1532 sieci i marki działają w centrach handlowych, które przeanalizowała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH). Ubiegły rok był rekordowy pod względem debiutów.
Zweryfikowano dane z miarodajnej próby obiektów handlowych, których łączna powierzchnia stanowi 15% całości nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce. Z danych Cushman & Wakefield wynika z kolei, że w 2023 r. na polskim rynku zadebiutowało najwięcej marek od 4 lat.
– Liczba 1532 marek w analizowanych przez Polską Radę Centrów Handlowych obiektach wskazuje na dojrzałość i dobrą kondycję branży. Do najważniejszych branż obecnych w centrach handlowych należą: moda i akcesoria, do tej grupy zalicza się 35% marek, gastronomia z 20% udziałem oraz towary specjalistyczne, w tym księgarnie czy sieci z biżuterią i zegarkami, stanowiące 12% obecnych w galeriach marek. Te dane oraz rosnąca dynamika debiutów kolejnych podmiotów, potwierdzają efektywność centrów handlowych jako kluczowego kanału sprzedaży w Polsce – mówi Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.
Udział marek w najważniejszych branżach obecnych w analizowanych centrach handlowych: – moda i akcesoria: 35%,
Udział marek w najważniejszych branżach obecnych w analizowanych centrach handlowych:
– moda i akcesoria: 35%,
– gastronomia: 20%,
– towary specjalistyczne (księgarnie, biżuteria i zegarki, inne): 12%,
– zdrowie i uroda: 11%,
– usługi: 8%.
Z danych PRCH wynika, że w ciągu ostatnich 10 lat w strukturze branż obecnych w polskich centrach handlowych kluczowa pozostała rola branży modowej (wzrost o 2%), podwoił się udział gastronomii, a o połowę zmniejszył się udział marek z branży usług.
Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym ponad 200 członków działających w branży miejsc handlu i usług. To wiodąca organizacja pozarządowa, od ponad 20 lat działająca na rzecz rozwoju branży, wspierająca i reprezentująca członków w środowisku biznesowym, politycznym i społecznym w celu tworzenia nowoczesnych miejsc handlu, usług, kultury i unikatowych doświadczeń konsumenckich.



![Pod Szczecinem powstanie nowy, duży park handlowy [WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/42/42/77610_100x70.jpg)



![InPost zrealizuje dwie duże inwestycje w Małopolsce, ze wsparciem Krakowskiego Parku Technologicznego [FILM]](https://investmap.pl/_i/image/36/36/77604_100x70.jpg)

![Gdańsk przyciąga jak magnes. Dynamicznie rozwijająca się nadmorska metropolia [FILM]](https://investmap.pl/_i/image/29/29/77597_100x70.jpg)
![Za prawie 2 mld złotych zmodernizowana zostanie linia kolejowa Warszawa Wawer – Otwock [FILM]](https://investmap.pl/_i/image/28/28/77596_100x70.jpg)

![[Polska] Polski rynek handlowy – w oczekiwaniu na nowe projekty, marki i koncepty](https://investmap.pl/_i/image/207/79/18383_100x70.jpg)
![[Polska] Rynek powierzchni handlowych w Polsce – podsumowanie roku 2015](https://investmap.pl/_i/image/199/71/12743_100x70.png)
![[Polska] Ponad pół miliona metrów kwadratowych w centrach handlowych oddano do użytku w 2015 r.](https://investmap.pl/_i/image/196/68/14020_100x70.jpg)
![[Warszawa] Debata CBRE: ulice handlowe są potrzebne Warszawie](https://investmap.pl/_i/image/102/102/4966_100x70.jpg)
![[Polska] Co przyciąga inwestorów do Polski](https://investmap.pl/_i/image/103/103/28263_100x70.jpg)
![[Polska] W sektor BPO inwestują Amerykanie](https://investmap.pl/_i/image/59/59/34875_100x70.jpg)
![[Polska] Galeriom nastawionym tylko na handel grozi zamknięcie](https://investmap.pl/_i/image/23/23/38167_100x70.png)

![[Polska] Wschodzące gwiazdy sektora usług biznesowych [RAPORT]](https://investmap.pl/_i/image/34/34/25122_100x70.jpg)
![[Polska] Polska przyciąga marki z różnych części Europy. Rośnie znaczenie i udział oferty gastronomicznej w centrach handlowych. Na popularności zyskują nowe koncepty handlowe i projekty wielofunkcyjne](https://investmap.pl/_i/image/134/6/37766_100x70.jpg)