Korki, a rowerem za daleko? A może dojeżdżać koleją?

Korki, a rowerem za daleko? A może dojeżdżać koleją?

Kajtman
Kajtman
REKLAMA

Niewiele osób ma komfort mieszkania w pobliżu swojego miejsca pracy. Tymczasem ulice polskich miast w godzinach szczytu zakorkowane są do granic możliwości. Dotarcie do pracy wiąże się z coraz dłuższym czasem spędzonym w trasie.

 

Nie odległość od celu podróży, ale przepustowość trasy i jakość połączeń komunikacyjnych decydują dzisiaj o szybkości podróży. Dla komunikacji kołowej ciekawą alternatywą są połączenia kolejowe. Oczywiście wszystko zależy od tego czy częstotliwość kursów jest satysfakcjonująca, a rozmieszczenie stacji kolejowych umożliwia bezproblemowe dotarcie do celu. W niektórych aglomeracjach kolej miejska działa bardzo dobrze, realnie ułatwiając codzienne podróże do pracy. Tego rodzaju sytuacja ma miejsce w Trójmieście, gdzie bliskość stacji SKM podnosi atrakcyjność lokalizacji podobnie jak stacje metra w stolicy. Całkiem dobrze na tle innych miast wygląda system przewozów kolejowych w aglomeracji warszawskiej. W tym przypadku ma to tym większe znaczenie, iż korki należą tu do największych, a osoby pracujące w stolicy pokonują najdłuższe trasy. Nierzadko można tu spotkać sytuację, w której osoba dojeżdżająca z poza miasta, ale z miejscowości z dostępem do stacji kolejowej szybciej dociera do pracy, niż osoba z peryferyjnej dzielnicy podróżująca samochodem bądź miejskim autobusem miejskim. W innych ośrodkach miejskich niestety tego rodzaju komunikacja wciąż nie funkcjonuje sprawnie i na masową skalę mimo wielu szumnych zapowiedzi, planów, projektów i debat. Tego typu sytuacja ma miejsce chociażby w Krakowie czy Wrocławiu. Skutkuje to tym, iż mieszkańcy podmiejskich miejscowości skazani są na własne samochody bądź korzystanie z różnego rodzaju busów i autobusów, które i tak muszą odstać swoje w korkach. Bliskość stacji kolejowej to zaleta nie tylko dla osób z mniejszych miejscowości. Rzadziej zwraca się na to uwagę, ale również w przypadku głównego miasta aglomeracji możliwość skorzystania z tej formy transportu może okazać się dużym ułatwieniem pozwalającym szybko przemieścić się do odległej jego części.


Dostępność komunikacyjna to ważna sprawa dla klientów, a więc i deweloperzy także muszą oceniać pod tym kątem atrakcyjność swojej oferty. Stacja kolejowa w niewielkiej odległości od inwestycji podnosi jej atrakcyjność jako miejsca zamieszkania. O tym, iż inwestorzy są tego świadomi świadczą przypadki, w których sami odnawiają, a nawet budują przystanki kolejowe.

 


Przykładowe inwestycje deweloperskie w pobliżu stacji kolejowych



Miasto



Inwestycja/ Deweloper



Uwagi



Warszawa



Wilno/ Dom Development



Inwestor buduje stację kolejową dla mieszkańców osiedla



Kraków



Garden Residence/ Alpha Development



Inwestor zrewitalizował pobliską stację kolejową



Wrocław



Promenady Wrocławskie/ Vantage Development



Stacja kolejowa w odległości 1 km



Dąbrówka k. Poznania



Osiedle Księżnej Dąbrówki/ Nickel Development



Stacja kolejowa w odległości 500 m



Gdańsk



Futura Apartamenty/ Euro Styl



W pobliżu znajduje się stacja kolejowa



Opracowanie: Dział Badań i Analiz firmy Emmerson S.A.



 


 

Osoby mieszkające w pobliżu stacji kolejowej zyskują cenną alternatywę w zakresie wyboru sposobu dojazdu do pracy. O tym, jak duża jest to wartość, decyduje już sama efektywność tego systemu komunikacji w poszczególnych aglomeracjach. Bez wątpienia zima jest najtrudniejszym okresem dla podróżujących pociągami, liczba awarii i związanych z tym opóźnień wzrasta. Jednak w perspektywie całego roku dzięki kolei dla niektórych osób kupno tańszego mieszkania na peryferiach lub w mniejszej miejscowości wcale nie musi oznaczać całego dnia poza domem, w pracy oraz w drodze do niej.

 

Emmerson S.A.

Tagi:

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Najnowsze artykuły

Hotel Reymont w Łodzi zmieni się w butikowy Aiden by Best Western [WIZUALIZACJE]
Hotel Reymont położony jest w centrum Łodzi, przy ul. Legionów 81, w pobliżu Manufaktury - jednej z...
Ericsson zwiększy zatrudnienie w swoich centrach badań i rozwoju w Krakowie i Łodzi
Szwedzki koncern Ericsson zwiększa zatrudnienie w swoich centrach badań i rozwoju w Polsce, które zn...
NOYEN rozbudowuje swoją fabrykę w Lublinie i zwiększa produkcję
W najbliższych dniach rozpocznie się rozbudowa infrastruktury firmy NOYEN znajdującej się w Lublinie...
Chiński gigant inwestuje pod Wrocławiem
Chiński gigant z branży EMS zainwestuje 100 mln zł w rozbudowę swojego zakładu produkcyjnego na ter...
Tunel w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy gotowy. Kiedy nim pojedziemy? [FILM]
Roboty budowlane na ursynowskim odcinku drogi ekspresowej S2 węzeł Puławska - węzeł Warszawa Wilanów...
White Stone planuje wielką inwestycję na warszawskich Bielanach
Grupa White Stone zakupiła drugą część gruntów na Bielanach w sąsiedztwie Huty Warszawa, przy stacji...
Pierwsze symptomy ożywienia na wrocławskim rynku biurowym po II kwartale 2021 r.
Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield podsumowała pierwsze półrocze 2021 roku na wrocław...
W Warszawie trwa budowa Varso Tower, najwyższego budynku w UE [FILM + ZDJĘCIA]
W centrum Warszawy przy ul. Chmielnej 73 trwa budowa Varso Tower, najwyższego budynku w Unii Europej...
Rosyjscy miliarderzy zainwestują kolejne miliony euro w budowę następnej fabryki na Dolnym Śląsku
Rosyjscy miliarderzy, właściciele koncernu Technonicol Corporation, największego w Rosji i Euro...
80 milionów euro i ponad 1000 miejsc pracy. Hiszpański Persan inwestuje pod Wrocławiem
Kolejna wielka inwestycja produkcyjna pod Wrocławiem. Hiszpańska firma Persan wybuduje we Wróblowica...