Wzdłuż Trasy Łagiewnickiej powstanie linia tramwajowa poprowadzona częściowo w tunelu. Kraków stara się o dofinansowanie unijne na ten cel.
Nowy odcinek Trasy Łagiewnickiej biegnąć ma od pętli tramwajowej Kurdwanów do ulicy Zakopiańskiej. Nowy odcinek trasy tramwajowej będzie miał długość ok. 2 kilometrów, w tym 700 metrów będzie przebiegać tunelem pod Sanktuarium Jana Pawła II na Białych Morzach oraz Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach. Przebudowana zostanie również pętla Tramwajowa na Kurdwanowie oraz ponad kilometrowy odcinek trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Zakopiańskiej, do ulicy Zbrojarzy.
Nowy odcinek Trasy Łagiewnickiej biegnąć ma od pętli tramwajowej Kurdwanów do ulicy Zakopiańskiej. Nowy odcinek trasy tramwajowej będzie miał długość ok. 2 kilometrów, w tym 700 metrów będzie przebiegać tunelem pod Sanktuarium Jana Pawła II na Białych Morzach oraz Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach. Przebudowana zostanie również pętla Tramwajowa na Kurdwanowie oraz ponad kilometrowy odcinek trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Zakopiańskiej, do ulicy Zbrojarzy.
Możliwe, że jeszcze przed wakacjami władze spółki Trasa Łagiewnicka podpiszą umowę na dofinansowanie ze środków unijnych na budowę trasy tramwajowej, obecnie w toku jest weryfikacja dokumentacji aplikacyjnej. Władze spółki Trasa Łagiewnicka spodziewają się, że cała procedura zakończy się w czerwcu 2017 roku. Na dzień dzisiejszy uzupełniana jest dokumentacja projektowa zgodnie z wytycznymi Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Miasto zabiega o otrzymanie dofinansowania w wysokości ok. 98 mln zł. Koszt budowy całego odcinka tramwajowego od pętli Kurdwanów do ulicy Zakopiańskiej wynosi 160 mln zł.
– Budowę linii tramwajowej wraz z układem drogowym zamierzamy rozpocząć na przełomie roku. Jednak wcześniej doprowadzimy do modyfikacji pętli tramwajowej polegającej np. na powstaniu nowych rozjazdów, planujemy rozpocząć ją jeszcze przed wakacjami, tramwaje nowym odcinkiem pojadą dopiero w 2020 roku–informuje w rozmowie z Love Kraków Krzysztof Migdał, członek zarządu spółki Trasa Łagiewnicka.
– Budowę linii tramwajowej wraz z układem drogowym zamierzamy rozpocząć na przełomie roku. Jednak wcześniej doprowadzimy do modyfikacji pętli tramwajowej polegającej np. na powstaniu nowych rozjazdów, planujemy rozpocząć ją jeszcze przed wakacjami, tramwaje nowym odcinkiem pojadą dopiero w 2020 roku–informuje w rozmowie z Love Kraków Krzysztof Migdał, członek zarządu spółki Trasa Łagiewnicka.