Na sześciu przejazdach kolejowo-drogowych w aglomeracji wrocławskiej w 2024 r. zwiększył się poziom bezpieczeństwa. W marcu dodatkowe zabezpieczenie zyskali kierowcy na skrzyżowaniu drogi i linii kolejowej Wrocław Sołtysowice – Jelcz Miłoszyce. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na nowe rogatki i sygnalizację przeznaczyły blisko 7 mln zł ze środków budżetowych. To kolejne prace zwiększające bezpieczeństwo na torach i drogach Dolnego Śląska.
Dobre informacje dla wszystkich osób korzystających z pierwszej linii Dolnośląskiej Kolei Aglomeracyjnej łączącej dworzec Wrocław Główny z Jelczem-Laskowicami, biegnącej przez takie wrocławskie osiedla jak Sołtysowice, Kowale, Swojczyce i Wojnów.
6
Pokaż starsze komentarze
TrujnikKolej się rozwija, ale więcej pociągów niż 20 przy dwóch mijankach nie będzie
TrujnikOd 1/10 nocne pociągi wracają na południową linię do Jelcza, przez Siechnice
Bardzo dobre informacje dla mieszkańców Wrocławia i aglomeracji wrocławskiej. Koleje Dolnośląskie odebrały dwa pierwsze pociągi Elf 2, które będą kursować na linii z Wrocławia Głównego przez Dobrzykowice do Jelcza-Laskowic. To pierwsza linia, która została włączona w sieć Dolnośląskiej Kolei Aglomeracyjnej.
hshshshsBo region się wzbogacił, najwiecej kasy idzie na biedniejsze rejony. Wystarczy pojechać a obrzeża śląska, albo podlasia itd.
Po drugie za chwile będziemy my wspierać biedniejsze kraje jak Rumunia i Bułgaria.
Taka jest kolej rzeczy.
hshshshsBo region się wzbogacił, najwiecej kasy idzie na biedniejsze rejony. Wystarczy pojechać a obrzeża śląska, albo podlasia itd.
Po drugie za chwile będziemy my wspierać biedniejsze kraje jak Rumunia i Bułgaria.
Taka jest kolej rzeczy.
AndrzejKoniec 2020 i dalej cisza na linii... a miało być pod koniec 2019... Podobno Niemcy nam zazdroszczą dobrobytu to zapewne szybkości remontów również....3 lata robią 30 km...
PasażerŁatwo było zaykać i brać premię za oszczędności.Trudniej odtworzyć
Modernizacja fragmentu linii kolejowej nr 292 obejmuje m.in. wymianę na odcinku Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice nawierzchni, urządzeń telekomunikacyjnych oraz elementów sieci trakcyjnej, przystosowanie peronów do obsługi osób o ograniczonej zdolności poruszania się i budowę nowej mijanki, posiadającej dwa tory główne i dwie krawędzie peronowe. Inwestycja pozwoli pociągom pasażerskim jeździć z prędkością minimum 100 km/h, a maksymalnie 120 km/h.