Centrum handlowe Fort Wola jest pierwszym obiektem w Polsce, który został wyłączony z użytkowania aż na blisko 6 lat. Trwające ponad pół roku prace budowlane pozwoliły stworzyć większą przestrzeń dla sklepów i usług. Nowy Fort Wola to dwupoziomowe centrum handlowe, w którego wnętrzach przewidziano miejsce dla 72 sklepów oraz lokali usługowych. Parking zewnętrzny i wewnętrzny zapewnia niemal 900 stanowisk do parkowania. Nowy Fort Wola to projekt przebudowy zakładający przekształcenie istniejącego centrum handlowego I generacji w wygodne miejsce codziennych zakupów. Otwarcie centrum handlowego zaplanowano na czwartek, 16 lutego 2023 roku.
Przypomnijmy, centrum powstało na początku 2001 r. jako centrum handlowe tzw. pierwszej generacji. Otwarto je w październiku tego samego roku. Do października 2006 r. większość obiektu zajmował hipermarket Géant, a następnie Real, który w 2016 roku został zastąpiony przez Auchan. Centrum posiadało 30 000 mkw. powierzchni handlowej, w tym 20 500 metrów kwadratowych powierzchni najmu brutto.
W maju 2017 r., centrum handlowe zostało zamknięte. Według pierwotnych planów centrum miało zostać rozbudowane, zmienić nazwę na Galeria na Woli i mieścić sklep meblowy sieci IKEA. W 2021 roku ogłoszono, że te plany nie są już aktualne i rozpoczęto prace nad poszukiwaniem innego głównego najemcy.
Prace budowlane nad nowym kształtem galerii Fort Wola rozpoczęły się w czerwcu 2022 roku i pierwotnie miały zostać zakończone w listopadzie 2022 r.
– Żyjemy w czasie dynamicznych zmian. Jak całą gospodarkę także naszą branżę dotykają efekty wojny za wschodnią granicą Polski. To cały konglomerat problemów. Naszych najemców i nas samych dotykają coraz dłuższe terminy dostaw komponentów – wyjaśnia Grzegorz Latała, Asset Management Director w Mayland Real Estate. Dlatego otwarcie nowego Fortu Wola odbędzie się w lutym 2023 r. Planujemy oddać klientom inwestycję w takim kształcie, jak zaplanowaliśmy – tłumaczył Grzegorz Latała, dyrektor ds. komercjalizacji i członek zarządu Mayland Real Estate, dewelopera będącego właścicielem i zarządcą obiektu.
Wnętrze obiektu przeszło gruntowną metamorfozę, a do najnowszych trendów dopasowywana jest nie tylko oferta sklepów, ale także segment customer experience. Jednym z kluczowych elementów wchodzącym w skład kompleksowej modernizacji Fortu Wola jest zmiana designu, odnowienie części wspólnych: korytarzy, łazienek, powstanie również wygodny i klimatyczny food court.
Architekci przygotowali projekt dostosowany do panujących trendów, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz. Nie zabrakło również nawiązania do historii Woli, czego przykładem jest niemal 3 metrowa żyrafa będąca jednym z centralnych punktów odnowionego food courtu. Inspiracją były przeprowadzone w 1968 Biennale Rzeźb z Metalu, podczas których artyści tworzyli dzieła ze złomu przekazanego przez fabryki wolskie. Jedną z nich była znana mieszkańcom żyrafa, która stała się inspiracją dla symbolu odnowionego Fortu Wola.

Fort Wola zmienił się, więc naturalną tego konsekwencją jest również nowa identyfikacja wizualna. Zmienionym logo otwieramy nowy rozdział w rozwoju Fortu Wola. To czytelny sygnał, że klienci będą mogli robić codzienne zakupy w nowoczesnym, przyjaznym obiekcie.
Dotychczasowy, historyczny już logotyp powędrował do muzeum neonów, gdzie zostanie poddany renowacji i zostanie jednym z eksponatów.
Zmiany otoczenia i budowa nowych osiedli mieszkaniowych sprawiła, że potencjał centrum w strefie 5 minut to ok. 60 tys. osób. To w głównej mierze dla tych klientów odmieniony Fort Wola oddaje do dyspozycji bogatą ofertę handlowo-usługową.

Głównym operatorem spożywczym centrum jest Kaufland, który zajmie powierzchnię całkowitą wynoszącą ponad 5 200 mkw. Kolejnym dużym najemcą jest HalfPrice, którego salon liczy 2252 mkw. i CCC – 642 mkw.
Grupa LPP otworzy aż trzy sklepy w zmodernizowanym Forcie Wola. Klienci będą mieli możliwość skorzystania z oferty marek Sinsay (1000 mkw.), House (520 mkw.), czy Cropp (500mkw.). Do grona najemców należą także: TEDI (830 mkw.), Maxi Zoo (300mkw.), Pepco (560 mkw.), Dealz (520 mkw.), Empik (325 mkw.), Vision Express (95 mkw.), Rossman (450mkw.),Hebe (300 mkw.), Wyjątkowy Prezent, AM Jubiler, YES, biura podróży: Itaka i TUI, Style Optic, Bukieciarnia.Flowers, Misie Pysie – sklep z zabawkami, Piekarnia+Cukiernia Otrębusy , Play, Orange, T-Mobile, Phone Best Service, Trafika, Strefa Rozrywki, Teletorium, mBank, Salon manicure, kantor, punkty dorabiania kluczy i usług szewskich i inni.
Przygotowana została również strefa do zabawy i relaksu dla najmłodszych – Fort Kidso powierzchni 600 mkw.
Otwarcie centrum handlowego zaplanowano na 16 lutego 2023 roku.
Dodatkowo w ciągu 3 najbliższych miesięcy oferta centrum zostanie uzupełniona o: KFC, 147 Break, Jean Louis David a także pierwszy w Polsce sklep niemieckiej sieci Woolworth.

Od 16 do 18 lutego w Centrum Handlowym na Połczyńskiej 4 w Warszawie przygotowano wyjątkowe atrakcje na otwarcie:
16.02.23 – dzień I:
- pączki dla klientów z okazji Tłustego Czwartku- kulinarne spotkanie z Davidem Gaboriaud- warsztaty kulinarne dla dzieci
• 17.02.23 – dzień II:
- warsztaty Tik Toka- strefa z możliwością customizacji ubrań- strefa zdjęć selfie 360 i konkursy z atrakcyjnymi nagrodami
• 18.02.23 – dzień III:
- pokaz mody streetwear- strefa zdjęć selfie 360 i konkursy z atrakcyjnymi nagrodami
A każdego dnia:
- akcja pro-sprzedażowa, zrób zakupy odbierz prezent- strefa Baw Się Do Woli (miejsce ze specjalnymi strefami dedykowanymi maluszkom, starszakom i rodzicom)- malowanie buziek i atrakcje dla dzieci: popcorn, wata cukrowa.

O inwestorze:
Mayland Real Estate jest deweloperem i zarządcą dużych obiektów handlowych w Polsce. Firma działa na polskim rynku od 1995 r. jako spółka Grupy Casino. Mayland oddał do użytku nowoczesne centra handlowe: Karolinkę w Opolu, Pogorię w Dąbrowie Górniczej, Jantar w Słupsku oraz Rivierę w Gdyni i Serenadę w Krakowie. Obecnie spółka zarządza obiektami handlowymi i posiada znaczący portfel projektów, również mieszkaniowych, w całym kraju.
O generalnym wykonawcy:
CBRE Global WorkPlace Solutions jest jedną z trzech działających w Polsce spółek CBRE. CBRE GWS zapewnia swoim klientom wsparcie w obszarach Facilities Management, Principal Contracting and Project Management oraz Energy and Sustainability. Firma świadczy usługi utrzymania nieruchomości, zarządzania infrastrukturą, generalnego wykonawstwa oraz zarządzania projektem w środowisku krajowym i międzynarodowym.