REKLAMA
Znaleziono 121 wyników
Kolejny kwartał stabilizacji na rynku nieruchomości handlowych w Polsce artykuł
Pokaż artykuł
Kolejny kwartał stabilizacji na rynku nieruchomości handlowych w Polsce
Minione miesiące na rynku nieruchomości handlowych w Polsce charakteryzowała stabilność – mimo, że deweloperzy oddali do użytku zaledwie około 43 000 mkw. nowej powierzchni, cały czas pojawiają się nowe marki, a firmy obecne już na polskim rynku powiększają liczbę swoich punktów. Widoczny jest też trend przebudów istniejących obiektów i adaptacji zabytkowych przestrzeni na cele handlowe i usługowe.
Portfel inwestycyjny LCP Properties powiększa się o trzy nowe projektyartykuł
Pokaż artykuł
Portfel inwestycyjny LCP Properties powiększa się o trzy nowe projekty
Firma LCP Properties sfinalizowała zakup dwóch projektów handlowych, które powstaną w Łochowie i Iławie, oraz istniejącego już Retail Parku w Ząbkowicach Śląskich.
Nowa powierzchnia handlowa w Polsce powstaje głównie w małych miastachartykuł
Pokaż artykuł
Nowa powierzchnia handlowa w Polsce powstaje głównie w małych miastach
Całkowita powierzchnia handlowa w Polsce wynosi obecnie 13,1 mln mkw. W pierwszej połowie 2022 r. rynek powiększył się o 121,1 tys. mkw., z czego 91 proc. to parki handlowe różnego typu. W budowie pozostaje 360 tys. mkw. powierzchni handlowej, która zasili głównie małe miasta – wynika z najnowszego raportu CBRE. Nadal na popularności zyskują obiekty typu "convenience", a centra handlowe nieustannie szukają sposobów, żeby pozostać atrakcyjnymi dla klientów. Rozwijają się również koncepty gastronomiczne typu "food hall". Ostatnie otwarcie tego typu to Fabryka PZO w Warszawie.
Do galerii handlowej Libero Katowice wkrótce dołączy nowy, międzynarodowy najemca z segmentu modyartykuł
Pokaż artykuł
Do galerii handlowej Libero Katowice wkrótce dołączy nowy, międzynarodowy najemca z segmentu mody
Do portfolio sklepów galerii handlowej Libero Katowice już wkrótce dołączy nowy, międzynarodowy najemca z segmentu mody. To jedna z najbardziej znanych i lubianych marek na świecie - C&A, która w wielkim stylu wznawia intensywny rozwój na polskim rynku. Krok ten nie tylko istotnie wzbogaca modową ofertę galerii, ale także podkreśla jej dynamiczny rozwój.
Nowe marki i modernizacje w galerii Nowy Świat w Rzeszowieartykuł
Pokaż artykuł
Nowe marki i modernizacje w galerii Nowy Świat w Rzeszowie
Galeria Nowy Świat to centrum handlowo-usługowe w zachodniej części Rzeszowa, które od 14 lat cieszy się uznaniem klientów. Jest to również miejsce zapewniające doskonałe warunki do prowadzenia biznesu w przyjaznej atmosferze, sprzyjającej rozwojowi i odniesieniu sukcesu.
Supersam w Katowicach przejdzie metamorfozę. Będzie więcej biur i gastronomii [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Supersam w Katowicach przejdzie metamorfozę. Będzie więcej biur i gastronomii [WIZUALIZACJE]
Supersam, popularne miejsce zakupów, a zarazem jeden z najnowocześniejszych budynków biurowych w centrum Katowic, przechodzi metamorfozę. Przybędzie w nim najwyższej klasy powierzchni biurowej, a także pojawi się nowa strefa restauracyjna. Za projekt przebudowy obiektu odpowiada zespół Konior Studio pod kierunkiem znanego śląskiego architekta Tomasza Koniora. Prace mają zakończyć się w IV kwartale 2022 roku.
Vendo Park w Łapach już otwarty [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Vendo Park w Łapach już otwarty [ZDJĘCIA]
Trei Real Estate Poland otworzył park handlowy w Łapach. To już trzydziesty szósty Vendo Park w Polsce i zarazem druga inwestycja dewelopera w województwie podlaskim. Na ponad 6 tys. mkw. znalazło się 10 sklepów, a wśród nich m.in. marka RTV/AGD, drogeria, sklepy sportowy i odzieżowy, piekarnia oraz popularne dyskonty.
Panattoni szyje na miarę Air Spiralo. Obiekt BTS powstanie w Szamotułachartykuł
Pokaż artykuł
Panattoni szyje na miarę Air Spiralo. Obiekt BTS powstanie w Szamotułach
Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, rozpoczął budowę 9 500 mkw. powierzchni szytej na miarę dla Air Spiralo – wiodącego producenta systemów wentylacyjnych w Europie. Obiekt produkcyjno-magazynowy powstanie w Szamotułach, w sąsiedztwie głównej siedziby firmy w Polsce. Wartość projektu wyniesie blisko 8,4 mln euro.
Centra handlowe Greenman Poland kończą rok z całą serią otwarć i prolongatartykuł
Pokaż artykuł
Centra handlowe Greenman Poland kończą rok z całą serią otwarć i prolongat
To był udany leasingowo rok dla centrów Greenman Poland. Tylko w 2023 roku Nowe Bielawy, Nowe Czyżyny i Nowa Górna wzbogaciły się aż o 14 nowych najemców. Jednocześnie, 19 marek obecnych w obiektach od dłuższego czasu przedłużyło umowy najmu. Łączna zabezpieczona powierzchnia w portfolio to około 10 tysięcy mkw.
Galeria Veneda w Łomży poszerza grono najemcówartykuł
Pokaż artykuł
Galeria Veneda w Łomży poszerza grono najemców
Zarządzana przez EPP Galeria Veneda rozszerza swoją ofertę. W ostatnim czasie łomżyńskie centrum handlowe powitało nowych najemców – marki Lee i Wrangler, Quiosque oraz Project Phoenix, Vezzi, Cloudshop i Bubu Bubble Tea.
We Wrocławiu planowana jest budowa nowego parku handlowego [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
We Wrocławiu planowana jest budowa nowego parku handlowego [WIZUALIZACJE]
W stolicy Dolnego Śląska planowana jest budowa kolejnego nowego parku handlowego. Tym razem w zachodniej części miasta, na osiedlu Leśnica. Powstanie w miejscu nieczynnego i niszczejącego od wielu lat Centrum Handlowego Leśnica, obok Lidla i przejazdu kolejowego.
W 2022 r. powierzchnia parków handlowych w Polsce wzrosła o 1/3artykuł
Pokaż artykuł
W 2022 r. powierzchnia parków handlowych w Polsce wzrosła o 1/3
Parki handlowe cieszą się rosnącą popularnością wśród inwestorów. To efekt zmiany nawyków oraz oczekiwań klientów spowodowanych pandemią i nowymi zakupowymi przyzwyczajeniami, wskazują analitycy Emmerson Evaluation. Według danych zebranych przez nich w raporcie "Rynek parków handlowych w Polsce" w 2021 roku oddano do użytku około 225 tys. mkw. takiej powierzchni, a w 2022 roku już o ok. 1/3 więcej, bo ponad 300 tys. mkw. Natomiast w trakcie budowy jest aktualnie ponad 400 tys. mkw.
Blisko 6 milionów mkw. – tyle certyfikowanej powierzchni Panattoni miało w swoim polskim portfolio na koniec wrześniaartykuł
Pokaż artykuł
Blisko 6 milionów mkw. – tyle certyfikowanej powierzchni Panattoni miało w swoim polskim portfolio na koniec września
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, na koniec trzeciego kwartału tego roku miał blisko 6 mln mkw. powierzchni przemysłowej z certyfikatem. Z tego ok. pół miliona, w 12 lokalizacjach, uzyskało certyfikat w systemie BREEAM na poziomie Excellent, który obecnie jest standardem u dewelopera. Na ocenę środowiskową czeka kolejne 4,6 mln mkw.
Grupa TERG S.A., właściciel Media Expert, zapowiada dużo nowych inwestycji w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Grupa TERG S.A., właściciel Media Expert, zapowiada dużo nowych inwestycji w Polsce
Obiekty o łącznej powierzchni 72 tys. mkw. w ciągu dwóch lat odda do użytkowania Grupa TERG S.A., właściciel Media Expert. Ambitne plany spółki wyraźnie wskazują na dywersyfikację portfela obiektów, w których mieszczą się obecnie sklepy Media Expert oraz rosnący w nich udział parków handlowych Aurapark i mniejszych obiektów wolnostojących w lokalizacjach o wysokim potencjale sprzedaży. W części inwestycji trwa proces komercjalizacji, w innych dopinania szczegółów przed inauguracją sprzedaży, szczególnie, że kalendarz oddawania przez spółkę nowych nieruchomości w tym roku jest bardzo napięty.
Zmieniające się zachowania konsumentów (ponownie) kształtują rynek powierzchni handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Zmieniające się zachowania konsumentów (ponownie) kształtują rynek powierzchni handlowych w Polsce
Według najnowszego raportu Trends Radar firmy Cushman & Wakefield, ponad 50% polskich konsumentów spodziewa się, że ich styl życia będzie ewoluował i stanie się skromniejszy. Na trend ten wskazuje już teraz spadający wskaźnik sprzedaży detalicznej, który w 2023 roku może wynieść ok. 5,0%. Czasy szczuplejszych budżetów zakupowych paradoksalnie stanowi szansę rozwoju dla części rynku handlowego i wcale nie chodzi tutaj tylko o segment value, ale również producentów kosmetyków czy marki modowe. Długofalowo natomiast, na znaczeniu mogą zyskiwać koncepty i działania wpisujące się w strategie zrównoważonego rozwoju.
Gemini Park Tychy świętuje pięciolecie swojego istnienia i pozyskuje nowych najemcówartykuł
Pokaż artykuł
Gemini Park Tychy świętuje pięciolecie swojego istnienia i pozyskuje nowych najemców
W 2023 roku Gemini Park Tychy świętuje pięciolecie swojego istnienia. Po rozbudowie zakończonej w zeszłym roku obiekt rozrósł się do niemal 44 tysięcy GLA, na których mieści się nie tylko przestrzeń handlowo-rozrywkowa, ale także nowoczesne powierzchnie biurowe. Miesięcznie Gemini Park Tychy odwiedza średnio 400 tys. klientów, a centrum stale rozwija swoją ofertę. Calvin Klein Jeans/Tommy Jeans i Let’s Bubble to tylko niektóre z marek pozyskanych do portfolio w bieżącym roku. Kolejne otwarcie, planowane na drugą część 2023 r., z pewnością ucieszy najmłodszych – w galerii powstanie nowoczesna sala zabaw.
TDJ Estate ruszył z budową kolejnych etapów osiedli mieszkaniowych oraz rozpoczął prace nad uruchomieniem nowych inwestycji artykuł
Pokaż artykuł
TDJ Estate ruszył z budową kolejnych etapów osiedli mieszkaniowych oraz rozpoczął prace nad uruchomieniem nowych inwestycji
Dla TDJ Estate rok 2023 był czasem intensywnej działalności i przełomowych wydarzeń. Inwestor otworzył pierwszy park handlowy, zakończył realizację projektu .KTW, ruszył z budową kolejnych etapów osiedli mieszkaniowych oraz rozpoczął prace nad uruchomieniem inwestycji w nowych lokalizacjach – również poza województwem śląskim.
Czy rynkowi nieruchomości grozi "bańka węglowa"?artykuł
Pokaż artykuł
Czy rynkowi nieruchomości grozi "bańka węglowa"?
Globalny rynek nieruchomości, jeden z głównych emitentów gazów cieplarniach, powinien w ciągu niespełna trzech dekad stać się zero-emisyjny. Szacuje się, że w 2050 roku na świecie nadal będzie funkcjonować aż 80% budynków, z których korzystamy już dziś[1], a to najlepiej pokazuje skalę wyzwania.
To będzie historycznie rekordowy rok dla parków handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
To będzie historycznie rekordowy rok dla parków handlowych w Polsce
Do końca roku wolumen powierzchni parków handlowych może zwiększyć się o dodatkowe 230 tys. mkw. W I połowie 2023 r. deweloperzy oddali do dyspozycji najemców 219 000 mkw. powierzchni handlowych, z czego 122 640 mkw. (56 proc.) stanowiły parki handlowe, a 28 470 mkw. (13 proc.) centra convenience. W rezultacie 2023 r. może być kolejnym rekordowym rokiem pod względem dostarczenia na rynek nowej podaży.
Niemiecka Grupa Saller planuje wiele nowych inwestycji handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Niemiecka Grupa Saller planuje wiele nowych inwestycji handlowych w Polsce
Grupa Saller konsekwentnie umacnia swoją pozycję rynkową poprzez realizację strategii stałego rozwoju opartego na długoterminowych inwestycjach w obiekty handlowe. Dominującym formatem są parki handlowe o powierzchni około 10 tysięcy mkw., aczkolwiek zmiany i rewitalizacje dotyczą również portfolia należących do Grupy galerii handlowych. Aby wyjść naprzeciw potrzebom konsumentów poddawane one są modernizacjom, przebudowom oraz rozbudowom.
REKLAMA