Lepsza kolej w Bieszczady – jest przetarg na realizację ważnej inwestycjiFot. Krzysztof Dzidek / PKP PLK S.A.

Lepsza kolej w Bieszczady – jest przetarg na realizację ważnej inwestycji

Orzech
Orzech
REKLAMA

PKP PLK S.A. ogłosiły postępowanie przetargowe na rewitalizację trasy kolejowej Jasło – Nowy Zagórz – to istotny krok do realizacji inwestycji na podkarpackim odcinku linii nr 108 Stróże – Krościenko. Przedsięwzięcie ułatwi podróże pociągiem ze stolicy Podkarpacia w Bieszczady. Finansowanie zadania zaplanowano przy wsparciu Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej.

Ogłoszony przetarg przybliża realizację kolejnej inwestycji, ważnej dla rozwoju kolei w regionie. Dzięki niej zwiększą się możliwości komunikacyjne podróżnych, wybierających kolej jako ekologiczny i wygodny środek transportu. Dla turystów to także lepsza alternatywa podróży, by odkrywać malownicze tereny południowo-wschodniej Polski, w tym Bieszczad.

– Inwestujemy w kolej, by jej ogromny potencjał był efektywnie wykorzystywany przez podróżnych i mieszkańców. Wszczęliśmy kolejne postępowanie przetargowe na rewitalizację podkarpackiego odcinka trasy Stróże – Krościenko. Ogłoszone w ubiegłym tygodniu trzy przetargi, szacowane na 6 mld zł pozwolą na realizację ważnych projektów w regionach, w tym także na Podkarpaciu. Podjęte przedsięwzięcia przyniosą wymierne korzyści dla rozwoju i wzmocnienia rangi kolei w Polsce – powiedział Piotr Wyborski, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Inwestycja jest podzielona na etapy o różnych zakresach robót. Przyszłe prace obejmą m.in. przebudowę peronów na stacjach i przystankach między Jasłem a Nowym Zagórzem, która korzystnie zmieni poziom obsługi podróżnych. Zwiększy się komfort i bezpieczeństwo. Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Ważnym efektem przyszłych prac będą także dodatkowe miejsca zatrzymywania się pociągów, które zbliżą mieszkańców do kolei. Zapewnią im lepszą dostępność i ułatwią komunikację. Dla sprawniejszych i bezpieczniejszych podróży zrealizujemy przebudowę torów, przejazdów kolejowo-drogowych oraz obiektów inżynieryjnych. Wymienimy istotne dla prowadzenia ruchu kolejowego elementy takie jak rozjazdy, zamontujemy również nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej.

REKLAMA

Podpisanie umowy z wykonawcą PKP PLK S.A. przewiduje w połowie 2025 r.

Inwestycję między Jasłem a Nowym Zagórzem zaplanowano w ramach projektu pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 108 na odcinku Jasło – Nowy Zagórz wraz z budową łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie”. Finansowanie przewidziane jest przy wsparciu Funduszy Unijnych dla Polski Wschodniej. Częścią tego projektu jest również budowa łącznicy Jedlicze – Szebnie. Obecnie dla tego zadania prowadzone jest postępowanie przetargowe.

Fot. Krzysztof Dzidek / PKP PLK S.A.
Fot. Krzysztof Dzidek / PKP PLK S.A.

Źródło: PKP PLK S.A.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA