W weekend na węźle Wartogłowiec w Tychach przywrócono ruch drogowy, co pozwala skończyć z objeżdżaniem go przez centrum Tychów. Wykonawca modernizacji ulicy Beskidzkiej wykorzystuje dobrą pogodę i kontynuuje prace bitumiczne.
Zmiana organizacji na węźle Wartogłowiec polegała na wyłączeniu z ruchu trzech relacji po jego wschodniej stronie, co łączyło się z dużymi utrudnieniami dla kierowców i koniecznością objeżdżania węzła przez centrum miasta.
Po wykonaniu prac na węźle robotnicy przystąpią do położenia nowej nawierzchni na połączeniu drogi krajowej nr 1 z relacją Katowice – Oświęcim. Na ten etap prac trzeba będzie zaczekać do momenty, gdy warstwa wiążąca asfaltu pokryje łącznicę DK-1 z aleją Piłsudskiego.
Ostatnią warstwę ścieralną wyłożono już na odcinku od węzła Wartogłowiec do ulicy Edukacji oraz na odcinku od granicy lasu do węzła z drogą ekspresową S1, gdzie trwają przygotowania do malowania pasów ruchu.
Ku końcowi zbliża się też wykładanie warstwy wiążącej między węzłami z S1 i węzłem Wartogłowiec. Polimex-Mostostal, wykonawca inwestycji, zapowiada, że warstwa ścieralna pojawi się na tym odcinku jeszcze w maju.
W najbliższym okresie planowana jest do ułożenia warstwa ścieralna na odcinku od węzła Sikorskiego do zjazdu na galerie handlowe na około 900-metrowym odcinku. Trwa także rozbiórka dotychczasowego wyjazdu z ulicy Beskidzkiej na S1. Uruchomiono tu bypass, czyli tymczasowy zjazd.
Natomiast na rondzie pod aleją Niepodległości trwa wykładnie podbudowy z kruszywa, niedługo będą montowane krawężniki. Front robót przy wiadukcie nad torami PKP także został przekazany drogowcom. Równocześnie trwa przebudowa przejścia podziemnego przy ulicy Przemysłowej, a końca dobierają roboty przy dwóch pozostałych przejściach dla pieszych przy ulicach Edukacji i Targiela.