MPK Wrocław ogłosiło przetarg na przebudowę zajezdni tramwajowej Ołbin przy ulicy SłowiańskiejMPK Wrocław

MPK Wrocław ogłosiło przetarg na przebudowę zajezdni tramwajowej Ołbin przy ulicy Słowiańskiej

Orzech
Orzech
REKLAMA

Istniejąca od 1910 roku zajezdnia tramwajowa nr 2 Ołbin przy ul. Słowiańskiej we Wrocławiu doczeka się przebudowy. Celem przedsięwzięcia jest m.in. zwiększenie pojemości zajezdni, zwiększenie powierzchni służących naprawom i przeglądom tramwajów, reorganizacja wjazdów i wyjazdów z wykorzystaniem torów od strony ul. Ołbińskiej.

Należąca do gminy Wrocław spółka MPK Wrocław ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy zajezdni tramwajowej Ołbin, zlokalizowanej przy ul. Słowiańskiej.

Celem inwestycji będzie zwiększenie pojemności zajezdni z 78 do 104 wozów, powiększenie przestrzeni napraw, warsztatów i przestrzeni magazynowych, a także przebudowa układu torowego z wjazdami i wyjazdami.

MPK Wrocław, Oznaczenia: kolor niebieski - obiekty przebudowywane, czerwony - nowe obiekty, pomarańczowy - obiekty przeznaczone do wyburzenia
MPK Wrocław, Oznaczenia: kolor niebieski - obiekty przebudowywane, czerwony - nowe obiekty, pomarańczowy - obiekty przeznaczone do wyburzenia

Aktualnie zajezdnia tramwajowa Ołbin jest obsługiwana od strony południowej, czyli ul. Słowiańskiej, gdzie wykonywane są też manewry przetaczania pojazdów. Obsługa od strony ulicy Ołbińskiej praktycznie aktualnie nie występuje. Po przebudowie przewidziano, że wjazd tramwajów będzie odbywać się także przez ul. Ołbińską (brama nr 3), a wyjazd przez ulicę Słowiańską (bramy nr 1 i 2). Pozwoli to znacząco zwiększyć przepustowość zajezdni Ołbin oraz zmniejszyć liczbę uciążliwych manewrów wykonywanych na ruchliwej ul. Słowiańskiej.

W ramach inwestycji zostanie także rozbudowana i przebudowana hala obsługi technicznej (OT). Zwiększy się również liczba torów postojowych, a dzięki realizacji całego przedsięwzięcia powiększona zostanie także przestrzeń remontowa, warsztatowa, magazynowa, strefa naprawcza i wózków z kanałami w zajezdni. Obiekt wzbogaci się o nowe pomosty do pracy na dachu tramwajów i tokarkę podtorową. Na dachu rozbudowanej części hali obsługi technicznej przewidziano realizację parkingu dla pracowników na 100 samochodów.

MPK Wrocław
MPK Wrocław
REKLAMA

W ramach inwestycji przebudowana zostanie także hala naprawcza (OP) w rejonie ul. Krętej, która aktualnie jest wyłączona z eksploatacji. W ramach projektu przebudowy i rozbudowy zajezdni tramwajowej przewidziano również wprowadzenie funkcji wystawowo-reprezentacyjnej w części wejściowej od stronu ulicy Ołbińskiej, funkcji przeglądów codziennych z dwoma torami przejazdowymi i czterema kanałami naprawczymi, funkcji administracyjno-biurowej, dyspozytorni, magazynów i szatni dla mechaników i motorniczych.

W projekcie przebudowy założono też wybudowanie nowej hali OC, która umożliwi obsługę tramwajów na trzech torach. Powstanie także specjalne podpiwniczenie, za pomocą którego możliwa będzie komunikacja z budynkiem OP.

MPK Wrocław
MPK Wrocław

W budynku garażowym pogotowia powstanie myjnia tramwajowa. Istniejący zespół budynków gospodarczych zostanie gruntownie przebudowany i nadbudowany na potrzeby nowej centrali ruchu oraz do będzie pełnił funkcję administracyjną i magazynową. Przebudowane lub wybudowane od nowa zostaną również budynki portierni.

Termin składania ofert w postępowaniu przetargowym upływa 25 lutego. O wyborze wykonawcy zadecydują następujące kryteria: cena (90%), doświadczenie w specjalności architektonicznej (5%) oraz branży torowej (5%). Na realizację całości prac przeznaczono 150 dni. Projektant będzie też sprawować nadzór autorski nad późniejszą realizacją prac.

https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=386868
https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=386868

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA