Dariusz Klimczak, Minister Infrastruktury, wypowiedział się dziś o poranku na antenie TVN24, stawiając ambitne cele wobec projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) oraz ogólnie polskiego transportu. Jego słowa wyraźnie wskazywały na determinację i pewność siebie, oraz głębokie zaangażowanie w rozwój infrastruktury transportowej kraju.
Dariusz Klimczak podkreślił, że jego wizja transportowej przyszłości Polski sięga znacznie dalej niż samo CPK, które stanowi istotną część tego projektu. Wyraźnie zaznaczył, że chce przejąć nadzór nad spółką, co ma być kluczowym elementem jego strategii. Oddzielenie CPK od Ministerstwa Infrastruktury przez PiS nazwał absurdem.
Minister zaprezentował zrozumienie potrzeby zrównoważonego rozwoju transportu, obejmującego zarówno infrastrukturę drogową, jak i kolejową oraz lotniczą. Jego determinacja w przywróceniu nadzoru nad CPK Ministerstwu Infrastruktury sugeruje silne zaangażowanie w zapewnienie spójności działań w sektorze transportowym.
Projekt CPK od dłuższego czasu budzi wiele emocji i kontrowersji wśród polityków oraz społeczeństwa. Opozycja zarzuca rządowi brak chęci realizacji tej inwestycji, podczas gdy pełnomocnik rządu ds. CPK, Maciej Lasek, podkreśla potrzebę urealnienia projektu, rewizje kosztorysów i ogólny audyt inwestycji. W tej atmosferze Minister Klimczak wyszedł z propozycją silniejszego zaangażowania się w projekt, co może być krokiem w kierunku jego przyspieszenia i bardziej zrównoważonego rozwoju.
Zapewnił na antenie, że inwestycja pod Baranowem zacznie się już w przyszłym roku. A jeśli spółka CPK zostanie przywrócona pod nadzór do Ministerstwa Infrastruktury to Premier Donald Tusk otrzyma rekomendację realizowania tej inwestycji.
Nie ulega wątpliwości, że słowa Dariusza Klimczaka rzucają nowe światło na dotychczasową dyskusję na temat CPK i ogólnego rozwoju transportu w Polsce. Teraz, jak zwykle w polityce, kluczowe będą konkretne działania i ich efekty. Czas pokaże, czy ambitne pomysły ministra przekroczą etap słów i staną się rzeczywistością, która wpłynie na przyszłość polskiego transportu.



![W Warszawie powstaje 150-metrowy AFI Tower [ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/251/123/77563_100x70.jpg)

![Nowa hala już działa. Postępy przy rozbudowie kompleksu AMBEREXPO w Gdańsku [FILM+ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/44/44/686636_100x70.jpg)







![[Polska] Czekamy na to od kilkunastu lat – GUS będzie wreszcie informował o zmianach cen nieruchomości?](https://investmap.pl/_i/image/160/32/6048_100x70.jpg)
![[kujawsko-pomorskie] Inowrocław: Paraliż komunikacyjny w imię obwodnicy](https://investmap.pl/_i/image/199/71/4295_100x70.jpg)
![[mazowieckie] Nowak: Na wszelki wypadek zaproponujemy objazdy na A2](https://investmap.pl/_i/image/144/16/9360_100x70.jpg)

![[śląskie] Gliwice domagają się bezpłatnego przejazdu autostradą](https://investmap.pl/_i/image/14/14/7438_100x70.jpg)
![[podkarpackie] Czy Sanok doczeka się obwodnicy do 2018 roku?](https://investmap.pl/_i/image/5/5/7173_100x70.jpg)
![[dolnośląskie] Przetarg na S5 z Wrocławia do Poznania w czerwcu](https://investmap.pl/_i/image/212/84/3284_100x70.jpg)
![[Warszawa] Jest szansa na FIDIC od przyszłego roku](https://investmap.pl/_i/image/91/91/3675_100x70.jpg)
![[podlaskie] Nowak obiecuje budowę trasy Via Baltica](https://investmap.pl/_i/image/121/121/3449_100x70.jpg)
![[Wrocław] Liderzy sektora PPP debatowali we Wrocławiu](https://investmap.pl/_i/image/247/119/7927_100x70.jpg)