Przebudowa głównego budynku dworca Łódź Kaliska to kolejny etap zmian w przestrzeni dworcowej. Do końca przebudowy pozostał jeszcze rok. Na razie nie ma mowy o opóźnieniach. Pierwsi pasażerowie z nowego dworca powinni odjechać już w przyszłym roku.
Remont starej hali dworca Łódź Kaliska ruszył już ponad rok temu, co oznacza, że inwestycja jest już na półmetku. PKP informuje, że właśnie zakończyły się prace rozbiórkowe. Po starej hali dworcowej zostało tylko kilka ścian. Wkrótce ma się na nich pojawić elewacja.
– Zakończono roboty rozbiórkowe wokół budynku głównego dworca. Na ukończeniu są także roboty ziemne, prace żelbetowe i roboty murowe. Wewnątrz budynku trwają roboty tynkarskie oraz montaż pokrycia dachowego i okien aluminiowych – informuje Agnieszka Jurewicz z PKP SA.
GALERIA ZDJĘĆ:
Więcej pociągów na dworcu Łódź Kaliska
Przebudowa głównego budynku dworca Łódź Kaliska to kolejny etap zmian w tej przestrzeni. Wcześniej PKP PLK przebudowały perony i odnowiły wschodni wiadukt, dzięki czemu zwiększyła się przepustowość stacji. To ważne ze względu na powstający pod Łodzią tunel kolejowy. Po jego uruchomieniu „Kaliska” będzie przyjmowała o wiele więcej pociągów. Planowo prace przy przebudowie dworca mają zakończyć się w połowie przyszłego roku. W sumie inwestycja będzie kosztowała prawie 60 mln zł.
Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A. Wykonawcą prac budowlanych jest firma SKB LDR z Warszawy, a projekt przebudowy dworca opracowała pracownia An Archi Group Sp. z o.o. z Gliwic. Planowany termin zakończenia inwestycji to połowa 2025 roku.
WIZUALIZACJE:
Źródło: UM Łódź / lodz.pl