REKLAMA
Znaleziono 1320 wyników
CPK: Kluczowy krok w kierunku budowy największej inwestycji infrastrukturalnej w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
CPK: Kluczowy krok w kierunku budowy największej inwestycji infrastrukturalnej w Polsce
Centralny Port Komunikacyjny prowadzi postępowanie w trybie dialogu konkurencyjnego na roboty budowlane polegające na wybudowaniu terminala pasażerskiego CPK. Na postawione warunki udziału i kryteria selekcji wpłynęło osiem odwołań. Połowę z nich firmy wycofały same, a wszystkie pozostałe oddaliła dziś Krajowa Izba Odwoławcza (KIO). To ważna decyzja, ponieważ jednym z ważnych celów Spółki jest jak największy udział polskich podmiotów w realizacji robót budowlanych.
CPK poszerzy zasięg Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyćartykuł
Pokaż artykuł
CPK poszerzy zasięg Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyć
Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć zostanie skierowany do kolejnych właścicieli nieruchomości. Poszczególne etapy programu będą ogłaszane wraz z postępami inwestycji realizowanych w ramach programu Centralnego Portu Komunikacyjnego. Atrakcyjne warunki sprzedaży działek i domów zostaną zaproponowane na terenach, gdzie powstawać będą odcinki Kolei Dużych Prędkości.
162 mln zł od KE na realizację prac projektowych linii KDP Sieradz – Kalisz – Poznańartykuł
Pokaż artykuł
162 mln zł od KE na realizację prac projektowych linii KDP Sieradz – Kalisz – Poznań
8 listopada w siedzibie spółki CPK odbyła się konferencja dotycząca unijnego wsparcia dla projektów kolejowych CPK. Chodzi o 162 mln zł z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) na realizację prac projektowych linii Sieradz – Poznań. Umowę o współpracy (Grant Agreement) w tym zakresie podpisali przedstawiciele Centralnego Portu Komunikacyjnego, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Można rozpocząć prace przygotowawcze dla Drogi Czerwonej w Gdyniartykuł
Pokaż artykuł
Można rozpocząć prace przygotowawcze dla Drogi Czerwonej w Gdyni
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wspólnie z Ministerstwem Infrastruktury i Centralnym Portem Komunikacyjnym podpisała porozumienie o finansowaniu prac przygotowawczych dla budowy Drogi Czerwonej w Gdyni.
CPK i Korea National Railway będą współpracować w obszarze KDP w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
CPK i Korea National Railway będą współpracować w obszarze KDP w Polsce
Centralny Port Komunikacyjny i Korea National Railway (KNR) podpisały porozumienie o współpracy. Spółka odpowiedzialna m.in. za budowę nowego lotniska oraz Kolei Dużych Prędkości i zarządca infrastruktury kolejowej w Korei Południowej będą koncentrować się na wymianie wiedzy i doświadczeń dla rozwoju sieci KDP w Polsce. Porozumienie podpisali dr Filip Czernicki, prezes CPK i Seong-Hai LEE, prezes KNR.
Rządowa strategia rozwoju lotnictwa cywilnego przyjęta przez Radę Ministrówartykuł
Pokaż artykuł
Rządowa strategia rozwoju lotnictwa cywilnego przyjęta przez Radę Ministrów
21 listopada 2023 r. Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie przyjęcia „Polityki rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce do 2030 r. (z perspektywą do 2040 r.)” wraz z uchwałą uchylającą uchwałę dotyczącą „Programu rozwoju sieci lotnisk i lotniczych urządzeń naziemnych”. Oba dokumenty zostały przedłożone przez Ministra Infrastruktury.
Jaka stolica przyszłości? Strategia rozwoju Warszawy i plan ogólnyartykuł
Pokaż artykuł
Jaka stolica przyszłości? Strategia rozwoju Warszawy i plan ogólny
Już wkrótce rozpoczną się prace nad strategią rozwoju Warszawy 2040+ oraz planem ogólnym. Dokumenty określą, w jakim kierunku powinna się rozwijać stolica przez najbliższe 20 lat.
Strategia Energetyczna Polski – budowa elektrowni atomowych do 2050 rokuartykuł
Pokaż artykuł
Strategia Energetyczna Polski – budowa elektrowni atomowych do 2050 roku
Inwestycje energetyczne są z definicji bardzo długoterminowe, dlatego wymagana jest cierpliwość. W strategii polskiej energetyki jądrowej zaplanowany jest rozwój od 6 do 9 gigawatów zainstalowanej mocy. Jednak decyzje dotyczące lokalizacji drugiej elektrowni jądrowej oraz szczegóły tego projektu nie zostały jeszcze podjęte. Na razie trwają prace związane z pierwszą elektrownią i jej lokalizacją. Obecnie prace przebiegają zgodnie z harmonogramem, a rząd dokłada wszelkich starań, aby uniknąć jakichkolwiek opóźnień.
Strategia Energetyczna Polski – budowa elektrowni atomowych do 2050 rokuartykuł
Pokaż artykuł
Strategia Energetyczna Polski – budowa elektrowni atomowych do 2050 roku
Inwestycje energetyczne są z definicji bardzo długoterminowe, dlatego wymagana jest cierpliwość. W strategii polskiej energetyki jądrowej zaplanowany jest rozwój od 6 do 9 gigawatów zainstalowanej mocy. Jednak decyzje dotyczące lokalizacji drugiej elektrowni jądrowej oraz szczegóły tego projektu nie zostały jeszcze podjęte. Na razie trwają prace związane z pierwszą elektrownią i jej lokalizacją. Obecnie prace przebiegają zgodnie z harmonogramem, a rząd dokłada wszelkich starań, aby uniknąć jakichkolwiek opóźnień.
Koleje Dużych Prędkości: Nawet 320 km/h pociągiem z Warszawy do Poznaniaartykuł
Pokaż artykuł
Koleje Dużych Prędkości: Nawet 320 km/h pociągiem z Warszawy do Poznania
Przyspieszenie pociągów do 320 km/h na projektowanej linii Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Poznań w sposób zdecydowany podniesie atrakcyjność dla pasażerów korzystających z nowej infrastruktury.
Co dalej z CPK i warszawskim Okęciem? artykuł
Pokaż artykuł
Co dalej z CPK i warszawskim Okęciem?
Czy CPK zostanie wybudowany i kiedy? Jakie będą decyzje dotyczące lotniska na warszawskim Okęciu? Większość mieszkańców Warszawy jest przeciwna jego zamknięciu i likwidacji. To lotnisko powinno przejść w nadchodzących latach wiele zmian, bo już jest mocno zakorkowane. Jednak w długim terminie – jak wskazują eksperci – funkcjonowanie dwóch centralnych lotnisk równolegle, czyli CPK i Okęcia – nie będzie możliwe.
Rząd przyjął prospołeczną nowelę ustawy o CPK. Lepsza ochrona właścicieli nieruchomościartykuł
Pokaż artykuł
Rząd przyjął prospołeczną nowelę ustawy o CPK. Lepsza ochrona właścicieli nieruchomości
Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Centralnym Porcie Komunikacyjnym, przedłożony przez Pełnomocnika Rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jest to odpowiedź na liczne głosy mieszkańców i właścicieli nieruchomości, których dotyczy inwestycja. Jej celem jest większa ochrona praw osób, które objęte są decyzją lokalizacyjną w ramach budowy CPK oraz usprawnienie procesu inwestycyjnego.
Spółka CPK złożyła wnioski o kolejne dofinansowania z UE. W sumie chodzi o 1,18 mld zł artykuł
Pokaż artykuł
Spółka CPK złożyła wnioski o kolejne dofinansowania z UE. W sumie chodzi o 1,18 mld zł
Centralny Port Komunikacyjny przekazał do Komisji Europejskiej trzy wnioski o dofinansowanie z Instrumentu "Łącząc Europę" 2021-2027 (CEF 2). Wszystkie z nich zostały już zatwierdzone przez Ministerstwo Infrastruktury oraz Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. Ich łączna wartość to 1,18 mld zł.
CPK: Właściciele zdecydowanej większości nieruchomości zgłosili się do Programu Dobrowolnych Nabyć artykuł
Pokaż artykuł
CPK: Właściciele zdecydowanej większości nieruchomości zgłosili się do Programu Dobrowolnych Nabyć
Liczba zgłoszeń do Programu Dobrowolnych Nabyć to niemal 90 procent obszaru objętego decyzją lokalizacyjną dla Lotniska CPK i zachodniej części węzła kolejowego. Spółka finalizuje kolejne transakcje dotyczące terenów, na których realizowany jest program inwestycyjny CPK.
DL Invest Group zakończył budowę nowoczesnego magazynu BTS w Bełchatowieartykuł
Pokaż artykuł
DL Invest Group zakończył budowę nowoczesnego magazynu BTS w Bełchatowie
DL Invest Group, lider w sektorze nieruchomości komercyjnych, zakończył budowę innowacyjnego magazynu w Bełchatowie o powierzchni 13 600 mkw. Obiekt ten, oddany do użytku w sierpniu, wyróżnia się zastosowaniem najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych oraz spełnia najwyższe standardy zrównoważonego rozwoju. Inwestycja została zaprojektowana z myślą o międzynarodowym kliencie z branży automotive, dla którego kluczowa jest nie tylko funkcjonalność, ale również dbałość o środowisko.
Centralny Port Komunikacyjny – czy jest potrzebny w Polsce?artykuł
Pokaż artykuł
Centralny Port Komunikacyjny – czy jest potrzebny w Polsce?
CPK – czyli nowe, duże lotnisko ma zapewnić zwiększenie przepustowości przewozowej w centralnej Polsce na Mazowszu. Jednak niezależnie od tego bieżące operacje lotnicze mogą być kontynuowane na lotnisku Chopina, nieco rozbudowanym, usprawnionym. Dodatkową przepustowość, low-costową, czarterową zapewnią mniejsze porty w Modlinie, czy też w dalej oddalonych Radomiu i Łodzi.
KDP: Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/hartykuł
Pokaż artykuł
KDP: Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/h
Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/h. Wybrane składy pojadą obwodnicą Kalisza, zapewniając najszybsze połączenie, a inne zjadą do miasta, włączając je w sieć połączeń Kolei Dużych Prędkości (KDP). Takie rozwiązania stosuje się od lat na kolei w krajach Europy Zachodniej.
Trzy firmy zaprojektują obiekty wspierające Lotnisko CPK artykuł
Pokaż artykuł
Trzy firmy zaprojektują obiekty wspierające Lotnisko CPK
Przetarg na projekt budynku administracji oraz baz utrzymania, meteo i zagrożeń środowiskowych rozstrzygnięty. Zadanie zrealizuje konsorcjum trzech firm: AKE Studio, APA Czech Duliński Wróbel Agencja Projektowa „Architektura” oraz ATP Kraków. Wartość umowy wynosi prawie 4,9 mln złotych netto.
CPK – co dalej? Kluczowe inwestycje w infrastrukturę na horyzoncie [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
CPK – co dalej? Kluczowe inwestycje w infrastrukturę na horyzoncie [FILM]
Centralny Port Komunikacyjny (CPK) w Polsce to jedno z najbardziej ambitnych przedsięwzięć infrastrukturalnych, które napotyka na liczne wyzwania – zarówno polityczne, jak i finansowe. Chociaż projekt często staje się elementem walki politycznej, postępy są widoczne. W ubiegłym roku ogłoszono przetargi o wartości ponad 8,3 miliarda złotych, a obecnie podpisano umowy warte niemal 5 miliardów złotych.
Czy Centralny Port Komunikacyjny przetrwa polityczną burzę?artykuł
Pokaż artykuł
Czy Centralny Port Komunikacyjny przetrwa polityczną burzę?
Centralny Port Komunikacyjny, wyceniany na 46 mld zł, już teraz jest nazywany największą inwestycją w historii Polski, a zarazem największym wyzwaniem pierwszej połowy XXI w. Trudno się dziwić, bo hub i lotnisko na europejskie potrzeby to koncepcja znana w polskim rządzie już od 2007 r. Chociaż liczy już grubo ponad dekadę, los inwestycji leży dzisiaj w rękach nowej większości. Czy pomimo marnej polityki menadżerskiej PiS, rząd Platformy będzie w stanie dokończyć inwestycje?
REKLAMA