Na trasie Kraków - Warszawa pojawi się nowy przewoźnik kolejowy?Fot. Leo Express

Na trasie Kraków - Warszawa pojawi się nowy przewoźnik kolejowy?

Orzech
Orzech
REKLAMA

Jedna z najpopularniejszych tras kolejowych w Polsce może wkrótce zyskać nowego operatora. Czeska spółka Leo Express, dobrze znana polskim pasażerom, otrzymała zgodę Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) na uruchomienie połączeń na odcinku Kraków–Warszawa. W związku z tym pojawia się pytanie, czy PKP Intercity powinno obawiać się konkurencji.

• Trasa kolejowa łącząca Kraków i Warszawę jest jedną z najbardziej uczęszczanych w kraju

• Obecnie obsługiwana jest przez PKP Intercity, które oferuje szeroką gamę połączeń, od ekspresowych pociągów EIP (Pendolino), przez Express Intercity i Intercity, aż po bardziej ekonomiczne składy TLK

• Wkrótce do tego grona może dołączyć Leo Express, który otrzymał zgodę UTK na realizację przewozów pasażerskich na tej trasie

Decyzja Urzędu Transportu Kolejowego

Urząd Transportu Kolejowego udzielił Leo Express prawa do otwartego dostępu do przewozów pasażerskich na trasie Kraków Główny – Warszawa Wschodnia – Kraków Główny w okresie od 14 grudnia 2025 r. do 14 grudnia 2030 r.

Zgodnie z decyzją UTK przewoźnik będzie mógł uruchomić pięć par pociągów dziennie. Według informacji serwisu fly4free.pl, odjazdy z Krakowa zaplanowano na godziny: 6:19, 12:19, 15:19, 19:19 i 21:19, natomiast z Warszawy Wschodniej na 1:32, 3:32, 9:32, 15:32 i 18:32.

Planowane przystanki obejmują: Kraków Główny, Włoszczowę Północ, Opoczno Południe oraz stacje w Warszawie: Zachodnią, Centralną i Wschodnią.

Leo Express na trasie Kraków–Warszawa

Należy zauważyć, że nie jest to pierwsza próba uruchomienia połączenia na tej trasie przez Leo Express. W 2019 roku przewoźnik złożył wniosek, lecz ostatecznie w 2022 roku wycofał się z planów. Obecne pozwolenie obowiązuje przez pięć lat, co oznacza, że operator może rozpocząć działalność w dogodnym dla siebie momencie w tym okresie.

Nowy przewoźnik na popularnej trasie Kraków–Warszawa stanowi istotne wyzwanie konkurencyjne dla PKP Intercity. Leo Express oferuje nowoczesny tabor, atrakcyjny czas przejazdu oraz dodatkowe połączenia w godzinach uzupełniających istniejący rozkład.

Przejazdy będą realizowane przy użyciu nowoczesnych składów typu Flirt, a planowany czas podróży wyniesie około 2 godziny i 52 minuty. Tym samym Leo Express uplasuje się pomiędzy najwolniejszymi pociągami TLK a najszybszymi składami Pendolino.

REKLAMA

O Leo Express:

Leo Express to prywatna firma transportowa z siedzibą w Czechach, specjalizująca się w przewozach kolejowych i autobusowych. Przedsiębiorstwo rozpoczęło działalność w 2012 roku, oferując połączenia kolejowe na trasie Praga – Ostrawa – Bohumin.

Zakres działalności

Leo Express obsługuje zarówno połączenia kolejowe, jak i autobusowe, łącząc ponad 100 miast w sześciu krajach Europy Środkowej. W Polsce przewoźnik realizuje kursy na trasie Kraków – Praga, a od 2025 roku planuje uruchomienie połączeń na odcinku Kraków – Warszawa.

Tabor i standard usług

Przewoźnik wykorzystuje nowoczesne składy typu Flirt, które zapewniają komfortową podróż. Oferowane klasy podróży obejmują standardową oraz biznesową, a pasażerowie mogą korzystać z udogodnień takich jak Wi-Fi, gniazdka elektryczne oraz catering.

System sprzedaży biletów

Leo Express umożliwia zakup biletów poprzez stronę internetową, aplikację mobilną oraz w wybranych punktach sprzedaży. Bilety można również nabyć bezpośrednio w pociągu, choć w Czechach obowiązuje dodatkowa opłata przy zakupie na stacji.

Konkurencja i rozwój

Firma dynamicznie rozwija swoją ofertę, konkurując z narodowymi przewoźnikami kolejowymi, takimi jak PKP Intercity w Polsce czy České dráhy w Czechach. Dzięki elastycznemu modelowi operacyjnemu Leo Express dostosowuje swoją siatkę połączeń do potrzeb pasażerów, oferując atrakcyjne godziny kursów i konkurencyjne ceny.

Leo Express stanowi istotny element rynku transportowego w Europie Środkowej, zapewniając nowoczesne i wygodne rozwiązania dla podróżnych

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA