REKLAMA
Znaleziono 192 wyników
Ruszyła budowa nowego, wielkiego parku handlowego na Dolnym Śląsku [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Ruszyła budowa nowego, wielkiego parku handlowego na Dolnym Śląsku [WIZUALIZACJE]
Ruszyła budowa OTO Park LUBIN, jednego z największych parków handlowych na Dolnym Śląsku. W poniedziałek, 1 grudnia 2025 roku, odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego, która oficjalnie zainaugurowała prace budowlane kompleksu. Inwestycja prowadzona wspólnie przez Acteeum Central Europe oraz Falcon Investment Management, o powierzchni 15 000 metrów kwadratowych GLA, jest kluczowa dla regionu i wyróżnia się na tle dolnośląskiego rynku handlowego wyjątkowym, proekologicznym podejściem, czego dowodem jest rozpoczęcie procedury nadzorowanej przez niezależnych asesorów, prowadzącej do uzyskania międzynarodowego certyfikatu BREEAM Excellent.
Rusza największy projekt przebudowy obiektu handlowego w Polsce [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Rusza największy projekt przebudowy obiektu handlowego w Polsce [WIZUALIZACJE]
Europa Centralna w Gliwicach oficjalnie rozpoczęła największy projekt przebudowy obiektu handlowego, obecnie realizowany w Polsce, uruchamiając strategiczną inwestycję w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby konsumentów. Projekt ma na celu stworzenie najnowocześniejszej destynacji handlowo-rozrywkowej w regionie, redefiniując rolę regionalnych centrów handlowych poprzez integrację zakupów, gastronomii i rozrywki w jednym miejscu. Inwestycja realizowana jest równolegle z budową światowej klasy parku rozrywki przez firmę Momentum Leisure, europejskiego lidera w sektorze projektów rozrywkowych.
Zmieniające się zachowania konsumentów (ponownie) kształtują rynek powierzchni handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Zmieniające się zachowania konsumentów (ponownie) kształtują rynek powierzchni handlowych w Polsce
Według najnowszego raportu Trends Radar firmy Cushman & Wakefield, ponad 50% polskich konsumentów spodziewa się, że ich styl życia będzie ewoluował i stanie się skromniejszy. Na trend ten wskazuje już teraz spadający wskaźnik sprzedaży detalicznej, który w 2023 roku może wynieść ok. 5,0%. Czasy szczuplejszych budżetów zakupowych paradoksalnie stanowi szansę rozwoju dla części rynku handlowego i wcale nie chodzi tutaj tylko o segment value, ale również producentów kosmetyków czy marki modowe. Długofalowo natomiast, na znaczeniu mogą zyskiwać koncepty i działania wpisujące się w strategie zrównoważonego rozwoju.
Gemini Park Tychy świętuje pięciolecie swojego istnienia i pozyskuje nowych najemcówartykuł
Pokaż artykuł
Gemini Park Tychy świętuje pięciolecie swojego istnienia i pozyskuje nowych najemców
W 2023 roku Gemini Park Tychy świętuje pięciolecie swojego istnienia. Po rozbudowie zakończonej w zeszłym roku obiekt rozrósł się do niemal 44 tysięcy GLA, na których mieści się nie tylko przestrzeń handlowo-rozrywkowa, ale także nowoczesne powierzchnie biurowe. Miesięcznie Gemini Park Tychy odwiedza średnio 400 tys. klientów, a centrum stale rozwija swoją ofertę. Calvin Klein Jeans/Tommy Jeans i Let’s Bubble to tylko niektóre z marek pozyskanych do portfolio w bieżącym roku. Kolejne otwarcie, planowane na drugą część 2023 r., z pewnością ucieszy najmłodszych – w galerii powstanie nowoczesna sala zabaw.
TDJ Estate ruszył z budową kolejnych etapów osiedli mieszkaniowych oraz rozpoczął prace nad uruchomieniem nowych inwestycji artykuł
Pokaż artykuł
TDJ Estate ruszył z budową kolejnych etapów osiedli mieszkaniowych oraz rozpoczął prace nad uruchomieniem nowych inwestycji
Dla TDJ Estate rok 2023 był czasem intensywnej działalności i przełomowych wydarzeń. Inwestor otworzył pierwszy park handlowy, zakończył realizację projektu .KTW, ruszył z budową kolejnych etapów osiedli mieszkaniowych oraz rozpoczął prace nad uruchomieniem inwestycji w nowych lokalizacjach – również poza województwem śląskim.
Czy rynkowi nieruchomości grozi "bańka węglowa"?artykuł
Pokaż artykuł
Czy rynkowi nieruchomości grozi "bańka węglowa"?
Globalny rynek nieruchomości, jeden z głównych emitentów gazów cieplarniach, powinien w ciągu niespełna trzech dekad stać się zero-emisyjny. Szacuje się, że w 2050 roku na świecie nadal będzie funkcjonować aż 80% budynków, z których korzystamy już dziś[1], a to najlepiej pokazuje skalę wyzwania.
Parki handlowe i centra convenience w Polsce [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Parki handlowe i centra convenience w Polsce [RAPORT]
Rynek parków handlowych i centrów convenience w Polsce przechodzi znaczącą transformację. Dzisiejsze nowe parki, w przeciwieństwie do swoich wielkopowierzchniowych poprzedników sprzed 2010 roku charakteryzują się średnią powierzchnią 8 400 mkw. oraz starannie dobranym, zróżnicowanym miksem najemców.
To będzie historycznie rekordowy rok dla parków handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
To będzie historycznie rekordowy rok dla parków handlowych w Polsce
Do końca roku wolumen powierzchni parków handlowych może zwiększyć się o dodatkowe 230 tys. mkw. W I połowie 2023 r. deweloperzy oddali do dyspozycji najemców 219 000 mkw. powierzchni handlowych, z czego 122 640 mkw. (56 proc.) stanowiły parki handlowe, a 28 470 mkw. (13 proc.) centra convenience. W rezultacie 2023 r. może być kolejnym rekordowym rokiem pod względem dostarczenia na rynek nowej podaży.
Niemiecka Grupa Saller planuje wiele nowych inwestycji handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Niemiecka Grupa Saller planuje wiele nowych inwestycji handlowych w Polsce
Grupa Saller konsekwentnie umacnia swoją pozycję rynkową poprzez realizację strategii stałego rozwoju opartego na długoterminowych inwestycjach w obiekty handlowe. Dominującym formatem są parki handlowe o powierzchni około 10 tysięcy mkw., aczkolwiek zmiany i rewitalizacje dotyczą również portfolia należących do Grupy galerii handlowych. Aby wyjść naprzeciw potrzebom konsumentów poddawane one są modernizacjom, przebudowom oraz rozbudowom.
Wzrasta popularność parków handlowych w Polsce [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Wzrasta popularność parków handlowych w Polsce [RAPORT]
Rynek handlu w Polsce należy do największych i najdynamiczniej rozwijających się rynków w Europie Środkowo-Wschodniej. Do końca pierwszej połowy 2024 roku łączna powierzchnia nieruchomości handlowych wyniosła 17,3 mln mkw. z czego 17% przypadło parkom handlowym, a 9% tzw. centrom convenience.
Co słychać na rynku centrów handlowych w Polsce?artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na rynku centrów handlowych w Polsce?
W ostatnich latach polski rynek nieruchomości handlowych został zdominowany przez parki handlowe – w latach 2019-24 powstało ich aż 339 o łącznej powierzchni ponad 1,6 mln mkw. Czy oznacza to, że „klasyczne” galerie odchodzą do lamusa? Eksperci firmy doradczej JLL dokładnie prześwietlają sektor centrów handlowych w Polsce.
Jaki będzie rok 2023 na rynku nieruchomości w Polsce? Raport Trends Radar Cushman & Wakefieldartykuł
Pokaż artykuł
Jaki będzie rok 2023 na rynku nieruchomości w Polsce? Raport Trends Radar Cushman & Wakefield
Z jednej strony presja na wzrost stawek czynszów i rosnące koszty budowy, z drugiej – coraz większa koncentracja na temacie ESG i repozycjonowaniu budynków komercyjnych. Dynamika zmian na rynku nieruchomości sprawia, że duża grupa inwestorów spogląda na 2023 rok z pewną dozą niepewności. Czy jednak jest się czego obawiać? I jak spowolnienie gospodarcze, przynajmniej w perspektywie krótkoterminowej, będzie modelowało trendy i nastroje w poszczególnych segmentach sektora? Na te i więcej pytań odpowiada czwarta edycja raportu "Trends Radar" międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield, podsumowująca prognozy i możliwe kierunku rozwoju rynku nieruchomości w Polsce.
REKLAMA