Polska fabryka baterii do rowerów elektrycznych Green Cell pod Krakowem chce zwiększyć zatrudnienieMateriały prasowe

Polska fabryka baterii do rowerów elektrycznych Green Cell pod Krakowem chce zwiększyć zatrudnienie

Orzech
Orzech
REKLAMA

Polska firma technologiczna Green Cell, producent baterii do rowerów elektrycznych, zamierza zwiększyć zatrudnienie. Firma podjęła decyzję o przeniesieniu linii produkcyjnych do większego obiektu w podkrakowskiej Skawinie, dzięki czemu moce wytwórcze zakładu wzrosły z 25 tys. do 75 tys. sztuk baterii rocznie. Green Cell zamierza w przyszłości zwiększyć zatrudnienie z kilkunastu do ok. 70 pracowników.

We wrześniu 2021 r. spółka rozpoczęła produkcję baterii do rowerów elektrycznych w wynajętej hali produkcyjnej w Balicach, ale szybko okazała się ona za mała. Dlatego podjęto decyzję o przeniesieniu linii produkcyjnych do większego obiektu w podkrakowskiej Skawinie, dzięki czemu moce wytwórcze zakładu wzrosły z 25 tys. do 75 tys. sztuk baterii rocznie. Green Cell swoje produkty dostarcza na rynek krajowy, a także europejski - m.in. do Niemiec, Wielkiej Brytanii i Włoch.

– Obecnie jesteśmy gotowi wyprodukować rocznie 75 tys. różnego rodzaju baterii do rowerów elektrycznych. Co ważne, o ile surowce do ich produkcji wciąż pochodzą z eksportu, to cały projekt pakietu bateryjnego i kluczowe elementy do niego, w tym związane z bezpieczeństwem użytkowników, zostały opracowane i wdrożone przez nasze centrum badawczo-rozwojowe i są wytwarzane w Polsce – podkreślił dyrektor fabryki Grzegorz Trafiał, cytowany prze Polską Agencję Prasową.

– Wyraźnie widać, że Chiny chcą odzyskać odbiorców po pandemii i związanym z nią zerwaniem łańcuchów dostaw. Dla nas to kolejne wyzwanie, żeby utrzymać osiągnięty poziom konkurencyjności – podkreślił Trafiał.

Zapowiedział, że fabryka w Skawinie zamierza zwiększać w przyszłości moce produkcyjne, a także wytwarzać baterie do innych rodzajów pojazdów.

W ocenie przedstawiciela krakowskiej spółki rynek baterii do rowerów elektrycznych nieustannie rośnie. Składają się na niego zarówno ogniwa montowane fabrycznie do e-bike'ów, jak i baterie przeznaczone do konwersji tradycyjnych rowerów na napęd elektryczny.

Obecnie w Skawinie produkowane są głównie tzw. baterie bidonowe, które montowane są do ramy jednośladu w miejscu bidonu, a także baterie w obudowie aluminiowej instalowane za siedziskiem rowerowym.

REKLAMA

– O ile przez najbliższe lata tzw. baterie bidonowe będą się jeszcze sprzedawać, o tyle powoli wypierają je baterie wbudowane w ramę. Zauważyliśmy, że producenci rowerów elektrycznych idą w tę stronę i sami w fabryce Green Cell sięgnęliśmy po ten trend już rok temu. Testujemy próbki baterii zintegrowanych z ramami o najbardziej popularnych kształtach i niebawem będziemy gotowi zaoferować produkt w postaci gotowej części roweru. Zamierzamy konkurować dużą wydajnością i pojemnością baterii w atrakcyjnej cenie – poinformował Grzegorz Trafia, Dyrektor fabryki Green Cell.

Fabryka w podkrakowskiej Skawinie w przyszłości wytwarzać ma także produkty z innych kategorii. W przyszłości mogą trafiać do m.in. elektrycznych hulajnóg i skuterów, w zależności od potrzeb odbiorców. Już teraz ogniwa w niej produkowane są montowane do pojazdów dla osób z niepełnosprawnościami.

Warto też podkreślić, że nowe produkty Green Cell w całości są opracowywane przez zespół inżynierski we własnym centrum badawczo-rozwojowym w Krakowie. Do tej pory opracowano w nim 21 autorskich urządzeń, w tym mobilną ładowarkę do samochodów elektrycznych, która została nagrodzona w światowym konkursie wzornictwa przemysłowego Red Dot Design.

O firmie Green Cell:

Green Cell jest polską firmą technologiczną założoną w 2013 roku w Krakowie. Jej ofertę tworzą akcesoria do urządzeń mobilnych i pojazdów elektrycznych - akumulatory, baterie, ładowarki, zasilacze i kable. Firma obecnie zatrudnia ponad 350 osób i prowadzi sprzedaż w ponad 60 krajach.

Artykuł na podstawie informacji Polskiej Agencji Prasowej

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA