REKLAMA
Znaleziono 76 wyników
W woj. zachodniopomorskim powstanie nowy park handlowyartykuł
Pokaż artykuł
W woj. zachodniopomorskim powstanie nowy park handlowy
W województwie zachodniopomorskim powstanie kolejny nowy park handlowy. Tym razem w 12,5-tysięcznych Pyrzycach. Swoją inwestycję w tym mieście planuje polska firma PKB Inwest Budowa. Spółka otrzymała prawomocne pozwolenie na budowę i wybrała generalnego wykonawcę parku handlowego w Pyrzycach.
W Jeleniej Górze dobiega końca budowa nowej galerii handlowej. Wkrótce otwarcieartykuł
Pokaż artykuł
W Jeleniej Górze dobiega końca budowa nowej galerii handlowej. Wkrótce otwarcie
E.Leclerc nabył od Tesco obiekt handlowy zlokalizowany przy al. Jana Pawła II 17 w Jeleniej Górze. Obecnie budynek znajduje się w trakcie zewnętrznych i wewnętrznych prac rewitalizacyjnych, dzięki którym powstanie nowoczesna galeria handlowa typu convenience o powierzchni 24 500 mkw. ze zróżnicowaną ofertą sklepów i punktów usługowych.
Nowy park handlowy Fabryka Park w Katowicach powiększa grono najemcówartykuł
Pokaż artykuł
Nowy park handlowy Fabryka Park w Katowicach powiększa grono najemców
Nowy park handlowy Fabryka Park w Katowicach powiększa grono najemców. Poziom komercjalizacji obiektu wybudowanego przez TDJ Estate przekroczył 80 proc.
Grupa Saller finalizuje rozbudowę nowego parku handlowego w Przemyśluartykuł
Pokaż artykuł
Grupa Saller finalizuje rozbudowę nowego parku handlowego w Przemyślu
Przekształcenie należącego do Grupy Saller byłego marketu Tesco położonego przy ulicy Lwowskiej w Przemyślu w nowoczesny park handlowy znajduje się w końcowej fazie. Pełniący do kwietnia 2023 r. funkcję Centrum Pomocy Humanitarnej dla uchodźców z Ukrainy budynek został rozebrany oraz przebudowany na nowoczesny kompleks handlowy, spełniający najnowsze standardy uwzględniające normy ekologiczne oraz redukcję śladu węglowego.
Nowe oblicze Starego Polesia. Zamieszkaj w ścisłym centrum Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Nowe oblicze Starego Polesia. Zamieszkaj w ścisłym centrum Łodzi
Ulica Pogonowskiego, jak zresztą całe Stare Polesie w Łodzi, systematycznie odzyskuje dawny blask, dzięki intensywnie prowadzonym pracom rewitalizacyjnym. Remonty kamienic, ulic, duża ilość nasadzeń, nowe miejsca kultury i handlu. To właśnie w tej lokalizacji powstaje nowa inwestycja mieszkaniowa znanego dewelopera Profit Development – Pogonowskiego 73.
Pasaż Ciechanowski i Bartoszycki z pozwoleniami na budowęartykuł
Pokaż artykuł
Pasaż Ciechanowski i Bartoszycki z pozwoleniami na budowę
Firma Refield konsekwentnie rozwija swoją działalność na rynku nieruchomości komercyjnych, podejmując kolejne strategiczne kroki w swojej intensywnej ekspansji. Po uzyskaniu prawomocnych pozwoleń na budowę, rozpoczęły się prace nad budową dwóch nowoczesnych parków handlowych w Ciechanowie oraz Bartoszycach. Obie inwestycje staną się istotnymi punktami na handlowej mapie Polski, oferując mieszkańcom szeroką gamę produktów i usług.
Pasaż Kępiński otwarty. To pierwszy park handlowy w Kępnieartykuł
Pokaż artykuł
Pasaż Kępiński otwarty. To pierwszy park handlowy w Kępnie
Wielu inwestorów od lat próbowało zrealizować inwestycje w Kępnie, ale to Refield otworzył pierwszy i jedyny park handlowy w tym mieście. Po intensywnych miesiącach budowy, warszawski deweloper z dumą ogłasza otwarcie Pasażu Kępińskiego – nowoczesnego parku handlowego, który rewolucjonizuje krajobraz handlowy w powiecie kępińskim.
Pogonowskiego 73. Nowe osiedle rośnie w centrum tętniącej życiem Łodzi [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Pogonowskiego 73. Nowe osiedle rośnie w centrum tętniącej życiem Łodzi [FILM]
W ramach inwestycji powstaną 143 mieszkania w zabudowie kaskadowej, otoczonej bujną zielenią drzew i krzewów. W ofercie znajdziemy zarówno kompaktowe kawalerki, jak i czteropokojowe lokale o powierzchni blisko 70 metrów kwadratowych. Atutem mieszkań, które powstają przy ul. Pogonowskiego 73, są duże okna, które zapewnią dobre nasłonecznienie pomieszczeń, a nowocześnie przeszklone balkony i przestronne tarasy staną się komfortowym przedłużeniem salonu. Na terenie wokół budynku pojawi się również boisko do gry w bule i przestrzenie służące integracji mieszkańców.
5 otwarć w jeden dzień – sieć dyskontów niespożywczych KiK efektownie zamyka listopadartykuł
Pokaż artykuł
5 otwarć w jeden dzień – sieć dyskontów niespożywczych KiK efektownie zamyka listopad
Elbląg, Kępno (Baranów), Lubin, Ostróda i Połaniec – w tych miejscach zostały dziś otwarte nowe sklepy KiK. Oznacza to, że sieć oddała do użytku około 2500 mkw. powierzchni sprzedażowej. Pięć nowo otwartych sklepów jednego dnia to imponujący wynik, który zbliża KiK do osiągnięcia liczby 500 salonów w Polsce.
Małe miasta skupiają już 25 procent całkowitej podaży nowej powierzchni handlowej w Polsce [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Małe miasta skupiają już 25 procent całkowitej podaży nowej powierzchni handlowej w Polsce [RAPORT]
Całkowita powierzchnia handlowa w Polsce wynosi obecnie 13,15 mln mkw. Od stycznia do września 2022 r. rynek powiększył się o 184,1 tys. mkw. nowej przestrzeni handlowej, z czego 94 proc. to parki handlowe. W budowie pozostaje 355 tys. mkw. powierzchni handlowej, głównie w małych miastach – wynika z najnowszego raportu CBRE. Wciąż popularne są obiekty typu "convenience", ale równolegle na rynku rozwija się segment projektów wielofunkcyjnych, w których handel pełni rolę uzupełniającą.
W pierwszym kwartale 2023 roku w Polsce przybyło 12 obiektów handlowychartykuł
Pokaż artykuł
W pierwszym kwartale 2023 roku w Polsce przybyło 12 obiektów handlowych
Rynek handlowy ma za sobą dobre otwarcie roku. W pierwszych trzech miesiącach br. przybyło 107,4 tys. mkw. powierzchni zakupowej w postaci 12 obiektów. Są to głównie parki handlowe o powierzchni do 10 tys. mkw., choć nie zabrakło większych projektów – wynika z najnowszego raportu CBRE. Wśród najemców najszybciej przybywa dyskontów niespożywczych. Rozwijają się także obiekty wielofunkcyjne, tworzące miejsca spotkań, w których zakupy są jedną z funkcjonalności. W budowie pozostaje 362,3 tys. mkw. przestrzeni handlowej, która zasili głównie mniejsze miejscowości.
Nowa powierzchnia handlowa w Polsce powstaje głównie w małych miastachartykuł
Pokaż artykuł
Nowa powierzchnia handlowa w Polsce powstaje głównie w małych miastach
Całkowita powierzchnia handlowa w Polsce wynosi obecnie 13,1 mln mkw. W pierwszej połowie 2022 r. rynek powiększył się o 121,1 tys. mkw., z czego 91 proc. to parki handlowe różnego typu. W budowie pozostaje 360 tys. mkw. powierzchni handlowej, która zasili głównie małe miasta – wynika z najnowszego raportu CBRE. Nadal na popularności zyskują obiekty typu "convenience", a centra handlowe nieustannie szukają sposobów, żeby pozostać atrakcyjnymi dla klientów. Rozwijają się również koncepty gastronomiczne typu "food hall". Ostatnie otwarcie tego typu to Fabryka PZO w Warszawie.
Panattoni uzyskało 27,5 mln euro kredytu na wielkie centrum dystrybucyjne dla sieci sklepów Actionartykuł
Pokaż artykuł
Panattoni uzyskało 27,5 mln euro kredytu na wielkie centrum dystrybucyjne dla sieci sklepów Action
Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie uzyskał 27,5 mln euro kredytu od Berlin Hyp na finansowanie centrum dystrybucyjnego Action w Zakroczymiu pod Warszawą. Obiekt zrealizowany w formule BTS (build-to-suit) pozwoli na obsługę 160 sklepów sieci i zatrudnienie ok. 300 osób.
W Olkuszu powstanie największy w regionie park handlowy [WIZUALIZACJA]artykuł
Pokaż artykuł
W Olkuszu powstanie największy w regionie park handlowy [WIZUALIZACJA]
W wijewództwie małopolskim powstanie kolejny nowy park handlowy. W Olkuszu przy zbiegu ulic DK 94 i ul. Sławkowskiej powstanie nowy park handlowy. Projekt realizowany będzie w ramach formuły joint venture grupy BOIG i BiG. Grunt pod inwestycje został już nabyty.
W 2022 r. powierzchnia parków handlowych w Polsce wzrosła o 1/3artykuł
Pokaż artykuł
W 2022 r. powierzchnia parków handlowych w Polsce wzrosła o 1/3
Parki handlowe cieszą się rosnącą popularnością wśród inwestorów. To efekt zmiany nawyków oraz oczekiwań klientów spowodowanych pandemią i nowymi zakupowymi przyzwyczajeniami, wskazują analitycy Emmerson Evaluation. Według danych zebranych przez nich w raporcie "Rynek parków handlowych w Polsce" w 2021 roku oddano do użytku około 225 tys. mkw. takiej powierzchni, a w 2022 roku już o ok. 1/3 więcej, bo ponad 300 tys. mkw. Natomiast w trakcie budowy jest aktualnie ponad 400 tys. mkw.
Coraz bliżej rozpoczęcia budowy największego parku handlowego w Olkuszuartykuł
Pokaż artykuł
Coraz bliżej rozpoczęcia budowy największego parku handlowego w Olkuszu
W województwie małopolskim powstanie kolejny nowy park handlowy. W Olkuszu przy zbiegu drogi krajowej nr 94 i ul. Sławkowskiej, powstanie nowy park handlowy. Projekt realizowany będzie w ramach formuły joint venture grupy BOIG i BiG.
W Olkuszu powstanie największy park handlowy w regionie artykuł
Pokaż artykuł
W Olkuszu powstanie największy park handlowy w regionie
W województwie małopolskim powstanie kolejny nowy park handlowy. W Olkuszu przy zbiegu drogi krajowej nr 94 i ul. Sławkowskiej, we wschodniej części miasta, powstanie nowy park handlowy. Projekt realizowany będzie w ramach formuły joint venture grupy BOIG i BiG. Grunt pod inwestycje został już nabyty.
Coraz więcej marketów w mniejszych miejscowościach – jakie trendy temu towarzyszą?artykuł
Pokaż artykuł
Coraz więcej marketów w mniejszych miejscowościach – jakie trendy temu towarzyszą?
Krajobraz sektora powierzchni handlowych w Polsce tworzy łącznie niemal 13 miliona metrów kwadratowych GLA (stan na koniec 2023 roku[1]). Według raportu Banku Pekao S.A. z grudnia 2022 r., dynamicznie rozwijają się także dyskonty oraz supermarkety, których łączny udział w sprzedaży szacowano na 47%[2]. Od kilku lat widać także znaczący wzrost liczby centrów handlowych i marketów powstających w mniejszych miejscowościach. Za fenomen ten odpowiada m.in. migracja społeczności z ośrodków miejskich do spokojniejszych – a często także bardziej dostępnych cenowo – sypialni miast oraz wsi.
Nie tylko Lidl i Biedronka rywalizują o konsumentów. Jakie są kierunki rozwoju spożywczych sieci handlowych w Polsce?artykuł
Pokaż artykuł
Nie tylko Lidl i Biedronka rywalizują o konsumentów. Jakie są kierunki rozwoju spożywczych sieci handlowych w Polsce?
Po erze supermarketów i hipermarketów sklepami pierwszego wyboru Polaków stały się dyskonty i mniejsze formaty. Pomogły w tym strategiczny rozwój sieci i dążenie do bliskości fizycznej placówek handlowych zgodnie z trendem "proximity retail", który umocnił się w pandemii. W najnowszym raporcie pt. “Nie tylko rywalizacja Biedronki z Lidlem” eksperci Colliers przeanalizowali strategie rozwoju największych graczy branży spożywczej na polskim rynku.
Handel w Polsce idzie w lokalnośćartykuł
Pokaż artykuł
Handel w Polsce idzie w lokalność
W mniejszych miejscowościach rosną parki handlowe, w dużych miastach powierzchni pod handel dostarczają obiekty wielofunkcyjne i nowe osiedla mieszkaniowe. Choć galerie handlowe znów tłumnie odwiedzane są przez klientów, szczególnie w weekendy, stacjonarny handel staje się coraz bardziej rozproszony i lokalny.
REKLAMA