Skróciły się podróże pociągami z Radomia do WarszawyPKP PLK

Skróciły się podróże pociągami z Radomia do Warszawy

Orzech
Orzech
REKLAMA

Skróciły się podróże z Radomia do Warszawy. Pociągi pasażerskie jadą do 160 km/h. Wyższą prędkość i bezpieczeństwo przejazdu zapewnia wykonana modernizacja linii. Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na trasie Radom - Warszawa, współfinansowane ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, mają łączną wartość około 1,7 mld zł.

Od 11 czerwca, od korekty rozkładu jazdy na zmodernizowanej linii kolejowej Warszawa Okęcie - Radom Główny (lk8), podniesiona została prędkość pociągów pasażerskich do 160 km/h. Najszybszy pociąg PKP IC z Radomia do Warszawy Zachodniej przejeżdża dystans prawie 100 km w 54 minuty, to o 11 minut szybciej niż przed korektą. Przed modernizacją pociągi na linii Radom - Warszawa jeździły z prędkością 120-100 km/h. W 2015 roku najszybszy pociąg przejeżdżał ten odcinek w ponad 2 godziny.

– Linia radomska to jedna z najważniejszych linii w tym regionie. Dzięki szeroko zakrojonym działaniom inwestycyjnym dziś może być wizytówką Mazowsza. Większy dostęp do kolei zapewniają wyremontowane i nowe stacje i przystanki. Wdrożenie prędkości 160 km/h zapewnia sprawne i szybkie przejazdy do pracy, do szkoły i na wypoczynek. Kolej stała się bezkonkurencyjnym środkiem transportu między Warszawą a Radomiem – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

– Kolejarze dotrzymali słowa. Od 11 czerwca pociągi pasażerskie między Radomiem a Warszawą jeżdżą poniżej godziny. Skrócenie czasu przejazdu było możliwe dzięki inwestycjom z Krajowego Programu Kolejowego, zrealizowanym między Radomiem a stolicą Polski. Ich łączna wartość to około 1,7 mld złotych –powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii kolejowych S.A.

Podniesienie prędkości na linii kolejowej było możliwe dzięki przeprowadzonej inwestycji – wymianie torów, dobudowie drugiego toru między Warką a Radomiem, modernizacji sieci trakcyjnej wraz z układem zasilania i wykonaniu nowego systemu sterowania ruchem kolejowym.

Podróżni korzystają z efektów prac PLK S.A. na odcinku z Warszawy Okęcia do Radomia Głównego. Przebudowano stację Radom Główny. Większą dostępność do kolei zapewniają przebudowane stacje i przystanki: Warszawa Okęcie, Warszawa Jeziorki, Warszawa Dawidy, Nowa Iwiczna, Piaseczno, Zalesie Górne, Ustanówek, Czachówek Południowy, Gośniewice, Sułkowice, Chynów, Krężel, Michalczew, Warka, Grabów, Strzyżyna, Dobieszyn, Kruszyna, Wola Bierwiecka i Lesiów. W ramach modernizacji dobudowane zostały cztery nowe przystanki: Warka Miasto, Radom Stara Wola, Radom Gołębiów i Radom Północny. Wszystkie miejsca są wyposażone w nowe wiaty, oświetlenie, nagłośnienie i gabloty informacyjne. Kolejarze zwiększyli bezpieczeństwo na linii za sprawą modernizacji mostu kolejowego w Warce i budowy dwóch bezkolizyjnych skrzyżowań przy ul. Lotników oraz w ciągu ul. Grójeckiej w północnej części miasta oraz nowego wiaduktu na ulicy Energetyków w Radomiu.

REKLAMA
PKP PLK
PKP PLK

Radom Wschodni w budowie

W Radomiu powstanie przystanek, który ma ułatwić dotarcie do radomskiego lotniska. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wspólnie z Miastem Radom podpisały w kwietniu br. umowę na budowę Radomia Wschodniego. W ramach powyższej umowy zostaną skoordynowane prace dotyczące budowy peronu oraz wiaduktu drogowego nad torami w ciągu ul. Żeromskiego i Lubelskiej.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

Źródło: PKP PLK

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA