoficjalna) - opóźnienie względem umowy podpisanej z klientami  - 24 dni.
Przekazanie lokali zgodnie z umową czyli najpóźniej do 28.02.2017, czyli około 4 tygodni od teraz.
Czy ktoś uważa, że powyższe obliczenia nie są zgodne z rzeczywistością? Jeżeli tak to proszę w wskazanie w którym miejscu. 
A może ktoś ma w umowie inne terminy?
Oczekiwałbym od firmy Archicom, prostego oświadczenia w stylu " ...firma dokłada wszelkich starań aby przekazać lokale klientom zgodnie z terminami zawartymi w umowach. Wszelkie zaistniałe dotychczas opóźnienia nie będą miały wpływu na jakość i ostateczny termin przekazania lokali" Wystarczył by prawdopodobnie ładnie zredagowany, krótki email skierowany do kupujących. Czegoś w tym stylu na pewno oczekiwałby szanujący się klient instytucjonalny, który z reguły jest bardziej wyczulony na kwestie związane z dotrzymywaniem terminów.
Jak pisałem wcześniej, duży minus dla Archicomu za komunikację i podejście do klienta indywidualnego.



odpowiedz
olciaolcia 26.01.2017, godz. 18:53
Przepraszam niechcący wcisnęłam "enter" - stąd dwukrotny wpis. Całkowicie się zgadzam z przedmówcą. Mam podobne odczucia odnośnie "szacunku dla klienta" a w przypadku Archicomu raczej jego brak. Nie odbierano ode mnie telefonów, albo jeżeli miałam już to szczęście się dodzwonić, to mój opiekun jakoś dziwnym trafem był nieobecny. Mimo pozostawionej informacji dla niego z prośbą o kontakt, telefonu zwrotnego nie było.Wracając do czekających nas odbiorów lokali dobrze byłoby, aby większość przyszłych mieszkańców nie skupiała się tylko na swoim lokum ale również zgłaszała  usterki (złe wykonania)  części wspólnych. Na pewno są to balkony- ślady zacieków i rdzy, niedociągnięcia elewacji (to widać na jednym ze zdjęć chyba od strony parkingu poniżej tarasu). Niestety od strony Przyjaźni ktoś pomalował sprejem ogrodzenie, więc warto domagać się od Archicomu, który na razie zarządza budynkiem, usunięcia napisu. Jeżeli "zawiąże się wspólnota" będziemy musieli usunąć to na własny koszt. Dla pocieszenie mojego przedmówcy dodam, że były  ok. cztery osoby, które miały jeszcze inne terminy w akcie notarialnym niż te podane wyżej, gdyż podpisywały go jako pierwsze na początku 2015r. Z umów tych wynikało, że zakończenie budowy miało nastąpić do 30.09.2016r. a uzyskanie pozwolenia na budowę do 30.11.2016r. Ostatecznie lokale te powinny być oddane przyszłym właścicielom do końca stycznia 2017r. Archicom pewnie "stawał na głowie" żeby uzyskać pozwolenie na użytkownie, bo po tym terminie klienci mogliby już naliczać kary umowne. Praktycznie udało im się to w ostatniej chwili.
odpowiedz
martyna88 27.01.2017, godz. 07:51
To na odbiorach mieszkań możemy zgłaszać uwagi do części wspólnych ? Nie są one odbierane osobno przez zarządcę ?
@Archicom Jak się Państwo zapatrują na te uwagi odnośnie wykonania które zauważyliśmy na zdjęciach ? Czy są one zgłaszane wykonawcy do poprawy ?
odpowiedz
olciaolcia 27.01.2017, godz. 08:38
Oczywiście, że tak, ponieważ każdy z nas ma udział w części wspólnej. To do czego mamy zastrzeżenia, zawsze można wpisać do protokołu, a zarządca odbiera swoją drogą. Chyba, że zarządca zgłosił daną uwagę już wcześniej, wtedy osoba przekazująca nam lokal powinna nas o tym powiadomić. Zachęcam Państwa do tego, bo to będzie służyć nam wszystkim. Jestem bardzo ciekawa, czy Archicom wykazał odrobinę dobrej woli i zabezpieczył windy na czas wykańczania mieszkań przez lokatorów? Inaczej przy takiej ilości mieszkańców, niestety przez materiały budowlane szybko zostaną one zniszczone. Może jednak nasz deweloper zrekompensował nam tak długi okres oczekiwania i brak rzetelnych informacji i zrobił chociaż taki gest w kierunku swoich klientów? To pytanie oczywiście to Archicomu. Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
odpowiedz
bridgebuilder74 31.01.2017, godz. 11:20
Czy ktoś otrzymał już od firmy Archicom oficjalną wiadomość o uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie budynku wraz z  zaproszeniem do odbioru? Bo jak zwykle nic oficjalnie dalej nie wiadomo :(
odpowiedz
waldek112233 31.01.2017, godz. 13:25
Dostaliśmy już informację od dewelopera że budynek ma pozwolenie i mamy już ustalony odbiór.
Powyżej też Archicom pisał o tym, że otrzymał pozwolenie 24.01.
Natomiast na pewno wypadłoby żeby Archicom odniósł się do uwag, które przestawiliśmy w tym wątku. Takie to dziwne, zarzucamy deweloperowi że jest słaba komunikacja, po czym się nie odzywa :)
odpowiedz