Rozstrzygnięto przetarg na projekt trasy tramwajowo-autobusowej na Swojczyce źródło: materiały inwestora

Rozstrzygnięto przetarg na projekt trasy tramwajowo-autobusowej na Swojczyce

WIZUALIZACJE
REKLAMA
Kolejny krok ku budowie nowej trasy tramwajowo-autobusowej na Swojczyce. W poniedziałek 28 czerwca został rozstrzygnięty przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej budowy tej trasy. W ramach całego przedsięwzięcia, oprócz torowiska, powstanie również nowa pętla tramwajowa i parking typu P&R dla samochodów.

Złożono w sumie 8 ofert. W ramach inwestycji, oprócz torowiska, wybudowana zostanie także nowa pętla tramwajowa i parking dla 174 samochodów typu "parkuj i jedź" (Park&Ride).

Zaproponowane kwoty wahały się od nieco ponad 1,7 do ponad 2,9 mln złotych. Miasto przygotowało na sfinansowanie tego zamówienia budżet na poziomie niespełna 2,5 mln złotych (2 mln zł brutto dla zakresu Gminy Wrocław oraz 413 280 zł brutto dla zakresu MPWiK). 

Ostatecznie jako najkorzystniejszą wybrano ofertę wrocławskiej spółki Biprogeo-Projekt Sp. z o.o., opiewającą na 1 723 723,23 złotych. Na przygotowanie projektu trasy tramwajowowo-autobusowej na osiedle Swojczyce we Wrocławiu wybrana w przetargu firma będzie miała 15 miesięcy od podpisania umowy. 

Wrocławskie Inwestycje

Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej budowy wydzielonej trasy tramwajowej, z dopuszczeniem ruchu autobusów, na osiedle Swojczyce (od pętli Sępolno do nowo projektowanej pętli Swojczyce) w ciągu drogi wojewódzkiej 455, wraz z przebudową tej drogi na odcinku o długości ok. 2,1 km, z budową wydzielonych dróg rowerowych, dróg pieszych oraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i przystankową, a także przebudową istniejącej pętli Sępolno oraz budową nowo projektowanej pętli Swojczyce wraz parkingiem P&R, w powiązaniu z istniejącym układem komunikacyjnym na początku i końcu projektowanego zakresu (dowiązanie do stanu istniejącego) oraz w powiązaniu z nowymi Mostami Chrobrego, realizowanymi odrębną umową w trybie "zaprojektuj i wybuduj". Ponadto, z uwagi na zamknięcie wlotu na skrzyżowaniu ul. Swojczyckiej z Monopolową/Marco Polo, konieczna jest budowa łącznika pomiędzy ul. Marco Polo a Swojczycką w przedłużeniu ul. Mydlanej. W związku z tym, w ramach opracowywanej dokumentacji, należy zaprojektować łącznik drogowy (jako drogę dojazdową) na skrzyżowaniu ul. Swojczyckiej i Mydlanej (czwarty wlot) z ul. Marco Polo – czytamy w dokumentach przetargowych.
Wrocławskie Inwestycje
Warto także dodać, w 2021 roku planowane jest rozpoczęcie budowy nowych Mostów Chrobrego z torowiskiem – tak, by tramwaj docelowo mógł przejechać nad kanałami Odry. Obecnie trwa projektowanie przeprawy.

Długość nowego mostu Południowego (nazwa robocza, jednoprzęsłowy) wyniesie 153,51 m, a Północnego (wieloprzęsłowy) 75,3 m. Oba będą miały konstrukcję stalową, łukową z płytowym ustrojem nośnym, z żelbetowymi przyczółkami (północny dodatkowo z filarami). Wykonawca wydzieli na nich osobne pasy ruchu dla komunikacji miejskiej (w tym tramwajów) oraz obustronne ścieżki piesze i rowerowe.



Nowa trasa autobusowo-tramwajowa będzie przebiegać m.in. przez nowe Mosty Chrobrego. Pojazdy komunikacji miejskiej, zamiast zatrzymać się przy pętli Sępolno, dotrą do tej planowanej na Swojczycach. W ramach inwestycji mieszkańcy doczekają się jeszcze m.in. remontu 1600-metrowego odcinka ulicy Swojczyckiej.


Tramwaje ruszą z pętli Sępolno przy ul. Mickiewicza we Wrocławiu (docierają tu pojazdy linii 917 i 33). Pojadą przez nowe Mosty Chrobrego i ulicę Swojczycką. Nowa pętla ma powstać przy ul. Bazaltowej, na terenie pomiędzy ul. Magellana a cmentarzem (niespełna 300 m od przystanku kolejowego).


Oprócz budowy dwukierunkowego torowiska (o długości około 2140 m) z wydzielonym buspasem, miasto zrealizuje pięć nowych przystanków autobusowo-tramwajowych, a także zmodernizuje pętlę na Sępolnie i utworzy tę na Swojczycach

Powstaną nowe przejścia dla pieszych (28), ścieżki rowerowe i chodnikidwa skrzyżowania z sygnalizacją świetlną oraz nowy wjazd w ulicę Marca Polo. Ponadto magistrat kompleksowo wyremontuje ul. Swojczycką na odcinku o długości 1620 metrów. Plan zakłada utworzenie jezdni o szerokości 6,5-7,5 m z wydzielonymi pasami do skrętów.

Planowana nowa pętla tramwajowa Swojczyce:



Komentarze (0)

Napisz komentarz

Najnowsze artykuły

Osiedle Hemara – drugi etap w dobrej cenie – mieszkania w warszawskiej Zielonej Białołęce od PROFIT Development [FILM]
To ostatnie mieszkania drugiego etapu inwestycji, które można kupić w tej wyjątkowej inwestycji od P...
Ponad 155-metrowa wieża Skysawa w Warszawie osiągnęła docelową wysokość
40 kondygnacji nadziemnych i ponad 155 metrów wysokości – tyle mierzy wieża kompleksu biurowo-handlo...
Sol Marina w Gdańsku powiększy się o dwa etapy
Luksusowy kompleks Sol Marina, położony na gdańskim wybrzeżu, będzie rozbudowywany. Dekpol Deweloper...
W centrum Poznania startuje inwestycja Słowackiego 7
W stolicy Wielkopolski powstanie kameralny budynek wielorodzinny Słowackiego 7 z 61 mieszkaniam...
Warszawa: Na Ursynowie powstaje biurowiec PID [WIZUALIZACJE]
W Warszawie przy ul. Poleczki 32 na Ursynowie powstaje nowy czteropiętrowy budynek usługowo-biurowy...
W Zabrzu pojawi się kolejny nowy inwestor
Sprzedana została przedostatnia z działek na terenie podstrefy ekonomicznej w Zabrzu. Grunt o powier...
W podwrocławskiej Długołęce powstanie park handlowy [WIZUALIZACJE]
W podwrocławskiej Długołęce, kilka kilometrów od granic administracyjnych Wrocławia powstanie nowy p...
MLP Poznań West zostanie rozbudowany
MLP Group podpisało umowę z poznańską spółką W.P.I.P. na rozbudowę projektu MLP Poznań West w Dąbrów...
W podwrocławskiej Sobótce ma powstać Dolnośląski Kolarski Tor Szosowy [WIZUALIZACJE]
Pod Wrocławiem, w Sobótce ma powstać nowoczesny, duży szosowy tor kolarski. Ma to być jedyny taki ob...
Ruszyła rozbudowa Panattoni Park Wrocław VII
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, ruszył z kolejną inwestycją w aglomera...