Nowa trasa ma połączyć w przyszłości istniejącą sieć dróg szybkiego ruchu z rozwijającym się portem w Gdyni.
W Gdyni oraz na terenie Gminy Kosakowo zostaną zorganizowane spotkania informacyjne z mieszkańcami w ramach prac projektowych przebiegu nowej trasy, która zapewni bezpośrednie połączenie Portu Gdynia z siecią dróg krajowych, w tym z drogą ekspresową S6. Harmonogram spotkań przedstawia się następująco:
- 22.11.2023 r. (środa) godz. 17:00 – Cech Rzemiosła i Przedsiębiorczości, ul. 10 lutego 33 Gdynia;
- 23.11.2023 r. (czwartek) godz. 17:00 – Zespół Szkolno-Przedszkolny w Dębogórzu (sala gimnastyczna) Pomorska 30, Dębogórze;
- 24.11.2023 r. (piątek) godz. 17:00 – Cech Rzemiosła i Przedsiębiorczości, ul. 10 lutego 33 Gdynia.
Na spotkaniach informacyjnych projektanci przedstawią warianty przebiegu osi drogi i omówią uwarunkowania związane z tymi propozycjami. Ponadto bardzo ważnym aspektem będzie wysłuchanie opinii społeczności lokalnych co do prezentowanych rozwiązań.
W trakcie spotkań oraz po ich zakończeniu (w terminie do dnia 10.12.2023 r.) będą Państwo mogli, także w formie pisemnej, przedstawić swoją opinię co do omówionych rozwiązań projektowych.
Droga Czerwona
Trasa ta zapewni bezpośrednie połączenie Portu Gdynia z siecią dróg krajowych, w tym z drogą ekspresową S6. Nowy dwujezdniowy odcinek poprowadzi od Portu Gdynia do węzła Gdynia Chylonia w miejscu skrzyżowania ul. Morskiej z Obwodnicą Trójmiasta. Istniejąca Trasa Kwiatkowskiego ma ograniczenia nośności i nie zapewnia dobrego połączenia z portem dla ruchu ciężkiego. Droga Czerwona takich ograniczeń nie będzie miała, poprawi dostępność do portu od strony lądu, a także zwiększy jego możliwości przeładunkowe i rozwojowe.
Nowa trasa powstanie w standardzie wymaganym dla drogowej sieci TEN-T. Przewidziana została jako droga klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego), a z pozostałą siecią będzie skomunikowana poprzez pięć węzłów drogowych. Nie zapominamy również o niechronionych uczestnikach ruchu, dlatego przewidzieliśmy realizację infrastruktury dla pieszych i rowerzystów w postaci kładek oraz tuneli. Inwestycja składać się będzie z trzech odcinków o łącznej długości ok. 9 km.


Źródło: GDDKiA


![W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa [FILM]](https://investmap.pl/_i/gallery/47/47/621871_100x70.png)


![Warszawa z coraz mniejszą ofertą nowych biur [RAPORT]](https://investmap.pl/_i/image/109/109/77421_100x70.jpg)


![NICKEL Resort & Wellnest Grzybowo z pozwoleniem na użytkowanie [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/230/102/686054_100x70.jpg)



![[śląskie] Czy jest rozwiązanie problemu z S1?](https://investmap.pl/_i/image/112/112/4464_100x70.jpg)

![[Wrocław] Spór wokół oznakowania na AOW. Magistrat odpiera zarzuty GDDKiA](https://investmap.pl/_i/image/116/116/1140_100x70.jpg)

![[śląskie] Tarnowskie Góry chcą znaleźć się na trasie kolejowej do Pyrzowic](https://investmap.pl/_i/image/53/53/8501_100x70.jpg)

![[śląskie] Protest w Internecie przeciw budowie drogi S1 z Mysłowic do Bielska](https://investmap.pl/_i/image/156/28/4508_100x70.jpg)

![[Wrocław] Wciąż nie wiadomo jak będzie przebiegać wschodnia obwodnica z Bielan do Żernik](https://investmap.pl/_i/image/86/86/3670_100x70.jpg)
![Samorządy wybrały wariant przebiegu obwodnicy Głogowa [MAPA]](https://investmap.pl/_i/image/231/103/50919_100x70.jpg)