Pięć ofert na zaprojektowanie tramwaju na Zieloną BiałołękęTramwaje Warszawskie

Pięć ofert na zaprojektowanie tramwaju na Zieloną Białołękę

Orzech
Orzech
REKLAMA

Poznaliśmy oferty firm, które chciałyby zaprojektować tramwaj na Zieloną Białołękę. Budowa tej oczekiwanej przez mieszkańców dzielnicy inwestycji powinna rozpocząć się w 2028 roku.

Poznaliśmy oferty firm, które chciałyby zaprojektować tramwaj na Zieloną Białołękę. Wpłynęło łącznie pięć ofert. Tramwaje Warszawskie rozpoczynają ich analizę, która ma na celu wybranie najkorzystniejszej oferty i podpisanie umowy. Wykonawca wybrany w przetargu przygotuje kompletną dokumentację projektową, umożliwiającą przeprowadzanie robót budowlanych. Uzyska też pozwolenie na budowę w trybie specustawy.

Tramwaje Warszawskie
Tramwaje Warszawskie

Jak pojadą tramwaje?

Trasa będzie miała prawie 6,5 km długości. Rozpocznie się na Targówku przy skrzyżowaniu ulic Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej. Dalej będzie prowadzić w ciągu ulic: św. Wincentego i Głębockiej. Następnie kilometrową estakadą przejdzie nad trasą S8 i rondem Małej Brzozy. Ostatni odcinek będzie biegł w rezerwie terenowej aż do Szkoły Podstawowej nr 112 przy ulicy Zaułek, gdzie znajdzie się pętla autobusowo-tramwajowa. Taki przebieg pozwoli na połączenie Zielonej Białołęki ze stacją metra Kondratowicza. Tramwaje będą mogły kursować nawet co 2-3 minuty. Czas przewidywanego przejazdu z pętli przy ul. Zaułek do stacji metra przy Kondratowicza wyniesie około 15 minut, a do Dworca Wileńskiego około 30 minut.

Tramwaje Warszawskie
Tramwaje Warszawskie
Tramwaje Warszawskie
Tramwaje Warszawskie

Kalendarium prac nad tramwajem na Zieloną Białołękę:

- 2017-2018: prace koncepcyjne, w tym badania geotechniczne, wstępne pomiary ruchu oraz koncepcja układu geometrycznego torów;

- 2018: przetarg na koncepcję wiaduktu tramwajowego nad trasą S8 – wiadukt tramwajowy nad trasą S8 wraz z dojazdami o długości ponad 1 km;

- 2018-2020: opracowanie dokumentacji środowiskowej, w tym raportu oddziaływania inwestycji na środowisko;

REKLAMA

- lipiec 2020: złożenie wniosku o decyzję środowiskową;

- lipiec 2023: uzyskanie decyzji środowiskowej, wydawanej na podstawie uzgodnienia m.in. Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska;

- lipiec 2023-luty 2024: przygotowanie przetargu na projektowanie z uwzględnieniem zaleceń z decyzji środowiskowej;

- marzec 2024: przetarg na projektowanie;

- 2024: wybór wykonawcy dokumentacji projektowej i rozpoczęcie prac projektowych wraz z pozyskaniem pozwolenie na budowę w trybie specustawy;

- 2028-2030: budowa tramwaju na Zieloną Białołękę.

Tramwaje Warszawskie
Tramwaje Warszawskie
Tramwaje Warszawskie
Tramwaje Warszawskie

Dlaczego tak długo?

Przetarg na projektowanie mógłby zostać ogłoszony szybciej, ale aż trzy lata czekaliśmy na wydanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych. Wniosek o wydanie tej decyzji został złożony w lipcu 2020 r. Czas oczekiwania na wydanie przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska uzgodnienia dla tramwaju na Zieloną Białołękę był bardzo długi – w porównaniu z inną, o wiele większą inwestycją, jaką jest Centralny Port Komunikacyjny. Ten projekt decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach uzyskał w 9 miesięcy, po złożeniu wniosku w październiku 2022 roku i wydaniu decyzji w lipcu 2023 roku.

Źródło: Tramwaje Warszawskie

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA