Kolejarze dbają o zabytki, co potwierdza inwestycja realizowana na zabytkowej stacji w Bytomiu. Hala peronowa ma nowy dach z blachy cynkowo-tytanowej i historyczne przeszklenia. Jej konstrukcja została wcześniej wzmocniona. Na szklanej elewacji obiektu pojawiły się nowe, ledowe napisy z nazwą stacji. Zastosowane rozwiązania pozwoliły na dodatkowe doświetlenie peronów, a także na odtworzenie zabytkowego charakteru stacji Bytom. Prace są realizowane zgodnie z ustaleniami z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.
Budowa ok. 6-kilometrowego odcinka torów oraz modernizacja istniejącego ok. 3-kilometrowego torowiska, przebudowa i budowa obiektów infrastruktury kolejowej, budowa wiaduktów, dwóch łącznic i przystanków kolejowych. To najważniejsze prace, jakie konieczne są do wykonania, aby odbudować połączenie kolejowe z Bytomia do Rudy Śląskiej Chebzia i Zabrza. Ten jeden z najważniejszych projektów inwestycyjnych związanych z rozwojem kolei w Bytomiu realizowany jest przez PKP PLK i Miasto Bytom, które pozyskało na realizację tego projektu środki z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, w kwocie 600 tys. zł.
Kolejarze dbają o zabytki, co potwierdza inwestycja realizowana na stacji w Bytomiu. Od połowy tygodnia podróżni będą mogli wsiąść do pociągów z nowego peronu przykrytego imponującą wiatą. Ta została odremontowana, zachowując swoje historyczne oblicze. Wartość prac na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie to ok. 1,4 mld zł, dofinansowanie pochodzi z funduszy unijnych.
Kolejarze dbają o zabytki, co potwierdza inwestycja realizowana na stacji w Bytomiu. Od połowy tygodnia podróżni będą mogli wsiąść do pociągów z nowego peronu przykrytego imponującą wiatą. Ta została odremontowana, zachowując swoje historyczne oblicze. Wartość prac na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie to ok. 1,4 mld zł, dofinansowanie pochodzi z funduszy unijnych.
Kolejarze dbają o zabytki, co potwierdza inwestycja realizowana na stacji w Bytomiu. Od połowy tygodnia podróżni będą mogli wsiąść do pociągów z nowego peronu przykrytego imponującą wiatą. Ta została odremontowana, zachowując swoje historyczne oblicze. Wartość prac na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie to ok. 1,4 mld zł, dofinansowanie pochodzi z funduszy unijnych.
Na terenie zabytkowej stacji kolejowej w Bytomiu prowadzona jest przebudowa peronów i hali przy zachowaniu elementów historycznych. Montowane są poszycie Efektem inwestycji na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie będą sprawniejsze podróże oraz przewóz towarów ze Śląska w stronę portów. Wartość prac to ponad 1,2 mld zł, dofinansowanie pochodzi z UE. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły też przetarg na remont nastawni bramowej w Bytomiu.
Na terenie zabytkowej stacji kolejowej w Bytomiu prowadzona jest przebudowa peronów i hali przy zachowaniu elementów historycznych. Montowane są poszycie dachu i przeszklenia. Efektem inwestycji na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie będą sprawniejsze podróże oraz przewóz towarów ze Śląska w stronę portów. Wartość prac to ponad 1,2 mld zł, dofinansowanie pochodzi z UE. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły też przetarg na remont nastawni bramowej w Bytomiu.
Hala peronowa w Bytomiu robi wrażenie. Obiekt został uzupełniony o przeszklenia, a podróżnych przywita ledowy napis z nazwą stacji. Kontynuowane są prace przy budowie peronów, wind i przejścia pod torami. Efektem inwestycji na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie będą sprawniejsze podróże oraz przewóz towarów ze Śląska w stronę portów. Wartość prac to ponad 1,3 mld zł, dofinansowanie pochodzi z Unii Europejskiej.
Na terenie zabytkowej stacji kolejowej w Bytomiu prowadzona jest przebudowa peronów i hali przy zachowaniu elementów historycznych. Montowane są poszycie dachu i przeszklenia. Efektem inwestycji na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie będą sprawniejsze podróże oraz przewóz towarów ze Śląska w stronę portów. Wartość prac to ponad 1,2 mld zł, dofinansowanie pochodzi z UE. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły też przetarg na remont nastawni bramowej w Bytomiu.
Na terenie zabytkowej stacji kolejowej w Bytomiu prowadzona jest przebudowa peronów i hali przy zachowaniu elementów historycznych. Montowane są poszycie dachu i przeszklenia. Efektem inwestycji na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie będą sprawniejsze podróże oraz przewóz towarów ze Śląska w stronę portów. Wartość prac to ponad 1,2 mld zł, dofinansowanie pochodzi z UE. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły też przetarg na remont nastawni bramowej w Bytomiu.
Na terenie zabytkowej stacji kolejowej w Bytomiu prowadzona jest przebudowa peronów i hali przy zachowaniu elementów historycznych. Montowane są poszycie dachu i przeszklenia. Efektem inwestycji na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie będą sprawniejsze podróże oraz przewóz towarów ze Śląska w stronę portów. Wartość prac to ponad 1,2 mld zł, dofinansowanie pochodzi z UE. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły też przetarg na remont nastawni bramowej w Bytomiu.
Podróżni na stacji Bytom zyskają lepszą dostępność i większy komfort. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły prace. Efektem inwestycji na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie będą także sprawniejsze podróże oraz przewóz towarów ze Śląska w stronę portów. Wartość prac to ponad 1,2 mld zł, dofinansowanie z unijnego programu POIiŚ.