Termin składania ofert został wydłużony po raz drugi. Pierwotnie ich otwarcie miało odbyć się 10 maja. Kolejne 14 czerwca. Jednak ze względu na ilość pytań od potencjalnych wykonawców podjęta została decyzja o ponownym przedłużeniu terminu. Tym razem na koniec czerwca.
– Przetarg na realizację tej istotnej arterii drogowej, która ma ograniczyć ruch tranzytowy przez dzielnicę Witomino, a także ułatwić komunikację mieszkańcom Chwarzna-Wiczlina i Dąbrowy z Gdyni Zachód co centrum miasta. To dla nas ogromne wyzwanie, zarówno logistyczne jak i budżetowe. Dokładamy wszelkich starań aby tak ważna dla naszego miasta inwestycja, weszła w fazę realizacji, a to wymaga dopełnienia wszelkich formalności, na początek tych związanych z postępowaniem przetargowym – mówi Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
– Budowa Obwodnica Witomina to jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych w naszym mieście. Jak na tak duże postępowanie przetargowe, przesunięcie terminu otwarcia ofert jest standardową procedurą. Wynika to przede wszystkim z wyjaśniania wątpliwości potencjalnym wykonawcom, aby złożone przez nich oferty były porównywalne, co pozwoli na optymalny wybór – mówi Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji UM Gdyni.
Koncepcja budowy obwodnicy jest efektem szczegółowej analizy układu komunikacyjnego Witomina. Jest to element kończący jedną z największych zmian jakie przechodzi ta część miasta. Zakończona przebudowa ul. Hodowlanej, trwająca przebudowa ul. Chwarznieńskiej to działania, które są ze sobą powiązane, tworząc kompleksowe rozwiązanie.
Przypomnijmy, że Obwodnica Witomina będzie droga o długości prawie 2650 metrów, znajdą się na niej po dwa pasy ruchu (w tym buspasy) w każdym kierunku oraz dodatkowo cztery obiekty inżynieryjne, w tym kładka pieszo-rowerowa w ciągu leśnym, 2 przepusty, a także wiadukt nad ulicą Witomińską.
Źródło: UM Gdynia