CBRE Global Investors modernizuje galerię Sfera w Bielsku-Białej. Plan prac obejmuje zarówno wzmocnienie walorów wizualnych obiektu wkomponowanego w historyczne zabudowania miasta, jak i podniesienie komfortu korzystania z jego oferty. Zmiany wdrażane od końca ubiegłego roku mają jasno określony cel – utrzymanie galerii Sfera w gronie najważniejszych obiektów handlowych Polski.
Pod koniec 2015 roku galeria Sfera została częścią portfolio CBRE Global Investors, międzynarodowego inwestora działającego na globalnym rynku nieruchomości, stając się jednocześnie jednym z kluczowych projektów firmy. Galeria, której pierwsza część została otwarta w 2001 roku, wciąż pozostaje jednym z nielicznych obiektów handlowych IV generacji w Polsce, oferując klientom, oprócz 250 sklepów, restauracji i punktów usługowych, także klub muzyczny, 4-gwiazdkowy hotel, magazyny i powierzchnie biurowe.
– Od momentu nabycia naszą intencją było podtrzymanie atrakcyjności galerii Sfera zarówno w oczach Klientów, jak i Najemców, poprzez przeprowadzenie zmian modernizacyjnych odzwierciedlających rynkowe trendy i oczekiwania. Obiekt, który w ubiegłym roku odnotował blisko 13 mln odwiedzin, jest liderem Podbeskidzia, zmiany są jednak konieczne, aby wypracowana przez lata pozycja pozostała niezachwiana – mówi Karel Zeman, dyrektor CBRE Global Investors Polska.
Projekt modernizacji galerii Sfera jest podzielony na rozłożone w czasie etapy. Prace, które planowo mają zakończyć się w połowie br., są prowadzone tak, aby nie wpływały na codzienne funkcjonowanie centrum.
Pierwszy zakres ulepszeń obejmuje zmiany wizualne realizowane przede wszystkim w galerii Sfera I. Odświeżenie ścian, sufitów, wymiana małej architektury i częściowa wymiana oświetlenia, mają na celu dostosowanie starszej części obiektu, do nowszej galerii Sfera II, która charakteryzuje się postindustrialnym stylem "miasta w mieście". Ten etap prac jest na ukończeniu, a jego efekty są już widoczne dla odwiedzających. Pierwsze zmiany zauważyć mogą też użytkownicy parkingu wielopoziomowego przy galerii Sfera II. Jego modernizacja stanowi drugi obszar wdrażanego projektu. W celu ułatwienia nawigacji i korzystania z parkingu, oraz zwiększenia jego przepustowości, Właściciel postanowił m.in. unowocześnić kolorystykę ścian i słupów, wprowadzić oznakowanie obszarów, oraz, w niedalekiej perspektywie, zamontować system informujący o zajętości miejsc.
Trwa także przetarg na generalnego wykonawcę nowego oznakowania kierunkowego wewnątrz galerii. Zmiany w tym zakresie mają na celu polepszenie komunikacji poziomej – w dużej mierze w kierunku parkingu, i pionowej, która odbywać się będzie przez nowo udostępnione klatki schodowe, co spowoduje odciążenie wind. Pojawią się także nowe narzędzia komunikacji marketingowej z klientami – nowoczesne, oświetlone nośniki reklamowe, zastąpią miejsce dotychczasowych.
Na terenie galerii Sfera wprowadzone zostaną także inne, dodatkowe ulepszenia wpisujące się w wzmacniany obecnie pro-rodzinny trend, będący jednym z kierunków strategii marketingowej centrum. Już niebawem ruszy modernizacja pokojów dla rodziców z dziećmi, w toaletach pojawią się dostosowane dla najmłodszych urządzenia i sanitariaty, a na terenie strefy gastronomicznej galerii Sfera II wydzielona zostanie specjalnie dla nich dedykowana, przyjazna przestrzeń do zabawy i odpoczynku.
***Galeria Sfera w Bielsku-Białej to największa galeria handlowa Podbeskidzia (132 000 mkw. powierzchni użytkowej), pierwsze centrum handlowe IV generacji w regionie i pierwszy projekt w Polsce, który zrewitalizował pofabryczne tereny miejskie, przywracając im użytkowy charakter. To także wyjątkowe portfolio 250 czołowych polskich i zagranicznych marek, z których aż 70% wybrało Sferę, jako jedyną lokalizację swoich salonów na Podbeskidziu. Obiekt należy do funduszu ESCF II, reprezentowanego przez CBRE Global Investors. Za zarządzanie nieruchomością odpowiada CBRE, a procesem komercjalizacji zajmuje się Dział Powierzchni Handlowych CBRE.Otwarta w 2001 r. galeria, wkomponowana w historyczne zabudowania Bielska-Białej, jest unikalnym projektem rewitalizacyjnym, w tak szerokiej skali. Obiekt zrealizowany na terenie dawnej fabryki włókienniczej, zachowując część oryginalnych zabudowań, połączył pamięć o bogatej historii miasta z użytkowym charakterem przestrzeni miejskiej. Galeria stworzona zgodnie z zasadą "miasto w mieście", integrując funkcje kulturalne, handlowo-usługowe, rozrywkowe, biurowe i hotelowe stała się handlowym sercem Bielska i regionu.Sfera to wszystko to, czego szukamy w tętniącym życiem mieście. Największe portfolio marek w regionie, 25 restauracji i kawiarni serwujących potrawy z różnych zakątków świata, kluby muzyczne, kręgielnia, fitness, kino Helios, 4-gwiazdkowy hotel Qubus, ale także autorskie działania kulturalne – koncerty polskich i zagranicznych gwiazd, wystawy, przedstawienia teatralne oraz happeningi. W ofercie centrum znaleźć można m.in. takie marki jak:, Simple, Deni Cler, Zara, Massimo Dutti, Tous, Pandora, Kler, Samsung oraz Cortland z marką Apple. Na terenie obiektu znajdują się również sklep sieci Biedronka, specjalistyczne delikatesy i przestrzeń biurowa.Bliskość stacji PKP oraz dworca PKS, 2200 miejsc parkingowych, a także świetne skomunikowanie z okolicznymi miastami sprawiają, że oferta centrum jest na wyciągnięcie ręki.
Źródło: materiały prasowe