Obwodnica Szczawna-Zdroju kosztowała 30 mln zł, powstawała pół roku, jest równa i gładka - sęk w tym, że nikt jej nie chce oświetlić. Gminy, przez które przebiega droga nie chcą przejąć latarni od wojewódzkiego Zarządu Dróg, bo ich zdaniem lamp jest za dużo i oświetlenie będzie sporo kosztować. Tylko w przypadku Starych Bogaczowic to około 18 tys. zł rocznie. Sprawa trafi do sądu.
Kierowcy po drodze wokół Szczawna-Zdroju muszą jechać w kompletnych ciemnościach.
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei nie porozumiała się w tej sprawie z właścicielem części terenu, gminą Stare Bogaczowice. Jej wójt, Leszek Świętalski, mówi, że oświetlać drogę będzie jeżeli tylko otrzyma informacje o tym, które latarnie należą do niego.
Kierowcy doczekali się pierwszego, trzykilometrowego, odcinka obwodnicy Szczawna-Zdroju i Wałbrzycha zarazem. Kosztował budżet województwa 29 mln zł. W poniedziałek zapowiedziano także budowę następnych odcinków.
Dziś jechałem otwartą drogą i ogólnie jedzie się bardzo przyjemnie :) Choć niewiele widziałem co jest wokól z powodu mgły. Bardzo brakuje łącznika do Al. Podwale, mam nadzieje, że takowy kiedyś powstanie.
[quote:3v85rzzn] W poniedziałek otworzą obwodnicę Szczawna-Zdroju
O godz. 9 w poniedziałek zostanie otwarta nowa obwodnica Szczawna-Zdroju. Uroczystość zaplanowano na skrzyżowaniu dróg wojewódzkich 375 i 376 na terenie obwodnicy.
Budowa obwodnicy kosztowała ponad 33 mln zł, z czego połowę stanowiło unijne dofinansowanie. Droga ma prawie 2,5 km długości.
Nowa trasa ma przyczynić się do wzrostu aktywności turystycznej, rozwoju gospodarczego subregionu wałbrzyskiego i ułatwić połączenie m.in. z drogą krajową nr 35 prowadzącą do Wrocławia.
Wyprowadzenie tranzytu poza obszar uzdrowiska ma też zredukować jego negatywny wpływ na środowisko w Szczawnie-Zdroju. [/quote:3v85rzzn]
Otwarcie pod koniec stycznia? Oni tak na poważnie? Ja wiem że odbiory trwają, ale żeby aż dwa miesiące? Nie da się otworzyć tej drogi przed świętami, kiedy będzie ona najbardziej potrzebna? Czyżby DSDiK nie miało w tegorocznym budżecie zapisanych środków na utrzymanie tej drogi?
Dobiega końca budowa odcinka obwodnicy Szczawna-Zdroju pomiędzy Tesco i Makro a Strugą. Kierowcy mają się z czego cieszyć, ale na razie niektórzy jeżdżą tamtędy nielegalnie, a mieszkańcy okolicznych miejscowości uskarżają się na przedłużający się problem z objazdem. +Zdjęcia
Obwodnica jak na moje oko gotowa :) Trwają prace wykończeniowe że tak powiem. Ścieżka pieszo-rowerowa do "węzła z dwoma rondami" gotowa poza fragmentem bez asfaltu na ścieżce rowerowej ale tak to wszystko wydaje się być skończone :) Pasy wymalowane a obu jezdniach. Brak znaku "zakaz jazdy w obu kierunkach" od makro ... także teoretycznie można jeździć (zauważyłem kilka samochodów) lecz ludzie traktują drogę jak wielki deptak :P Wdaje mnie się że w ciągu miesiąca droga będzie w 100 % skończona i w pełni przejezdna :)
„Obwodnica Szczawna-Zdroju to droga donikąd, mało przydatny bubel za kilkadziesiąt milionów złotych” - mówią mieszkańcy i już zapowiadają protesty. Urzędnicy Urzędu Marszałkowskiego, który wybudował drogę przekonują, że to dopiero początek, bo obwodnica będzie przedłużona. Problem w tym, że kolejnych odcinków drogi nie ma nawet na papierze.
Prace przedprojektowe dla nowego odcinka drogi wojewódzkiej od obwodnicy Szczawna - Zdrój do drogi wojewódzkiej nr 375, w ramach dokumentacji przyszłościowej pn. Prace przedprojektowe dla nowego odcinka drogi od ronda obwodnicy Szczawna - Zdrój do drogi wojewódzkiej nr 375.
data zamieszczenia: 26.06.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
UDZIELENIE ZAMÓWIENIA: IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 18.06.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 21.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 11.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
Lafrentz Polska Sp.z o.o., ul. Zbąszyńska 29, 60-359 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 471500,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 144660,04
Oferta z najniższą ceną: 97600,00 / Oferta z najwyższą ceną: 634244,58
[size=85:11nlzv99]Ekipa montowała dziś znaki, przygotowując objazd dla trasy szczawno-struga. Niedługo będzie można spodziewać się zmian w organizacji ruchu w okolicach obwodnicy.[/size:11nlzv99]
[size=85:11nlzv99]praca wre[/size:11nlzv99]
[size=85:11nlzv99]kolejny fragment drogi pokrywa się asfaltem[/size:11nlzv99]
tak, dokładnie :) choć w przeciągu 7-8 lat po wybudowaniu S3, gdzie budowana "obwodnica Szczawna" będzie tak na prawdę łącznikiem Wałbrzycha z S3, a co za tym idzie, po spełnieniu warunków oraz przekwalifikowaniu DW376 ma spełniać wymogi drogi krajowej i taką ma zostać za te kilka lat,
Ta budowana obecnie obwodnica Szczawna-Zdr. to jest/będzie droga wojewódzka, tak? Budowany obecnie fragment łączy się z istniejącą ulicą Szczawieńską, tak ? Czyli cały ten odcinek, łącznie z ul. Szczawieńską aż do ronda z DW376 (ul. Łączyńskiego)...będzie oznaczony jako DW376 ?
Prace przedprojektowe dla nowego odcinka drogi wojewódzkiej od obwodnicy Szczawna - Zdrój do drogi wojewódzkiej nr 375, w ramach dokumentacji przyszłościowej pn. Prace przedprojektowe dla nowego odcinka drogi od ronda obwodnicy Szczawna - Zdrój do drogi wojewódzkiej nr 375.
data zamieszczenia: 17.04.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 13.
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.04.2012 godzina 10:00, miejsce: siedziba Zamawiającego ul. Krakowska 28 50-425 Wrocław Kancelaria.
[size=85:3suimwsw]Zakładając, że wałbrzyska kolej aglomeracyjna wyjdzie poza sferę z pogranicza snu i fantastyki, niech mi ktoś powie, czy widzi w tym miejscu poprowadzenia wiaduktu kolejowego?! Nawet wracając do wcześniejszej koncepcji, tj. drogi pieszo-rowerowej, to postawienie lekkiej konstrukcji, która umożliwiłaby przeprowadzenie ruchu z jednej strony drogi na druga wydaje się ciężkie w realizacji.[/size:3suimwsw]
[size=85:3suimwsw]Droga techniczna chętnie wykorzystywana jest przez miejscowych. A przy okazji pytanie: po kiego lampy na drodze poza terenem zabudowanym? Rozumiem na skrzyżowaniach, jakichś węzłach komunikacyjnych... ale na prostej drodze z dala od cywilizacji?! Ktoś ma za dużo kasy czy co?[/size:3suimwsw]
[size=85:3suimwsw]Zastanawiam się w jakim stanie będzie ta nie wykończona część przecisku pod drogą po zimie...[/size:3suimwsw]
[size=85:3suimwsw]Na bazie spokój i bezruch[/size:3suimwsw]
[size=85:3suimwsw]Przy końcu pozostało jeszcze sporo prac ziemnych[/size:3suimwsw]
"kr1" napisał: Co innego na drodze krajowej. Przez taka droge jedzie niekaczonczacy sie sznór samochodów inne auta chcace wjechac na rondo w ciagu takiej drogi moga na to czekac i czekac i na takich drogach jestem zdecydowanie za skrzyzowaniami dwópoziomowymi . pierwsze na skrzyzowaniu degoula uczniowskiej i wroclawskiej.
Gorąco popieram! Dwupoziomowe skrzyżowanie zdecydowanie by poprawiło przejazd przez to skrzyżowanie. Albo tunel dla jadących prosto przez skrzyżowanie z kierunku Wrocław <-> centrum miasta.
Siema. W anglii sa ronda w holandii zjazdy to jakie beda skzyrzowania powinno zalezec od natezenia ruchu grunt zeby miedzy nimi jezdzilo sie gladko i plynnie. na tkiej dróżce jak obwodnica szczawna to sa lepsze ronda bo nie ma az tak duzego ruchu i dojezdzajac do ronda to mozna przez nie odrazu jechac 4pasy na tej drodze to tez lepiej niz dwa bo w okolicy jest duzo rolnikow ze swoimi traktorami na pewno by zatruwali zycie na2pasmówce. Co innego na drodze krajowej. Przez taka droge jedzie niekaczonczacy sie sznór samochodów inne auta chcace wjechac na rondo w ciagu takiej drogi moga na to czekac i czekac i na takich drogach jestem zdecydowanie za skrzyzowaniami dwópoziomowymi . pierwsze na skrzyzowaniu degoula uczniowskiej i wroclawskiej.