źródło: PKP PLK

Remont stacji kolejowej w Pabianicach na finiszu

Paweł Harom
Prace związane z modernizacją stacji kolejowej w Pabianicach zmierzają ku końcowi. We wrześniu podróżni skorzystają już z nowego przejścia podziemnego wyposażonego w windy. Przebudowa pabianickiej stacji to element inwestycji na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola wartej 387 mln zł.
Pasażerowie korzystający z transportu kolejowego w Pabianicach mają już do dyspozycji nowy, wyższy peron, który zapewnia bezpieczne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Peron zyskał nowe oznakowanie i tablice z rozkładami jazdy. Na stacji powstał też tunel podziemny ze schodami i windami, który ułatwi komunikację zarówno na terenie dworca, jak również połączy dwie strony miasta. Na udostępnienie tunelu trzeba jednak poczekać do początku września.
W ramach prac wartych blisko 27 mln zł wykonawca, Grupa ZUE, wymieniła łącznie 6 km pabianickich torów i ułożyła 10 nowych rozjazdów, ułatwiających sprawny ruch kolejowy. Nowoczesne urządzenie sterowania zapewni lepszą kontrolę prowadzenia pociągów. Remontu doczekały się trzy przejazdy kolejowo-drogowe przy ul. Torowej, Wspólnej i Lutomierskiej.
Zwieńczeniem prac ma być montaż wiat i ławek.
PKP PLK

Kłopoty z płatnościami?

Podczas realizacji zadania pojawiały się informacje, że PKP PLK zalega z płatnościami, a wykonawca chce zejść z placu budowy. Problem udało się jednak rozwiązań, a rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zapewniał, że spółka porozumiała się z wykonawcą w kwestii kontynuowania inwestycji i prace przez cały okres realizacji będą przebiegać bez przestojów.

Poprawa jakości podróży na linii Łódź Kaliska – Zduńska Wola

Modernizacja stacji w Pabianicach jest jednym z elementów przebudowy linii kolejowych nr 14, 811. Po zakończeniu prac czas podróży między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą i Sieradzem skróci się o blisko 15 minut.