REKLAMA
Znaleziono 6545 wyników
Budowy, projekty, umowy i przetargi. Co się dzieje w projekcie CPK? [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Budowy, projekty, umowy i przetargi. Co się dzieje w projekcie CPK? [RAPORT]
Program Centralnego Portu Komunikacyjnego jest konsekwentnie realizowany. W ciągu ostatniego roku, po urealnieniu harmonogramu prac, spółka uzyskała m.in. decyzję lokalizacyjną, podpisała umowy o łącznej wartości ponad 650 mln zł i przyjęła do odbiorów projekt budowlany lotniska i dworca kolejowego.
Centrum Serwisowe Koleiinwestycja
Pokaż inwestycję
Centrum Serwisowe Kolei
Kraków, Składowa
[Warszawa] Nowy Punkt IIinwestycja
Pokaż inwestycję
[Warszawa] Nowy Punkt II
Warszawa, Targówek, Poborzańska 43
Już 280 mln z UE na projektowanie linii Warszawa – Łódź. W 2026 roku CPK będzie ubiegać się o wyższe kwoty na budowęartykuł
Pokaż artykuł
Już 280 mln z UE na projektowanie linii Warszawa – Łódź. W 2026 roku CPK będzie ubiegać się o wyższe kwoty na budowę
Fragment kolejowej linii „Y”, który do 2032 r. połączy Warszawę, Lotnisko CPK i Łódź, a do 2035 roku również Poznań i Wrocław to najbardziej zaawansowany odcinek Kolei Dużych Prędkości realizowany przez Centralny Port Komunikacyjny. Dotychczas na całego „Y” spółka otrzymała ok. 500 mln zł unijnego wsparcia na prace studialne i projektowe, w tym 280 mln na odcinek Warszawa – Łódź. To jednak dopiero początek. W najbliższym roku CPK planuje wystąpić z wnioskami do Komisji Europejskiej o miliardowe dotacje na budowę poszczególnych odcinków między Warszawą a Łodzią i drążenie tunelu dalekobieżnego w Łodzi.
Umowa za ponad miliard złotych podpisana. Nowe lokomotywy jednosystemowe dla PKP Intercity dostarczy Newag artykuł
Pokaż artykuł
Umowa za ponad miliard złotych podpisana. Nowe lokomotywy jednosystemowe dla PKP Intercity dostarczy Newag
PKP Intercity podpisało umowę z Newag S.A. na zakup 46 nowych lokomotyw elektrycznych. Odbiór wszystkich pojazdów nastąpi nie później niż w terminie 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Pierwsze lokomotywy wyjadą na tory już w 2024 roku.
Wydatki inwestycyjne CPK do 2032 r. Jest nowy, urealniony Program Wieloletni [LISTA]artykuł
Pokaż artykuł
Wydatki inwestycyjne CPK do 2032 r. Jest nowy, urealniony Program Wieloletni [LISTA]
Rada Ministrów przyjęła 31 grudnia Program Wieloletni Centralnego Portu Komunikacyjnego na lata 2024-2032. Przewiduje on wydatki na kontynuację prac przygotowawczych i projektowych oraz zasadnicze roboty budowlane w łącznej wysokości 131,7 mld zł. Urealniony harmonogram zakłada uruchomienie do końca 2032 roku pierwszego etapu Lotniska CPK i Kolei Dużych Prędkości między Warszawą, CPK i Łodzią, a także zaawansowanie prac budowlanych na odcinkach KDP do Wrocławia i Poznania.
PKP PLK zwiększa prędkość pociągów na zmodernizowanych torach w Krakowieartykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK zwiększa prędkość pociągów na zmodernizowanych torach w Krakowie
Od 1 września podróżni szybciej dojadą do Krakowa z Tarnowa, Brzeska, czy Bochni. To dzięki podniesieniu prędkości pociągów na odcinku Kraków Płaszów – Podłęże. Uruchomienie połączeń z prędkością do 160 km/h jest ostatnim etapem modernizacji krakowskiej linii średnicowej. PKP PLK S.A. zrealizowały tę miliardową inwestycję razem z Unią Europejską, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Pakt kolejowy dla Województwa Łódzkiegoartykuł
Pokaż artykuł
Pakt kolejowy dla Województwa Łódzkiego
Województwo Łódzkie stawia na rozwój kolei. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 9 kwietnia Pakt Kolejowy z Ministerstwem Infrastruktury oraz Województwem Łódzkim, dotyczący współpracy i współdziałania przy planowaniu i budowie nowych linii kolejowych, które połączą Bełchatów z Łodzią, Piotrków Trybunalski z Tomaszowem Mazowieckim, Wieluń z Chorzewem Siemkowicami i Bełchatowem.
firma
Pokaż firmę
Środki transportu żywności - Barson
Jasin, Sadowa 8
PKP PLK inwestuje miliony w wygodne podróże z Krakowa do Oświęcimiaartykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK inwestuje miliony w wygodne podróże z Krakowa do Oświęcimia
Skrócenie czasu przejazdu, zwiększenie prędkości pociągów i ułatwienie dostępu do kolei – takie będą efekty prac utrzymaniowych, które PKP PLK S.A. zaplanowały w tym roku na linii kolejowej nr 94, łączącej Kraków ze Skawiną i Oświęcimiem. Zadania za ponad 30 mln zł umożliwią dalszy rozwój kolei aglomeracyjnej wokół stolicy Małopolski.
PKP Intercity zainwestuje 27 mld zł w tabor i infrastrukturęartykuł
Pokaż artykuł
PKP Intercity zainwestuje 27 mld zł w tabor i infrastrukturę
PKP Intercity zapowiada imponującą skalę inwestycji w swój tabor oraz infrastrukturę. – W ramach naszej nowej strategii taborowej do 2030 r. zaplanowaliśmy 27 mld zł na inwestycje, z czego 24 mld w tabor i ok. 3 mld zł w infrastrukturę – powiedział podczas III Kongresu Rozwoju Kolei Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.
CPK i Korea National Railway będą współpracować w obszarze KDP w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
CPK i Korea National Railway będą współpracować w obszarze KDP w Polsce
Centralny Port Komunikacyjny i Korea National Railway (KNR) podpisały porozumienie o współpracy. Spółka odpowiedzialna m.in. za budowę nowego lotniska oraz Kolei Dużych Prędkości i zarządca infrastruktury kolejowej w Korei Południowej będą koncentrować się na wymianie wiedzy i doświadczeń dla rozwoju sieci KDP w Polsce. Porozumienie podpisali dr Filip Czernicki, prezes CPK i Seong-Hai LEE, prezes KNR.
Centralny Port Komunikacyjny wybrał wykonawcę bocznicy kolejowejartykuł
Pokaż artykuł
Centralny Port Komunikacyjny wybrał wykonawcę bocznicy kolejowej
Centralny Port Komunikacyjny rozstrzygnął przetarg na projekt i budowę bocznicy kolejowej, która najpóźniej do końca 2029 roku powstanie na północny - zachód od lotniska. Spośród 15 ofert w postępowaniu spółka wybrała tę należącą do konsorcjum polskich firm Track Tec Construction i Unibep na kwotę nieco ponad 143 mln zł brutto.
inwestycja
Pokaż inwestycję
[Osetno] Budowa Obejścia Osetna
[Brzeg Dolny] Most Wolnościinwestycja
Pokaż inwestycję
[Brzeg Dolny] Most Wolności
Brzeg Dolny
[Wrocław] Będą korki na wschodzie miasta? W Siechnicach poważne utrudnienia w ruchuartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] Będą korki na wschodzie miasta? W Siechnicach poważne utrudnienia w ruchu
Duże zmiany w organizacji ruchu na wakacje zaplanowali drogowcy na trasie z Wrocławia do Oławy. W Si...
Polska firma Flora Bis inwestuje w woj. śląskimartykuł
Pokaż artykuł
Polska firma Flora Bis inwestuje w woj. śląskim
Kolejna polska firma inwestuje w województwie śląskim, przy wsparciu udzielonemu przez Katowicką Specjalną Strefę Ekonomiczną (KSSE S.A.), w ramach Polskiej Strefy Inwestycji. Flora Bis realizuje inwestycję w Krzepicach (powiat kłobucki) o wartości 3 350 000,00 PLN.
Jest przetarg na prace projektowe związane z łódzkim odcinkiem KDP w rejonie Retkiniartykuł
Pokaż artykuł
Jest przetarg na prace projektowe związane z łódzkim odcinkiem KDP w rejonie Retkini
Centralny Port Komunikacyjny ogłosił przetarg na prace projektowe dla zmienionego układu torowego Kolei Dużych Prędkości. Chodzi o 3-kilometrowy odcinek w rejonie łódzkiej Retkini. Spółka ma już wypracowaną wspólnie z PKP PLK koncepcję zmian. Uproszczą one m.in. układ torowy i zminimalizują wpływ na przystanek na Retkini, z którego mieszkańcy będą mogli korzystać podczas budowy linii kolejowej. Termin składania ofert upływa 9 czerwca.
PGE i Europejski Bank Inwestycyjny wspierają transformację energetyczną infrastruktury kolejowej w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
PGE i Europejski Bank Inwestycyjny wspierają transformację energetyczną infrastruktury kolejowej w Polsce
PGE Polska Grupa Energetyczna i Europejski Bank Inwestycyjny zawarły umowę kredytową o wartości 1 mld zł, z której środki zostaną przeznaczone na modernizację układów zasilania sieci kolejowej w Polsce. Za realizację projektu, który wesprze proces transformacji energetycznej polskich kolei i docelowo poprawi jakość krajowych usług kolejowych, będzie odpowiedzialna PGE Energetyka Kolejowa.
Co dalej z budową nowego dworca kolejowego Poznań Główny? [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Co dalej z budową nowego dworca kolejowego Poznań Główny? [WIZUALIZACJE]
PKP PLK we współpracy z miastem Poznań zamierzają przebudować dworzec główny w tym mieście. Nowy obiekt ma być wygodny, funkcjonalny i przyjazny dla wszystkich pasażerów – dlatego Miejska Pracownia Urbanistyczna w Poznaniu przygotowuje analizy przestrzenne. Koszt całej inwestycji oszacowano na blisko 5 miliardów złotych.
REKLAMA