Budynek znajdujący się na terenie zajezdni numer IV na Borku ma przejść pierwszy gruntowny remont. Na razie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu szuka wykonawcy projektu. Inwestycja pozwoli m.in. ograniczyć koszty związane z utrzymaniem obiektu.
MPK Wrocław ogłosiło 17 kwietnia przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla remontu i modernizacji hali obsługowo-naprawczej w zakładzie tramwajowym nr 4 przy ulicy Powstańców Śląskich 209. Listę chętnych mamy poznać 30 maja. Zwycięzca będzie miał 8 miesięcy na wykonanie zadania. Szacowana wartość projektu wynosi 80 tys. zł.
Inwestycja będzie podzielona na trzy etapy. Pierwszy obejmie remont posadzek, kanałów wraz z niezbędnymi instalacjami oraz malowanie. Drugi – usprawnienie pozostałej części hali, w tym zaplecza. W ramach trzeciego cały obiekt o powierzchni użytkowej 6,73 tys. mkw. przejdzie termomodernizację.
Pierwszy gruntowny remont
– Budynek nie przechodził gruntownego remontu od czasu budowy w latach siedemdziesiątych-osiemdziesiątych. Prowadzone były jedynie prace konserwacyjne zgodnie z zaleceniami kontroli rocznych i pięcioletnich – tłumaczy nam Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowy MPK we Wrocławiu.
Hala wymaga termomodernizacji, szczególnie z uwagi na konieczność dostosowania jej do warunków technicznych, które będą obowiązywać od 2021 roku. Wykorzystane materiały i rozwiązania inżynierskie są przestarzałe. Przeprowadzenie inwestycji przyczyni się do oszczędności.
REKLAMA
– Wykonanie prac termomodernizacyjnych pozwoli zredukować w przyszłości koszty utrzymania hali i bezpośrednio przełoży się na klasę energetyczną budynku, a także poprawi komfort pracy pracowników Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – wyjaśnia Agnieszka Korzeniowska.
Nie wiadomo jeszcze, kiedy miałyby być prowadzone prace budowlane, z czyich środków i w jakiej wysokości.
– Po wykonaniu dokumentacji projektowej spółka będzie czyniła starania o pozyskanie finansowanie zewnętrznego – mówi Korzeniowska.
Wikimedia Commons
Przewoźnik szuka także dostawcy autobusów
MPK zbliża się powoli do rozstrzygnięcia przetargu na dostawę 50 fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów wraz z niezbędnym wyposażeniem. 10 kwietnia opublikowało sprostowanie, zgodnie z którym oferta spółki MAN Truck&Bus Polska Sp. z o.o. z Nadarzyna wynosi jednak 96 mln 247,5 tys. zł brutto, a więc jest niższa od konkurencyjnej. O szczegółach postępowania pisaliśmy w marcu.