Ogłoszono przetarg na projekt trasy tramwajowo-autobusowej na Swojczyce źródło: materiały inwestora

Ogłoszono przetarg na projekt trasy tramwajowo-autobusowej na Swojczyce

WIZUALIZACJE
REKLAMA
Kolejny krok ku budowie nowej trasy tramwajowej w stolicy Dolnego Śląska. W poniedziałek, 1 marca spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej budowy trasy tramwajowo–autobusowej na osiedle Swojczyce we Wrocławiu.
W ramach przedsięwzięcia oprócz torowiska po którym będą się mogły poruszać również autobusy, powstać ma również nowa pętla tramwajowa oraz parking typu "parkuj i jedź" (Park&Ride) dla 174 samochodów. Dzięki temu mieszkańcy wschodniej części Wrocławia i okolicznych miejscowości będą mogli zostawić samochód i komfortowo dojechać do centrum. 
Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej budowy wydzielonej trasy tramwajowej, z dopuszczeniem ruchu autobusów, na osiedle Swojczyce (od pętli Sępolno do nowo projektowanej pętli Swojczyce) w ciągu drogi wojewódzkiej 455, wraz z przebudową tej drogi na odcinku o długości ok. 2,1 km, z budowąwydzielonych dróg rowerowych, dróg pieszych oraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i przystankową, a także przebudową istniejącej pętli Sępolno oraz budową nowo projektowanej pętli Swojczyce wraz parkingiem P&R, w powiązaniu z istniejącym układem komunikacyjnym na początku i końcu projektowanego zakresu (dowiązanie do stanu istniejącego) oraz w powiązaniu z nowymi Mostami Chrobrego, realizowanymi odrębną umową w trybie "zaprojektuj i wybuduj". Ponadto, z uwagi na zamknięcie wlotu na skrzyżowaniu ul. Swojczyckiej z Monopolową/Marco Polo, konieczna jest budowa łącznika pomiędzy ul. Marco Polo a Swojczycką w przedłużeniu ul. Mydlanej. W związku z tym, w ramach opracowywanej dokumentacji, należy zaprojektować łącznik drogowy (jako drogę dojazdową) na skrzyżowaniu ul. Swojczyckiej i Mydlanej (czwarty wlot) z ul. Marco Polo.
REKLAMA
Na opracowanie projektu trasy tramwajowo-autobusowej na Swojczyce wybrana w przetargu firma będzie miała 15 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Warto także dodać, w 2021 roku planowane jest rozpoczęcie budowy nowych Mostów Chrobrego z torowiskiem – tak, by tramwaj docelowo mógł przejechać nad kanałami Odry. Obecnie trwa projektowanie przeprawy.

Długość nowego mostu Południowego (nazwa robocza, jednoprzęsłowy) wyniesie 153,51 m, a Północnego (wieloprzęsłowy75,3 m. Oba będą miały konstrukcję stalowąłukową z płytowym ustrojem nośnym, z żelbetowymi przyczółkami (Północny dodatkowo z filarami). Wykonawca wydzieli na nich osobne pasy ruchu dla komunikacji miejskiej (w tym tramwajów) oraz obustronne ścieżki piesze i rowerowe.



Nowa trasa autobusowo-tramwajowa będzie przebiegać m.in. przez nowe Mosty Chrobrego. Pojazdy komunikacji miejskiej, zamiast zatrzymać się przy pętli Sępolno, dotrą do tej planowanej na Swojczycach. W ramach inwestycji mieszkańcy doczekają się jeszcze m.in. remontu 1600-metrowego odcinka ulicy Swojczyckiej.


Tramwaje ruszą z pętli Sępolno przy ul. Mickiewicza we Wrocławiu (docierają tu pojazdy linii 917 i 33). Pojadą przez nowe Mosty Chrobrego i ulicę Swojczycką. Nowa pętla ma powstać przy ul. Bazaltowej, na terenie pomiędzy ul. Magellana a cmentarzem (niespełna 300 m od przystanku kolejowego).


Oprócz budowy dwukierunkowego torowiska (o długości około 2140 m) z wydzielonym buspasem, miasto zrealizuje pięć nowych przystanków autobusowo-tramwajowych, a także zmodernizuje pętlę na Sępolnie i utworzy tę na Swojczycach

Powstaną nowe przejścia dla pieszych (28), ścieżki rowerowe i chodnikidwa skrzyżowania z sygnalizacją świetlną oraz nowy wjazd w ulicę Marca Polo. Ponadto magistrat kompleksowo wyremontuje ul. Swojczycką na odcinku o długości 1620 metrów. Plan zakłada utworzenie jezdni o szerokości 6,5-7,5 m z wydzielonymi pasami do skrętów.

Planowana nowa pętla tramwajowa Swojczyce:




Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA