Ogłoszono przetarg na przygotowanie koncepcji poprawy przepustowości prawie 7 km "zakopianki"GDDKiA

Ogłoszono przetarg na przygotowanie koncepcji poprawy przepustowości prawie 7 km "zakopianki"

Orzech
Orzech
REKLAMA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła przetarg na przygotowanie koncepcji poprawy przepustowości prawie 7 km "zakopianki" między Nowym Targiem a Szaflarami. Wykonawca na przygotowanie projektu będzie miał maksymalnie 28 miesięcy.

Droga z Nowego Targu do Szaflar to główna trasa do Zakopanego. Stale rośnie na niej liczba pojazdów. Ruch między 2015 a 2021 rokiem zwiększył się o 45 proc., do ponad 22 tysięcy pojazdów na dobę. W jeszcze większym stopniu zwiększył się ruch samochodów ciężarowych, bo o 73 proc., do 2,3 tysiąca pojazdów na dobę. Dodatkowe trudności i korki tworzą się w sezonie turystycznym. 

W 2024 roku planowane jest oddanie do ruchu DK47 z Rdzawki do Nowego Targu. Po zakończeniu tej inwestycji cały odcinek między Krakowem a Nowym Targiem będzie drogą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Dlatego też konieczne jest rozpoczęcie prac pozwalających na zwiększenie przepustowości DK47 między Nowym Targiem a Zakopanem. 

Jakie są pomysły na tę drogę? 

REKLAMA

Poprawa przepustowości drogi będzie przygotowywana w jej obecnym śladzie. Tam, gdzie będzie to możliwe, chcemy dobudować dodatkowe pasy ruchu. GDDKiA planuje rozbudowę skrzyżowań, przebudowę zjazdów i wybudowanie ok. 1 200 metrów chodnika. Opracowanie dokładnego zakresu przebudowy będzie zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy. 

Pozostała część "zakopianki"

O krok dalej jest dla pozostałego odcinka DK47, od Szaflar do ronda w Zakopanem. W styczniu GDDKiA podpisała umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla tego odcinka. Przewiduje się, że całość prac związanych z przygotowaniem przebudowy obu odcinków potrwa do 2028 roku. Po tym terminie będzie możliwe rozpoczęcie prac budowlanych. 

Źródło: GDDKiA

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA