Trwa przetarg na budowę centrum badawczo-rozwojowego firmy Nexteer Automotive Poland w Tychach. Obiekt ma powstać przy ulicy Towarowej. Do przetargu na realizację tego przedsięwzięcia stanęły trzy firmy.
Są to: Mostostal Warszawa (który za wykonanie obiektu chce kwotę w wysokości 12,9 mln zł), Budimex (14,5 mln zł) i Erbud (14,9 mln zł). W ramach inwestycji przy ul. Towarowej w Tychach w województwie śląskim ma powstać obiekt o powierzchni całkowitej 12,6 tys. mkw., w którym znajdzie się centrum badawczo-rozwojowe firmy Nexteer Automotive Poland. Termin zakończenia prac wyznaczono na 30 kwietnia 2023 r.
Nexteer Automotive Poland otrzymał zezwolenie na realizację kompleksu o kubaturze ponad 60 tys. m3, obejmującego nowe obiekty i adaptację istniejących. Firma otrzymała dofinansowanie unijne, określając wartość inwestycji wraz z wyposażeniem na kwotę ponad 100 mln zł. W pracach przygotowawczych brała m.in. udział Grupa Projektowa Moderna.
Polski oddział Nexteer Automotive to dwa zakłady w Tychach oraz w Gliwicach, zatrudniające łącznie ponad 1500 osób. Wszystkie fabryki zostały dogodnie ulokowane na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Tyski zakład powstał w roku 1997 (rozbudowa i modernizacja w 2016 r.), natomiast zakład gliwicki rozpoczął działalność w roku 2006.
REKLAMA
Fabryki Nexteer Automotive Poland są jednymi z największych zakładów produkcyjnych Nexteer Automotive na świecie, zarówno pod względem zatrudnienia, jak i produkcji. Obecnie fabryki w Tychach oraz Gliwicach produkują łącznie około trzech milionów układów i kolumn kierowniczych rocznie, w tym jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie układów kierowniczych na świecie, wspomagany elektrycznie - Single Pinion EPS.
Materiały inwestora
O inwestorze:
Nexteer Automotive to amerykański, w większości należący do Chin dostawca części samochodowych, należący do Pacific Century Motors z siedzibą w Auburn Hills, w stanie Michigan. Nexteer to firma dostarczająca elektryczne i hydrauliczne systemy wspomagania kierownicy, kolumny kierownicy, układy napędowe, a także zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) oraz technologie umożliwiające zautomatyzowaną jazdę dla producentów oryginalnego sprzętu (OEM). Firma posiada 27 zakładów produkcyjnych, trzy centra techniczne, jedno centrum oprogramowania i 13 centrów obsługi klienta zlokalizowanych w Ameryce Północnej i Południowej, Europie, Azji i Afryce. Firma obsługuje ponad 60 klientów w każdym większym regionie świata, w tym BMW, Changan, Dongfeng Peugeot Citroën Automobile, Ford, General Motors, Maruti Suzuki India, Renault-Nissan Mitsubishi Alliance (RNM), SAIC General Motors, SAIC-GM- Wuling Automobile (SGMW), Stellantis (dawniej Fiat Chrysler Automobiles i Groupe PSA), Toyota i Volkswagen, a także krajowi producenci samochodów w Indiach, Chinach i Ameryce Południowej.