REKLAMA
Znaleziono 1241 wyników
Popyt o 20% w górę, mniej nowych budów – I połowa 2024 roku na rynku powierzchni logistyczno-magazynowych [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Popyt o 20% w górę, mniej nowych budów – I połowa 2024 roku na rynku powierzchni logistyczno-magazynowych [RAPORT]
Jak wynika z danych Colliers, na koniec I połowy 2024 roku zasoby dostępnych powierzchni przemysłowo-logistycznych w Polsce przekroczyły 33 mln mkw. Pomimo przewidywań dotyczących spadku popytu brutto, aktywność najemców okazała się zaskakująco wysoka. Popyt wzrósł o 20% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku i wyniósł 2,7 mln mkw. Mimo tego wciąż rośnie w Polsce odsetek pustostanów - na koniec czerwca 2024 roku sięgnął on poziomu 8,2%. W odpowiedzi na zwiększoną dostępność powierzchni deweloperzy podjęli decyzję o ograniczeniu realizacji nowych projektów.
Rynek centrów danych wzrośnie w Polsce do 2030 r. prawie trzykrotnieartykuł
Pokaż artykuł
Rynek centrów danych wzrośnie w Polsce do 2030 r. prawie trzykrotnie
W dobie cyfryzacji i rosnącego zapotrzebowania na usługi chmurowe dostawcy infrastruktury IT stają przed wyzwaniem związanym z potrzebą szybkiego zwiększania pojemności centrów danych. W Polsce aktualnie istnieje już ponad 120 obiektów data center, a najbardziej atrakcyjna pod względem rozwoju tego rynku staje się Warszawa i okolice.
Kolejna wielka, znana globalna firma stawia na Katowice. Nowe miejsca pracyartykuł
Pokaż artykuł
Kolejna wielka, znana globalna firma stawia na Katowice. Nowe miejsca pracy
Kolejna wielka, znana, globalna firma stawia na Katowice. Powstanie wiele nowych miejsc pracy. Koncern DANONE oficjalnie otworzył swoje Centrum Planistyczne w tym mieście. W DANONE Planning Center wyspecjalizowany zespół ekspertów będzie zajmować się planowaniem w łańcuchu dostaw dla europejskich fabryk organizacji. Koszt wdrożenia niezbędnej dla działania Centrum technologii to ponad 100 mln zł. To szansa na rozwój dla polskich specjalistów, ale także kolejne docenienie grupy spółek DANONE w Polsce przez struktury globalne organizacji.
Coraz bliżej do otwarcia kolejnego wielkiego kompleksu handlowego w Krakowieartykuł
Pokaż artykuł
Coraz bliżej do otwarcia kolejnego wielkiego kompleksu handlowego w Krakowie
Coraz bliżej do otwarcia kolejnego wielkiego kompleksu handlowego w stolicy Małopolski. Centrum Designer Outlet Kraków otworzy się w maju tego roku. Wśród marek znajdą się adidas, Tommy Hilfiger, Puma, Guess, Calvin Klein, Swarovski, Desigual, New Balance. Inwestorem i właścicielem centrum Designer Outlet Kraków jest KG Group, za zarządzanie nim i proces najmu odpowiada ROS Retail Outlet Shopping.
Malezyjska sieć sklepów MR.DIY stawia na Warszawęartykuł
Pokaż artykuł
Malezyjska sieć sklepów MR.DIY stawia na Warszawę
Sieć dyskontów z artykułami do domów, mieszkań, ogrodów oraz akcesoriami m.in. do majsterkowania, wywodząca się z Malezji, ogłasza właśnie plany dynamicznego rozwoju na polskim i środkowoeuropejskim rynku. Latem 2025 roku w Warszawie otwierają się lokale w Galerii Wileńskiej, CH Blue City, CH Zielony Targówek i w Galerii Młociny, a Polska, w wyniku zwiększenia powierzchni magazynowej, staje się centralnym hubem dostawczym w drodze do rozwoju sieci na kolejne rynki w naszej części Europy.
[Europa] Najwięcej nowych centrów handlowych powstaje w Rosji i Turcjiartykuł
Pokaż artykuł
[Europa] Najwięcej nowych centrów handlowych powstaje w Rosji i Turcji
Z najnowszego raportu międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield dotyczącego rozwoju centró...
[Kraków] Krakowski rynek biurowy na ścieżce dynamicznego wzrostuartykuł
Pokaż artykuł
[Kraków] Krakowski rynek biurowy na ścieżce dynamicznego wzrostu
Bardzo mocny popyt generowany przez duże umowy zawierane przez centra usług dla biznesu, największy...
[Warszawa] Warszawskie biura atrakcyjne nie tylko dla międzynarodowych firmartykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Warszawskie biura atrakcyjne nie tylko dla międzynarodowych firm
Dobrą pozycję negocjacyjną, jaką obecnie mają najemcy warszawskich biur, wykorzystują nie tylko glob...
[Kraków] Sektor BPO nakręca krakowski rynek biurowyartykuł
Pokaż artykuł
[Kraków] Sektor BPO nakręca krakowski rynek biurowy
Z roku na rok rośnie zapotrzebowanie na nowoczesną powierzchnię biurową, zarówno w miastach regional...
[Polska] Nowości w ofercie deweloperówartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Nowości w ofercie deweloperów
Jakie inwestycje przygotowują deweloperzy? W jakich cenach będzie w nich można kupić mieszkania? Son...
Trendy na rynku retail w Polsce oczami ekspertów MVGMartykuł
Pokaż artykuł
Trendy na rynku retail w Polsce oczami ekspertów MVGM
Rynek nieruchomości handlowych nieustannie ewoluuje pod wpływem zmieniających się preferencji klientów oraz sytuacji w otoczeniu ekonomicznym i prawnym. Obecnie jesteśmy świadkami wieloaspektowej transformacji, która definiuje na nowo przyszłość całego sektora retail. Zwrot konsumentów ku obiektom handlowym znajdującym się blisko miejsca zamieszkania, wciąż silne ich przywiązanie do tradycyjnych form zakupów, a także postępująca zielona transformacja to główne czynniki determinujące perspektywy rozwoju galerii handlowych i centrów convenience – wskazują eksperci MVGM, wiodącego na polskim rynku zarządcy nieruchomości.
Jak zostać inwestorem i zacząć zarabiać w branży nieruchomości?artykuł
Pokaż artykuł
Jak zostać inwestorem i zacząć zarabiać w branży nieruchomości?
Wiele osób, posiadających określone zasoby finansowe, obserwuje aktualną sytuację w wielu branżach i zastanawia się, czy to odpowiedni czas na angażowanie środków w sektorze nieruchomości. Jakim wstępnym budżetem należałoby dysponować? I czy należy ograniczać się do inwestycji długoterminowych?
Newmark: Wielka Szóstka na rynku magazynowym w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Newmark: Wielka Szóstka na rynku magazynowym w Polsce
Najwyższy czas, żeby przedefiniować Wielką Piątkę – hasło, którym określamy najważniejsze rynki logistyczne w Polsce. W praktyce tych rynków mamy już sześć. Warszawa, Górny i Dolny Śląsk, Polska Centralna, Poznań oraz… Trójmiasto – mówi Jakub Kurek, dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Magazynowych w Newmark Polska.
Po blisko sześciu latach centrum handlowe Fort Wola w Warszawie zostanie ponownie otwarte [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Po blisko sześciu latach centrum handlowe Fort Wola w Warszawie zostanie ponownie otwarte [WIZUALIZACJE]
Centrum handlowe Fort Wola jest pierwszym obiektem w Polsce, który został wyłączony z użytkowania aż na blisko 6 lat. Trwające ponad pół roku prace budowlane pozwoliły stworzyć większą przestrzeń dla sklepów i usług. Nowy Fort Wola to dwupoziomowe centrum handlowe, w którego wnętrzach przewidziano miejsce dla 72 sklepów oraz lokali usługowych. Parking zewnętrzny i wewnętrzny zapewnia niemal 900 stanowisk do parkowania. Nowy Fort Wola to projekt przebudowy zakładający przekształcenie istniejącego centrum handlowego I generacji w wygodne miejsce codziennych zakupów. Otwarcie centrum handlowego zaplanowano na czwartek, 16 lutego 2023 roku.
W 2023 roku biura w Polsce będą droższe, a ich dostępność w topowych lokalizacjach największych miast mniejszaartykuł
Pokaż artykuł
W 2023 roku biura w Polsce będą droższe, a ich dostępność w topowych lokalizacjach największych miast mniejsza
Podwyżki kosztów wynajmu biur, ograniczona dostępność powierzchni w budynkach o wysokim standardzie zlokalizowanych w centralnych obszarach biznesowych oraz niski poziom nowej podaży to główne wskaźniki, które będą miały wpływ na kształtowanie się sytuacji w sektorze w 2023 roku.
Handel w mniejszych miastach w rozkwicieartykuł
Pokaż artykuł
Handel w mniejszych miastach w rozkwicie
W 2022 roku inwestorzy działający na rynku handlowym w Polsce chętniej wybierali małe miasta (do 100 000 mieszkańców). Nowa podaż w tych ośrodkach miejskich wyniosła 60% całkowitego wolumenu, a dzięki temu zasoby małych miast są obecnie na porównywalnym poziomie, co tych średniej wielkości (100 000-400 000 mieszkańców). W dalszym ciągu największym zainteresowaniem inwestorów cieszyły się obiekty handlowe o małej skali, tj. parki handlowe oraz projekty typu strip mall. Od strony inwestycyjnej wolumen transakcji nieruchomości handlowych wzrósł o ponad 60% w porównaniu z 2021 rokiem.
Ogrody Ulricha wróciły na mapę Warszawyartykuł
Pokaż artykuł
Ogrody Ulricha wróciły na mapę Warszawy
Pochodzące z XIX w. szklarnie i park, będące w przeszłości fundamentami pionierskiego przedsiębiorstwa ogrodniczego rodziny Ulrichów, powróciły na mapę Warszawy. Szklarnie, w których niegdyś rosły słynne w kręgach warszawskiej arystokracji ananasy, są dziś tętniącym życiem miejscem spotkań mieszkanek i mieszkańców. Swoją pracą architekci z pracowni WXCA wpisali się w tradycję pierwszych właścicieli tego miejsca, pisząc zarazem nowy rozdział Ogrodów Ulricha.
Inwestorzy doceniają rynek biurowy w mniejszych miastachartykuł
Pokaż artykuł
Inwestorzy doceniają rynek biurowy w mniejszych miastach
Mniejsze miasta powyżej 100 tys. mieszkańców stają się coraz bardziej atrakcyjne dla firm z sektora nowoczesnych usług dla biznesu. W efekcie, wzrasta zainteresowanie rynkiem biurowym w mniejszych miastach – wynika z danych Colliers zawartych w raporcie ABSL "Sektor Nowoczesnych Usług Biznesowych w Polsce 2022".
Netto kończy 2022 rok z ponad 660 sklepami w Polsce. Ma ambitne cele na 2023 r.artykuł
Pokaż artykuł
Netto kończy 2022 rok z ponad 660 sklepami w Polsce. Ma ambitne cele na 2023 r.
2022 rok to dla Netto kontynuacja dynamicznego rozwoju. Sieć rozszerzyła się do ponad 660 sklepów, otwierając na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy ponad 60 z nich, w tym 2 dzisiaj, a 5 w samym grudniu. Poszerzenie zasięgu, ale również wprowadzenie zmian w zakresie polityki cenowej i asortymentowej przełożyło się na wzrost liczby wizyt klientów o blisko 53 proc. Cele na 2023 rok są ambitne, ale osadzone w realiach gospodarczych i odnoszące się bezpośrednio do oczekiwań klientów.
Ruch w sklepach na minusie. W listopadzie spadki objęły wszystkie formaty na polskim rynku [ANALIZA]artykuł
Pokaż artykuł
Ruch w sklepach na minusie. W listopadzie spadki objęły wszystkie formaty na polskim rynku [ANALIZA]
Z danych pochodzących z monitoringu zachowań ponad miliona konsumentów wynika, że w listopadzie br. ruch w sklepach zmniejszył się w stosunku do analogicznego okresu ub.r. I dotyczyło to każdego formatu. Spadek ogólny był na poziomie niespełna 11% rdr. W przypadku sklepów spożywczo-przemysłowych wyniósł ponad 15% rdr. Nieznacznie zmniejszyła się także liczba samych klientów. O niecały 1% wzrósł za to czas spędzony w ogóle w sklepach.
REKLAMA