[mazowieckie] BOGL a KRYSL: wykonano ponad 86% warstwy wiążącej na odcinku C autostrady A2

Kajtman

BOGL a KRYSL – spółka odpowiedzialna za prace drogowe na odcinku C autostrady A2 – zrealizowała w całości warstwę mrozoochronną oraz warstwę stabilizacyjną. Podbudowa bitumiczna została wykonana w blisko 94%. Z dwóch 20-km nitek odcinka C do zrealizowania pozostało zaledwie 5,37 km warstwy wiążącej. BOGL a KRYSL prowadzi intensywne prace na fragmencie A2. Jednocześnie, w dniu 15 maja, BOGL a KRYSL oddał do użytku wiadukt WD279, który umożliwia bezpieczny przejazd nad autostradą A2 drogą krajową nr 50. Sukcesywnie otwierane będą także kolejne 4 wiadukty.


Ze względu na zaawansowanie prac, BOGL a KRYSL ograniczył prowadzenie robót w nocy. W godzinach nocnych dowożone są niezbędne materiały budowlane, których ze względu na postęp prac jest zdecydowanie mniej niż na początku realizacji prac drogowych. Obecnie na odcinku C autostrady A2 wykonywane są roboty precyzyjne, które wymagają światła dziennego. Ponadto, BOGL a KRYSL korzysta z nowoczesnego rozściełacza do układania asfaltu, który wbudowuje materiał na całej szerokości 11-metrowej jezdni.


Postęp prac na odcinku C autostrady A2 na dzień 21 maja 2012 roku jest następujący:

        Warstwa mrozoochronna – wykonano w 100%

        Warstwa stabilizowana cementem – wykonano w 100%

        Podbudowa pomocnicza KŁSM – zaawansowanie narastające 98,7%

        Podbudowa bitumiczna – zaawansowanie narastające 93,7%

        Realizacja warstwy wiążącej – zaawansowanie narastające 86,6%


Oprócz prac w zakresie nawierzchni bitumicznych BOGL a KRYSL prowadzi jednocześnie roboty związane z galanterią odcinka C – zainstalowanie elementów odprowadzających wodę zostało wykonane w ponad 70%, natomiast montaż barier wynosi blisko 30%.


Budowa 20-kilometrowego odcinka C autostrady A2 między Strykowem a Konotopą jest priorytetową inwestycją BOGL a KRYSL na terenie Polski. Od 13 marca, kiedy przejęliśmy całość prac na odcinku C, zintensyfikowaliśmy maksymalnie roboty drogowe. Wzięliśmy pod uwagę zarówno niezwykle krótki czas realizacji, jak też wcześniejsze opóźnienia w realizacji odcinka C. Prace są prowadzone przez 7 dni w tygodniu, w trybie kilkuzmianowym. Należy jednak zwrócić uwagę, że niezwykle duży wpływ na postęp prac na odcinku C mają warunki pogodowe – zeszłotygodniowe opady deszczu znacznie utrudniły prowadzenie robót. Oczywiście, robimy wszystko, by odcinek C autostrady A2 był przejezdny na EURO 2012. Chcielibyśmy także podkreślić, że BOGL a KRYSL to firma z zasadami – regularnie wypłacamy wszystkie należności podwykonawcom” – zapewnia Ivo Sochorek, członek zarządu BOGL a KRYSL.


Zamknięcie inwestycji przewidziane jest na 15 października 2012 roku
. Dotychczas BOGL a KRYSL – poza prowadzeniem prac drogowych – wykonał także 22 obiekty mostowe na odcinku C autostrady A2. Ustroje nośne wszystkich mostów i wiaduktów zostały zrealizowane zgodnie z harmonogramem zatwierdzonym przez GDDKiA.


BOGL a KRYSL specjalizuje się w budowie dróg i autostrad oraz mostów. Dotychczasowe doświadczenie oraz ukończone inwestycje są gwarancją sprawnej realizacji projektów. W marcu 2012 roku firma BOGL a KRYSL przejęła od DSS całość prac na odcinku C autostrady A2.