Netto kończy 2022 rok z ponad 660 sklepami w Polsce. Ma ambitne cele na 2023 r.Netto

Netto kończy 2022 rok z ponad 660 sklepami w Polsce. Ma ambitne cele na 2023 r.

Orzech
Orzech
REKLAMA

2022 rok to dla Netto kontynuacja dynamicznego rozwoju. Sieć rozszerzyła się do ponad 660 sklepów, otwierając na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy ponad 60 z nich, w tym 2 dzisiaj, a 5 w samym grudniu. Poszerzenie zasięgu, ale również wprowadzenie zmian w zakresie polityki cenowej i asortymentowej przełożyło się na wzrost liczby wizyt klientów o blisko 53 proc. Cele na 2023 rok są ambitne, ale osadzone w realiach gospodarczych i odnoszące się bezpośrednio do oczekiwań klientów.

Mijający rok był dla Netto niezwykle intensywny. W pierwszym kwartale 2022 r. sieć skupiała się przede wszystkim na ukończeniu rozpoczętego w maju 2021 r. procesu konwersji Tesco. To nie tylko otwarcie 250 sklepów Netto w miejsce Tesco, ale także integracja obu zespołów, liczących w sumie ponad 9 tys. osób. Na przestrzeni kolejnych miesięcy prowadzono prace w związku z zaplanowaną modernizacją istniejących placówek – w efekcie aż 30 z nich zyskało nowy wygląd i udogodnienia dla klientów. Końcówka trzeciego i czwarty kwartał roku upłynęły z kolei pod znakiem rozwoju organicznego – 2022 zakończy się otwarciem łącznie 14 nowych sklepów, z czego aż 5 przypada na grudzień (w Lipniku, Nowych Lipinach, Nadarzynie, Jelonku oraz Osinowie Dolnym). Tym samym sieć odda do użytku klientów aż 10 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej. Najwięcej zyskuje województwo mazowieckie – tu, po otwarciu 21 grudnia b.r. sklepu w Nadarzynie, powstało łącznie 7 placówek. Ciekawostką jest otwarcie drugiego sklepu w formacie city – tym razem we Wrocławiu. To koncept sklepu osiedlowego, o mniejszej względem standardowej placówki powierzchni i asortymencie, jednak wciąż spełniający oczekiwania klientów. Niewykluczone, że takich sklepów będzie więcej.

– Ten rok był trudny i pełen wyzwań, jednak zrealizowaliśmy wszystkie postawione sobie cele. Nie mam wątpliwości, że to dzięki ludziom – zarówno tym, którzy od lat są związani z Netto, jak i tym, którzy niedawno do nas dołączyli. Bez ich zaangażowania w budowanie tego biznesu to by się nie udało. Bardzo im za to dziękuję – mówi Hugo Mesquita, dyrektor generalny Netto Polska, który objął to stanowisko w styczniu 2022 r

Netto z siecią ponad 660 sklepów w całej Polsce

Obecnie w Polsce funkcjonuje ponad 660 sklepów Netto, z czego ponad 420 w nowym formacie 3.0. To synonim nowoczesności, która sprzyja pozytywnym doświadczeniem zakupowym. Koncept sklepów Netto wyróżnia się na rynku dyskontów w Polsce, nawiązując równocześnie do skandynawskich korzeni sieci. Wystrój wnętrza jest minimalistyczny, a materiały użyte do wykończenia – naturalne. Szerokie alejki, stonowane oświetlenie czy przemyślany układ asortymentu sprzyjają komfortowi zakupów. W kolejnych latach sieć planuje zmodernizować wszystkie sklepy w swoim portfolio, by były zgodne z tym konceptem.

Ponad 430 sklepach Netto wyposażonych jest w strefy bake-off, dzięki czemu klienci mogą wybierać spośród szerokiej oferty świeżo odpieczonego, jeszcze ciepłego pieczywa. Już w 140 placówkach zamontowane są kasy samoobsługowe, które znacznie skracają kolejki, a tym samym czas, jaki klienci spędzają w strefie kas.

Oprócz rozwoju w kanale tradycyjnym, Netto postawiło pierwszy krok w obszarze zakupów online. To dzięki współpracy nawiązanej z Everli – platformą umożliwiającą zamawianie produktów spożywczych na określoną godzinę pod same drzwi. Usługa jest dostępna dla ponad 11 milionów klientów zamieszkujących blisko 50 miast w całej Polsce, a to oznacza, że jest nią objętych około 200 sklepów Netto.

W tym roku Grupa Salling, do której należy sieć Netto, zapowiedziała transformację energetyczną, decydując się na zainwestowanie w te działania około pół miliarda złotych. W ich ramach sklepy i centra dystrybucyjne Netto będą wykorzystywać alternatywne źródła ogrzewania, takie jak: pompy ciepła, energooszczędne rozwiązania w zakresie chłodnictwa czy panele fotowoltaiczne. To kilka elementów ogólnego dążenia Grupy Salling, w tym Netto Polska, do zrównoważonego rozwoju.

– Transformacja energetyczna staje się faktem. W połowie grudnia panele fotowoltaiczne znalazły się na dachach ponad 100 naszych sklepów. To pozwoli ograniczyć zużycie energii nawet o 17 proc. w skali roku. Kolejny element tej transformacji to instalacja drzwi w regałach chłodniczych. Oba te działania będziemy kontynuować w kolejnych latach – zapewnia Hugo Mesquita.

REKLAMA

Z dużą uwagą sieć podchodzi także do oświetlenia – dzięki nowoczesnemu i energooszczędnemu oświetleniu LED, udało się ograniczyć zużycie energii we wszystkich sklepach o 43 proc. w skali roku.

Netto
Netto

Ambitne plany na 2023 rok. Zmieniająca się rzeczywistość wymaga elastycznego podejścia do biznesu.

– Mamy pełną świadomość, że wzrost powierzchni sprzedaży to tylko pierwszy krok. Najważniejsza jest oferta skomponowana zgodnie z potrzebami klientów i odnosząca się do rynku – konkurencja jest silna, dlatego nieustannie szukamy sposobów i rozwiązań, które zbudują naszą przewagę rynkową. W przyszłym roku chcielibyśmy skupić się m.in. na rozwoju naszego asortymentu, w tym marek własnych, oraz jeszcze lepszym dopasowaniu naszej polityki cenowej do oczekiwań klientów. Mamy świadomość, że aby przygotować jak najbardziej atrakcyjną ofertę, musimy działać w pełnej synergii z dostawcami – mówi Hugo Mesquita. – Natomiast jeśli chodzi o rozwój, w dalszym ciągu chcemy rosnąć. Na ten moment w 2023 roku planujemy otworzyć 25 nowych sklepów i przeprowadzić 30 remontów. Kolejne sklepy zyskają strefy odpieku pieczywa i zostaną wyposażone w kasy samoobsługowe – dodaje.

Z końcem maja zakończyć ma się także relokacja siedziby firmy ze Szczecina do Warszawy. Jest to proces, który został podzielony na fazy, aby zmiana przebiegała płynnie, a biznes funkcjonował bez zakłóceń.

Netto zapowiada także kontynuację działań, które mają na celu wspieranie społeczności lokalnych. Na początku lutego sieć przedstawi wyniki programu Sąsiedzka Moc, w ramach którego Netto Polska sfinansuje łącznie 50 inicjatyw lokalnych, zgłoszonych przez osoby indywidualne, jak i organizacje w całej Polsce.

27 lat w Polsce

Netto to sieć handlowa, która działa w Polsce od 27 lat. Posiada ponad 660 sklepów i 5 centrów dystrybucyjnych. Zatrudnia ponad 9 tys. osób. Oznacza to, że Netto Polska zajmuje trzecią pozycję wśród marek obecnych na rodzimym rynku dyskontów.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA