Otworzono oferty w przetargu na projekt trasy tramwajowej na wrocławskie Maślice Wrocławskie Inwestycje

Otworzono oferty w przetargu na projekt trasy tramwajowej na wrocławskie Maślice

REKLAMA

Miasto Wrocław robi pierwszy krok w celu realizacji jednej z najbardziej oczekiwanych inwestycji komunikacyjnych we Wrocławiu – budowy trasy tramwajowej na Maślice, jedno z najszybciej rozbudowujących się osiedli w stolicy Dolnego Śląska. Na realizację tego przedsięwzięcia czekają tysiące mieszkańców tej części miasta.

We wtorek, 24 lipca minął termin składania ofert w drugim przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy wydzielonej trasy tramwajowej wzdłuż ul. Maślickiej we Wrocławiu, która ma się rozpoczynać pod Stadionem Miejskim (Tarczyński Arena) a kończyć pętlą w pobliżu N-Parku Maślice.

Przypomnijmy, poprzedni przetarg został na przełomie kwietnia i maja unieważniony. Wystartowało wówczas sześć firm z ofertami w przedziale od 3,850 mln zł do 6,092 mln zł. Ostatecznie najtańsza propozycja nie podlegała ocenie, a za najkorzystniejszą Zamawiający, miejska spółka Wrocławskie Inwestycje, która jest odpowiedzialna za ten przetarg, uznała propozycję firmy Biprogeo-Projekt z Wrocławia, która wyceniła swoją pracę na kwotę 4,547 mln zł. Gmina Wrocław uznała jednak, że nie jest w stanie zwiększyć budżetu określonego na kwotę 3,7 mln zł brutto i przetarg został unieważniony.

W drugim przetargu swoje oferty złożyły tym razem tylko trzy firmy. Budżet pozostał taki sam, jak poprzednio. I tym razem jedna z ofert mieści się w zakładanej kwocie. Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem wyceniło swoją ofertę na kwotę 3,673 mln zł brutto, Dwie pozostałe złożyły firmy Databout4,576 mln zł oraz Biprogeo-Projekt4,647 mln zł.

Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje

O wyborze oferty zdecydują kolejno: cena (60%), doświadczenie projektanta w specjalności torowej (20%), doświadczenie projektanta branży drogowej (10%), doświadczenie projektanta branży elektroenergetycznej (10%).

Wybrany w przetargu projektant będzie miał aż 25 miesięcy na przygotowanie wszystkich niezbędnych dokumentów i zaprojektowanie tej wielkiej inwestycji. Wykonawca przygotuje projekt budowlany i wykonawczy, wykona przedmiary robót, opracuje raport środowiskowy oraz uzyska wszelkie uzgodnienia i pozwolenia. Projektant będzie miał też za zadanie przeprowadzenie konsultacji społecznych oraz będzie sprawować nadzór autorski w trakcie późniejszej realizacji całej inwestycji.

REKLAMA

Dokładny przebieg trasy tramwajowej na Maślice poznamy po zakończeniu jej projektowania, ale przybliżony jej przebieg jest już znany.

Łącznie w ramach inwestycji planuje się realizację 8 par przystanków: na wysokości ul. Gosławickiej, przy AOW, ul. Rędzińskiej, Bogatyńskiej, Brodnickiej, na rozwidleniu ul. Maślickiej i trasy tramwajowej, przy ul. Suwalskiej oraz ul. Królewieckiej.

Przewidywana długość całej trasy tramwajowej to w zależności od wariantu jej dokładnego przebiegu, od 3 do 4 kilometrów. Wybór lokalizacji pętli tramwajowej przy linii kolejowej, w kierunku Brzegu Dolnego, Wołowa, Głogowa czy Zielonej Góry jest związany z planami PKP PLK, które zamierzają w niedalekiej przyszłości wybudować od podstaw nowy przystanek kolejowy Wrocław-Maślice. Przy planowanej pętli tramwajowej miasto zamierza również wybudować parking typu "parkuj i jedź" na kilkadziesiąt aut.

Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje
Wrocławskie Inwestycje

Kiedy rozpocznie się jej realizacja? Na pewno nie za szybko, ale ważne, że miasto w końcu robi pierwszy, konkretny krok w kierunku realizacji tej od wielu lat oczekiwanej inwestycji.

Komentarze (1)

Napisz komentarz
Gregor(gość)
Tradycja tramwaju elektrycznego w Karlsruhe sięga 100 lat. Władze Karlsruhe przeciwstawiły się powszechnym w Niemczech w latach 60-tych tendencjom likwidacji sieci tramwajowych. Podwaliny tzw. "modelu Karlsruhe" powstały w latach 1984-85, gdy przeprowadzono badanie nad możliwością połączenia pasażerskiego ruchu kolejowego z ruchem tramwajowym. System składa się z 3 komponentów: - pojazdu, który może się poruszać zarówno po torach kolejowych, jak i tramwajowych; - połączenia sieci kolejowej z siecią tramwajową; - budowy dodatkowych przystanków na trasie kolejowej, co - dzięki właściwościom dynamicznym pojazdów (znacznemu przyśpieszeniu pojazdów i wysokiej prędkości maksymalnej) pozwala utrzymać prędkość komunikacyjną na zadowalającym poziomie.
REKLAMA