źródło: Wrocławskie Inwestycje

Rusza budowa drugiego etapu trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Podpisano umowę z wykonawcą

Orzech
Dziś, w czwartek 5 listopada podpisano umowę na realizację drugiego odcinka trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. W jej ramach powstaną 2 km torowiska od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej. Koszt inwestycji wyniesie 81,2 mln zł.
Trasa autobusowo-tramwajowa (TAT) która połączy plac Orląt Lwowskich z Nowym Dworem ma powstać do 2023 roku. Na odcinku 7 km mieszkańcy skorzystają w sumie z 15 par przystanków. Budowane są również dwa wiadukty - nad ul. Smolecką oraz przy ul. Strzegomskiej i Robotniczej.
W czwartek 5 listopada podpisano umowę na realizację drugiego z trzech etapów inwestycji. W ciągu 17 miesięcy generalny wykonawca robót Pro-Tra Building wybuduje 2 kilometrowy odcinek od Parku Biznesu do ul. Rogowskiej. Pasażerowie skorzystają z pięciu przystanków: Babimojska, Centrum Zarządzania Kryzysowego, Nowodworska, Nowy Dwór (Gubińska) oraz Rogowska.
Wrocławskie Inwestycje
 - To największa inwestycja tramwajowa w powojennym Wrocławiu - oświadczył Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk podczas konferencji prasowej. Dodał, że dzięki temu będzie można przejechać komunikacją miejską bez stania w korku z Nowego Dworu do centrum miasta.
Sutryk podkreślał, że tramwaj pojedzie nie tylko na Nowy Dwór, ale w pobliże Muchoboru Małego, Dużego oraz Kuźnik. W przyszłym roku pasażerowie mają już podróżować nową linią tramwajową do ulicy Śrubowej.
Ważnym elementem całej inwestycji będzie również budowa stacji prostownikowej "Nowodworska". Będzie służyła do zasilania nowych odcinków linii tramwajowej. Dodatkowo w ramach tej kompleksowej inwestycji przebudowane zostaną instalacje podziemne m.in. sieć wodociągowa i energetyczna. Zamontowane zostaną nowoczesne urządzenia sterowania ruchem od ul. Smoleckiej do ul. Rogowskiej.
Wzdłuż TAT pojawią się także nowe nasadzenia, na odcinkach już realizowanych, jak i tych, gdzie prace dopiero się rozpoczną. Tylko na odcinku od ul. Smoleckiej do ul. Rogowskiej posadzonych zostanie 528 drzew w tym: klony, graby, lipy, brzozy, buki, jesiony, dęby czy robinie. Łącznie na odcinku I i II posadzonych zostanie 765 drzew i ok 30 tys. krzewów.
– Nowa trasa to nie tylko świetna wiadomość dla mieszkańców, ale także możliwość obsługi komunikacyjnej biurowców, które powstały w pobliżu trasy TAT.  Jak zawsze pamiętamy również o rowerzystach oraz pieszych i w ramach tego zadania wybudowana zostanie wydzielona droga rowerowa od Parku Biznesu do ul. Nowodworskiej – mówi Piotr Paś, prezes miejskiej spółki Wrocławskie Inwestycje, która odpowiada za całą inwestycję.
Wykonawcą inwestycji jest firma ProTra Building, która odpowiada także za pierwszy etap. 
- Rozpoczniemy prace na drugim etapie za kilka tygodni. Jeszcze w tym roku planujemy wejść na odcinek między ul. Nowodworską i aktualnie prowadzonymi pracami - zaznaczył Marcin Dziuk, kierownik robót. Dodał, że w przyszłym roku kierowcy mogą spodziewać się utrudnień na skrzyżowaniach ul. Strzegomskiej z Gubińską oraz Rogowską. Na czas prowadzonych prac wytyczone zostaną objazdy.
Termin realizacji tego odcinka TAT to 17 miesięcy.
Budżet całego zadania to 368 mln 922 tys. zł. Inwestycja jest dofinansowana przez Unię Europejską kwotą 109 mln 922 tys. zł dla zakresu Gminy Wrocław. Zakończenie budowy jest planowane w 2023 roku.
Na chwilę obecną TAT to koszt ponad 250 mln zł. Przypomnijmy, że ostatni odcinek od ulicy Strzegomskiej do pętli na ul. Rogowskiej jest w fazie projektowania