Miasto szykuje się do gruntownej przebudowy i modernizacji pętli tramwajowo-autobusowej w Pleszowie. Będzie to nowa jakość, z nowoczesnymi peronami i budynkiem dyspozytorni, w której będzie można skorzystać z toalety, kupić gazetę czy wypić kawę. Samo torowisko do Pleszowa w dalszym ciągu nie może się doczekać całościowego remontu.
Pętla w Pleszowie to najdalej oddalone miejsce w Krakowie gdzie dojeżdżają tramwaje. Torowisko to wciąż wygrywa w niechlubnym rankingu tych tras, które są w najgorszym stanie. Sytuację tą częściowo poprawiła budowa drogi S7, realizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. W rejonie węzła Igołomska prace nad inwestycją drogową obejmują także przebudowę 2,5-kilometrowego odcinka torowiska tramwajowego. Lecz to jednak nie całość trasy do Pleszowa, pozostały fragment torowiska miasto zmodernizuje z własnych środków. Lecz na to mieszkańcy muszą jeszcze poczekać. Krokiem w kierunku poprawy obsługi komunikacyjnej jest przygotowywana przebudowa pętli tramwajowo-autobusowej. Projekt jest już gotowy, w poniedziałek zaopiniują go radni Dzielnicy XVIII.
Pętla w Pleszowie to najdalej oddalone miejsce w Krakowie gdzie dojeżdżają tramwaje. Torowisko to wciąż wygrywa w niechlubnym rankingu tych tras, które są w najgorszym stanie. Sytuację tą częściowo poprawiła budowa drogi S7, realizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. W rejonie węzła Igołomska prace nad inwestycją drogową obejmują także przebudowę 2,5-kilometrowego odcinka torowiska tramwajowego. Lecz to jednak nie całość trasy do Pleszowa, pozostały fragment torowiska miasto zmodernizuje z własnych środków. Lecz na to mieszkańcy muszą jeszcze poczekać. Krokiem w kierunku poprawy obsługi komunikacyjnej jest przygotowywana przebudowa pętli tramwajowo-autobusowej. Projekt jest już gotowy, w poniedziałek zaopiniują go radni Dzielnicy XVIII.
Obsługa i pasażer
We wnętrzu nowej pętli tramwajowej będą zatrzymywać się autobusy. Nad całą przestrzenią peronową, oraz nad przejściem dla pieszych zaprojektowano wiatę peronową. Nowy budynek dyspozytorni, będzie służył nie tylko motorniczym i kierowcom, ale także pasażerom.
We wnętrzu nowej pętli tramwajowej będą zatrzymywać się autobusy. Nad całą przestrzenią peronową, oraz nad przejściem dla pieszych zaprojektowano wiatę peronową. Nowy budynek dyspozytorni, będzie służył nie tylko motorniczym i kierowcom, ale także pasażerom.
– Wszystko będzie nowe. W budynku znajdzie się barek, gdzie będzie można coś przekąsić, będą tez toalety. Skończy się prowizorka, z którą mamy dziś do czynienia, mamy zapewnienia, że wiosną sprawa ruszy z miejsca – zapowiada na łamach Love Kraków Józef Szuba, radny rady Dzielnicy XVIII.
Fragment trasy
Jak wylicza Piotr Hamarnik z biura prasowego Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu, prace finansowane będą przez miasto, oprócz modernizacji pętli i budowy dyspozytorni, planowana jest również wymiana sieci trakcyjnej na odcinku od Pleszowa do przejazdów przez tory. Zaś niewyremontowany fragment torowiska będzie musiał jednak poczekać na modernizację.
Jak wylicza Piotr Hamarnik z biura prasowego Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu, prace finansowane będą przez miasto, oprócz modernizacji pętli i budowy dyspozytorni, planowana jest również wymiana sieci trakcyjnej na odcinku od Pleszowa do przejazdów przez tory. Zaś niewyremontowany fragment torowiska będzie musiał jednak poczekać na modernizację.
REKLAMA
Cieszy przebudowa pętli, przyniesie to pewien postęp, lecz w praktyce oznacza to, że nowoczesne tramwaje dalej nie będą mogły dojeżdżać do pętli w Pleszowie.
– Bez remontu całego odcinka torów od Kopca Wandy do Pleszowa de facto nic się nie zmieni, jeśli chodzi o tabor, który możemy tam wysłać. Stan torów nie pozwala na to, by mogły tam jeździć niskopodłogowe tramwaje – tłumaczy Marek Gancarczyk, rzecznik MPK.
Planowany jest również przy pętli w Pleszowie parking P&R. To jest jednak daleka przyszłość, aczkolwiek jest on na liście parkingów, które mają powstać do 2030 roku.