Na nowym odcinku do Zakopanego jest już 80 metrów tunelu

Na nowym odcinku do Zakopanego jest już 80 metrów tunelu

małopolskie
Damian Daraż
Damian Daraż
REKLAMA
Trwają prace przy betonowaniu pali, podpór pod wiadukty i mosty, nasypach, wykopach jak i również przy drążeniu tuneli, tak na dzień dzisiejszy wyglądają prace przy budowie drogi ekspresowej S7 z Lubnia do Rabki. Wykonawcą inwestycji jest firma Astaldi.

Cały blisko 16-kilometrowy odcinek z Lubnia do Rabki podzielono na trzy odcinki. Najwięcej czasu bo aż do roku 2021 pochłonie budowa środkowego odcinka z Naprawy do Skomielnej Białej. Odcinek ten ma zaledwie trzy kilometry długości, lecz wykonawca musi wydrążyć dwa, 2-kilometrowe tunele. Na dzień dzisiejszy wykonawcy udało się wydrążyć 80 metrów tunelu w jednej nitce oraz 10 metrów w drugiej.
Wszystkie prace przy budowie drogi ekspresowej S7 Lubień-Rabka przebiegają zgodnie z harmonogramem – zapewnia na łamach Dziennika Polskiego Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Największe postępy są widoczne na trzecim 6-kilometrowym odcinku ze Skomielnej Białej do Chabówki. Wykonanych jest już blisko jedna piąta zaplanowanych robót. Jak wylicza Iwona Mikrut dla obiektów inżynieryjnych, takich jak mosty i estakady, wykonano już 97% pali fundamentowych, 50% fundamentów oraz 20% filarów.
A na przykład na estakadzie w Skomielnej, najdłuższej nad doliną (992 metry długości), wykonano już szalunki i zamontowano zbrojenie wylicza rzeczniczka GDDKiA w Krakowie.
Na tym odcinku prace rozpoczęto najwcześniej, kontrakt z wykonawcą podpisano w marcu ubiegłego roku, ten fragment drogi ekspresowej S7 będzie gotowe najwcześniej, prawdopodobnie już na przyszłoroczne wakacje (lipiec 2018 r.).
REKLAMA
Trzy miesiące później ma być gotowy pierwszy 7-kilometrowy odcinek z Lubnia do Naprawy, trwają tam obecnie roboty przy zbrojeniu i betonowaniu wiaduktu o długości 240 metrów, który połączy istniejącą część drogi S7 w Lubniu z budowanym odcinkiem. Prace postępują też przy kolejnej estakadzie w Lubniu 573-metrowej, gotowe są już wykopy, a wiadukt w Naprawie 396-metrowy jest już zapalowany i zazbrojony.
Choć nowa zakopianka przybiera realnych kształtów, drogowcy rozpoczynają remont starej. 9 maja na odcinku z Lubnia do Krzeczowa, na 5,5-kilometrowym odcinku rozpoczęło się frezowanie nawierzchni, ruch na tym odcinku będzie się odbywał wahadłowo. Od wtorku 16 maja zaplanowano montaż nowej nawierzchni.
Ta obecna jest już tak starta, że nie ma już odpowiedniej przyczepności, ze względów bezpieczeństwa musimy położyć nową warstwę – tłumaczy Iwona Mikrut
Prace drogowe mają być prowadzone w dniach, kiedy ruch na zakopiance będzie mniejszy, aczkolwiek drogowcy i tak zalecają objazd drogą krajową 28 do Skomielnej Białej i drogą wojewódzką przez Mszanę Dolną.    

Komentarze (1)

Napisz komentarz
RYBKA(gość)
KTE STARODAWNE WYDAZENIA JESZCZE PUBLIKUJE,BO MOMOZNA DOSTAĆ ‚ODCHYLEŃ ,ALB ZGŁUPIEĆ DO POZIOMU PISKLINE POLSKĘ ZBAW,
REKLAMA