Spółka CPK podpisała umowę na wykonanie dodatkowych ekspertyz budynków, które znajdują się na trasie przebiegu drążenia tunelu KDP w Łodzi. Wykonawca, firma Albraco od momentu podpisania umowy będzie miał 6 miesięcy na realizację prac związanych z przeprowadzeniem całościowej oceny stanu technicznego i przesłanie raportu.
Na pierwszy rzut oka całkiem ruda, a jednocześnie tak zielona jak tylko się da. Niezwykła famuła przy ulicy Ogrodowej 24 w Łodzi stanie się jednym z najbardziej ekologicznych zabytków w kraju. Ten historyczny, zabytkowy, monumentalny gmach naprzeciwko Manufaktury przechodzi metamorfozę, która dopełnia miejski program rewitalizacji.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały o przesunięciu terminu zakończenia budowy tunelu średnicowego w Łodzi o co najmniej rok. Pierwotny harmonogram przewidywał ukończenie prac w czerwcu 2026 roku, jednak obecne szacunki wskazują na najwcześniejszy możliwy termin finalizacji w 2027 roku. Dodatkowo inwestor nie wyklucza konieczności wyburzenia części budynków znajdujących się w strefie oddziaływania tunelu.
Pod Łodzią powstaje kolejowy tunel średnicowy. Wydrążone tunele jednotorowe podziemnego połączenia kolejowego Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec są gotowe do prac wykończeniowych i instalacyjnych. Największy z trzech przystanków na tej trasie, Łódź Koziny, gdzie ruch pociągów, będzie prowadzony na dwóch poziomach, zyskuje perony.
W Łodzi powstają wielopoziomowe parkingi. Obiekty mają pomóc rozwiązać problem braku miejsc postojowych w centrum. Obecnie w Łodzi trwa budowa trzech parkingów. Jeden powstaje właśnie przy ul. Wschodniej 62/64.
Centralny Port Komunikacyjny ogłosił przetarg na prace projektowe dla zmienionego układu torowego Kolei Dużych Prędkości. Chodzi o 3-kilometrowy odcinek w rejonie łódzkiej Retkini. Spółka ma już wypracowaną wspólnie z PKP PLK koncepcję zmian. Uproszczą one m.in. układ torowy i zminimalizują wpływ na przystanek na Retkini, z którego mieszkańcy będą mogli korzystać podczas budowy linii kolejowej. Termin składania ofert upływa 9 czerwca.
Budowa konstrukcji zajezdni Helenówek, czyli nowego Zakładu Techniki MPK Łódź została już ukończona. Trwa montaż pierwszych urządzeń oraz torów, którymi wkrótce wjadą do niego tramwaje.
Kolejna dawna, zabytkowa fabryka w Łodzi przejdzie metamorfozę. Szansę na drugą młodość i to w całkiem nowej roli otrzyma kolejny zabytek przemysłu w Łodzi. Rozpoczął się remont dawnej fabryki wyrobów żelaznych przy ul. Legionów 102 wpisanej do ewidencji zabytków miasta Łodzi.
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Kolejny znany, duży dworzec w Polsce zmieni się nie do poznania. Tym razem w Łodzi. Dobiega końca wielka przebudowa drugiego co do wielkości (po Fabrycznej), dworca w tym mieście – Łódź Kaliska. Powstał nowy budynek stacji, a przed nim węzeł komunikacyjny dostosowany do ruchu aut, autobusów i rowerów wraz z postojem taksówek. Inwestycja ma na celu stworzenie nowego, ekologicznego i komfortowego dla podróżnych budynku. Dzięki przebudowie, dworzec zyska również na przepustowości.