Przetarg na drugą jezdnię dla obwodnicy Kępna, w ciągu drogi ekspresowej S11

Orzech

Do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wysłała dokumenty przetargowe na zaprojektowanie i wybudowanie drugiej jezdni obwodnicy Kępna w ciągu drogi ekspresowej S11. Inwestycja realizowana będzie w latach 2024-2027 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.

Rozpoczęty przetarg, którego szczegóły za kilka dni pojawią się na naszej platformie zakupowej, dotyczy zaprojektowania i wybudowania drugiej jezdni na odcinku ok. 4 km, jadąc od strony północnej za węzłem Kępno Wschód do węzła Baranów. W ramach inwestycji wykonane zostaną również obiekty pod drugą jezdnię nad drogą powiatową nr 5704P, linią kolejową nr 272. 31 sierpnia rozpoczął się również przetarg na przedłużenie S11 od końca obwodnicy Kępna do początku obwodnicy Olesna w woj. opolskim, odcinek o długości ok 46 km.

– Połowa września przynosi dobre wiadomości dla drogi S11. Po podpisaniu umowy na ostatni odcinek w woj. zachodniopomorskim oraz ogłoszeniu przetargu na odcinek Kępno – Olesno, przychodzi czas na przetarg na dobudowę drugiej jezdni na odcinku samej obwodnicy Kępna w woj. wielkopolskim. Ta realizowana etapami obwodnica zyska pełen przekrój 2+2, dzięki czemu przejazd nią stanie się jeszcze bardziej komfortowy i bezpieczny – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Pozostałe odcinki S11 w woj. wielkopolskim:

Trwają prace projektowe dla budowy trasy S11 od granicy z woj. zachodniopomorskim do granicy z woj. opolskim. Długość projektowanej S11 w woj. wielkopolskim to około 280 km, podzielonych na następujące odcinki:   

1.    Szczecinek – Piła o długości około 59 km,

2.    Piła – Ujście o długości około 20 km,

3.    Ujście – Oborniki o długości około 43 km,

4.    Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik o długości około 22 km, 

5.    Kórnik – Jarocin o długości około 43 km, 

6.    Jarocin – Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km, 

7.    Ostrów Wielkopolski – Kępno o długości około 30 km. 

Dla dwóch odcinków tj. Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik i Ostrów – Kępno rozpatrywane są przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska odwołania od DŚU. Dla odcinka Szczecinek – Piła GDDKiA uzyskała DŚU, a dla odcinków Piła – Ujście, Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin,  Jarocin – Ostrów Wielkopolski toczą się postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. 

Wkrótce GDDKiA ogłosi przetarg na zaprojektowanie i budowę S11 na odcinku Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Ponadto, w przyszłym roku planuje ogłosić postępowanie przetargowe dla kolejnego odcinka S11 tj. Ostrów Wielkopolski – Kępno.     

Źródło: GDDKiA