Poznaliśmy oferty na projekt i budowę nowej zajezdni tramwajowej w GdańskuFot. Materiały prasowe

Poznaliśmy oferty na projekt i budowę nowej zajezdni tramwajowej w Gdańsku

Orzech
Orzech
REKLAMA

Dwanaście ofert wpłynęło w przetargu na projekt i budowę zajezdni tramwajowej przy ul. Warszawskiej. Najtańsza oferta została złożona przez firmę Budimex, o wysokości ponad 320 mln złotych.

23 września poznaliśmy oferty w przetargu na projekt i budowę zajezdni tramwajowej na Ujeścisku. Na realizację zadania zabezpieczono w budżecie 360 939 751 mln zł. Oferty, które wpłynęły będą w najbliższym czasie analizowane pod względem formalno-prawnym:

Konsorcjum firm, lider – firma Terlan - 351 504 476,20 zł,

Konsorcjum firm, lider – firma Aldesa - 404 095 969,42 zł,

Firma Doraco - 399 911 416,00 zł,

Konsorcjum firm, lider – firma – Budimex - 320 756 815,77 zł,

Konsorcjum firm, lider – firma Roverpol - 351 657 000,00 zł,

Firma Torpol - 365 348 231,28 zł,

Firma Mirbud - 396 811 453,79 zł,

Firma Strabag - 337 131 810,63 zł,

Konsorcjum firm, lider – firma Polimex Infrastruktura - 343 979 800,25 zł,

Konsorcjum firm, lider - firma NDI - 326 595 750,00 zł,

Konsorcjum firm, lider – firma Colas Rail Polska - 397 058 145,00 zł,

REKLAMA

Konsorcjum firm, lider – firma ZUE - 368 630 999,99 zł

Budowa zajezdni tramwajowej na Ujeścisku to kluczowa inwestycja dla dynamicznie rozwijających się południowych dzielnic Gdańska, a także istotny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju systemu transportowego. Nowa infrastruktura powstanie przy ul. Warszawskiej i stanie się jednym z filarów planowanej trasy tramwajowej Gdańsk Południe – Wrzeszcz.

Kluczowa inwestycja dla usprawnienia komunikacji tramwajowej w Gdańsku

Zajezdnia Ujeścisko zostanie wybudowana na działce o powierzchni około 4 hektarów. W ramach inwestycji powstanie nowoczesny kompleks techniczny, który obejmie m.in. halę z miejscem na około 30 tramwajów, stację obsługi technicznej do przeglądów i codziennej konserwacji oraz nowoczesną myjnię dla tramwajów.

Ponadto przewidziano budowę dyspozytorni wraz z układem torowym i infrastrukturą umożliwiającą odstawianie tramwajów poza godzinami szczytu. Ponadto powstanie podziemny zbiornik retencyjny. Zbiornik ten będzie wspierać system odwodnienia i retencję wód opadowych, zgodnie z założeniami zrównoważonego gospodarowania zasobami wodnymi.

Inwestycja będzie realizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Zajezdnia będzie w pełni przystosowana do obsługi najnowszych tramwajów o długości 45–47 metrów, oferując nowoczesne warunki serwisowe i eksploatacyjne. Dogodne połączenie z ul. Warszawską zapewni łatwy dostęp zarówno dla pojazdów, jak i dla pracowników.

Projektowanie zajezdni potrwa około 19 miesięcy od daty podpisania umowy. W tym czasie zostanie opracowana pełna dokumentacja projektowa oraz uzyskane niezbędne decyzje administracyjne. Całkowity czas realizacji, obejmujący projektowanie i budowę, wyniesie około czterech lat. Oddanie obiektu do użytku planowane jest na początek 2030 roku.

W planach również zajezdnia autobusowa

Tuż obok tramwajowej zajezdni spółka GAiT planuje budowę zajezdni autobusowej. Przygotowano projekt, który jest koncepcją bazową zajezdni. W tej chwili trwają konsultacje wewnętrzne oraz przygotowanie dokumentów do dialogu konkurencyjnego i przetargu.

Nowa zajezdnia zapewni możliwość kompleksowej obsługi i postoju 250 autobusów z napędem elektrycznym, wodorowym lub spalinowym. Zaplanowano w niej hale postojowe, nowoczesne pomieszczenia do serwisowania pojazdów, magazyny, a także zaplecze socjalne dla pracowników.

Szacunkowy koszt budowy zajezdni to ponad 450 mln zł netto. Inwestycja będzie finansowana ze sprzedaży terenu obecnej zajezdni przy al. Hallera.

Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA