REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Niemcy nie są zainteresowani budową KDP Poznań – Berlinartykuł
Pokaż artykuł
Niemcy nie są zainteresowani budową KDP Poznań – Berlin
Strona niemiecka nie jest zainteresowana tematem budowy Kolei Dużych Prędkości (KDP) z Berlina do Poznania – powiedział PAP wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak. Dodał, że na razie nasi sąsiedzi wolą się skupić na rozwiązaniu problemów z własną siecią kolejową, która stwarza problemy.
[Wrocław] Komunikacja, drogi, rewitalizacja i zieleń. Inwestycyjne plany miasta na 2017 rokartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] Komunikacja, drogi, rewitalizacja i zieleń. Inwestycyjne plany miasta na 2017 rok
Znamy plany wrocławskiego magistratu na 2017 rok – wśród najważniejszych przedsięwzięć pla...
Górny Śląsk apeluje o rozpoczęcie modernizacji dwóch linii kolejowych oraz budowę nowych przystankówartykuł
Pokaż artykuł
Górny Śląsk apeluje o rozpoczęcie modernizacji dwóch linii kolejowych oraz budowę nowych przystanków
Województwo Śląskie, Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, Miasto Gliwice oraz Koleje Śląskie wspólnie zaapelowały do spółki PKP PLK o rozpoczęcie modernizacji dwóch linii kolejowych oraz budowę nowych przystanków.
[Wrocław] PKP PLK mają już oferty na studium dla Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej na linii 292artykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] PKP PLK mają już oferty na studium dla Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej na linii 292
We wrześniu bieżącego roku PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na opracowanie studium wykon...
[Polska] Polacy kochają centra handlowe?artykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Polacy kochają centra handlowe?
W Polsce nie spada zainteresowanie galeriami handlowymi a popyt generuje podaż. Znajdujemy się w czo...
Będą lepsze podróże pociągiem w Beskid Żywieckiartykuł
Pokaż artykuł
Będą lepsze podróże pociągiem w Beskid Żywiecki
Od odcinka Rajcza – Zwardoń PKP PLK S.A. rozpoczyna prace na południu woj. śląskiego. W efekcie, dojazd pociągiem w Beskid Żywiecki będzie sprawniejszy i wygodniejszy. Dzięki przebudowie nawierzchni przejazdów kolejowo-drogowych zwiększy się bezpieczeństwo na styku toru i dróg. Inwestycja Polskich Linii Kolejowych S.A. ma wartość ponad 100 mln zł.
Perspektywa lepszych podróży koleją w woj. śląskimartykuł
Pokaż artykuł
Perspektywa lepszych podróży koleją w woj. śląskim
9 października 2023 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na zaprojektowanie drugiego toru między Katowicami Piotrowicami a Orzeszem Jaśkowicami. Dzięki tej inwestycji zwiększy się przepustowość linii: więcej pociągów będzie mogło kursować między Katowicami a Rybnikiem, Raciborzem i dalej w kierunku Czech. Zadanie jest realizowane z Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r.
[Kraków] Budowa łącznicy na półmetku, gigantyczne estakady podparteartykuł
Pokaż artykuł
[Kraków] Budowa łącznicy na półmetku, gigantyczne estakady podparte
Budowa gigantycznej łącznicy kolejowej pomiędzy stacjami Krzemionki a Zabłocie jest już na półmetku,...
[pomorskie] Budimex i Ferrovial Agroman wybudują Pomorską Kolej Metropolitalną w Gdańskuartykuł
Pokaż artykuł
[pomorskie] Budimex i Ferrovial Agroman wybudują Pomorską Kolej Metropolitalną w Gdańsku
7 maja 2013 roku Konsorcjum Budimeksu (lider, 95 proc. udziałów) i Ferrovialu Agroman (partner) podp...
Zakończyła się kompleksowa przebudowa Nabrzeża Indyjskiego w Porcie Gdynia [FILM+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Zakończyła się kompleksowa przebudowa Nabrzeża Indyjskiego w Porcie Gdynia [FILM+ZDJĘCIA]
Zakończyła się kompleksowa przebudowa Nabrzeża Indyjskiego w Porcie Gdynia. Inwestycja objęła m.in. wykonanie nowego, poszerzonego i pogłębionego nabrzeża, modernizację infrastruktury drogowo-kolejowej, rozbudowę estakady do przeładunku zboża oraz unowocześnienie wyposażenia nabrzeża, co znacząco zwiększa możliwości przeładunkowe terminala zbożowego i usprawni współpracę z terminalem produktów płynnych.
Centralna Magistrala Kolejowa przyjaźniejsza dla zwierzątartykuł
Pokaż artykuł
Centralna Magistrala Kolejowa przyjaźniejsza dla zwierząt
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na zaprojektowanie i budowę dodatkowych rozwiązań wzdłuż Centralnej Magistrali Kolejowej, które pozwolą zmniejszyć oddziaływanie kolei na środowisko. Działania te ochronią zwierzęta przed bezpośrednim kontaktem z pociągami oraz podniosą bezpieczeństwo na linii. Wartość zadania to ponad 180 mln zł netto. Inwestycja realizowana będzie ze środków KPO.
Rozbudowa i modernizacja SOSW nr 8inwestycja
Pokaż inwestycję
Rozbudowa i modernizacja SOSW nr 8
Warszawa, Śródmieście, Koźmińska 7
Trwają prace przy przebudowie dworca kolejowego Warszawa Zachodnia [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Trwają prace przy przebudowie dworca kolejowego Warszawa Zachodnia [ZDJĘCIA]
Trzy wiadukty kolejowe obok Warszawy Zachodniej zapewnią lepsze podróże koleją – bezpośrednie połączenie linii radomskiej z linią obwodową. Podróżni pociągów m.in. z Łodzi i Radomia mogą obserwować postęp prac. Projekt za ok. 2 mld zł netto ubiega się o dofinansowanie ze środków unijnych POIiŚ.
Trwa wielka modernizacja jedynej podziemnej elektrowni w Polsce [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa wielka modernizacja jedynej podziemnej elektrowni w Polsce [FILM]
Elektrownia szczytowo-pompowa Porąbka-Żar, jedyna podziemna elektrownia w Polsce, przechodzi kompleksową modernizację. Zlokalizowana we wnętrzu Góry Żar w Beskidzie Małym, odgrywa kluczową rolę w stabilizacji krajowego systemu energetycznego.
Modernizacja trasy Kozłów – Sędziszów przyspieszy podróże z Krakowa do Kielcartykuł
Pokaż artykuł
Modernizacja trasy Kozłów – Sędziszów przyspieszy podróże z Krakowa do Kielc
PKP PLK S.A. podpisały umowę na modernizację linii kolejowej nr 8 między Kozłowem a Sędziszowem. Efektem inwestycji będzie bardziej atrakcyjny transport kolejowy, zarówno pasażerski jak i towarowy, na ważnej trasie leżącej na styku województwa małopolskiego i świętokrzyskiego. To pierwsza część projektu „Prace na linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów, etap II: odcinek Sitkówka Nowiny – Kozłów”. Inwestycja finansowana jest z budżetu państwa.
Wrocław: Triada Dom rozbudowuje się na Zakrzowieartykuł
Pokaż artykuł
Wrocław: Triada Dom rozbudowuje się na Zakrzowie
Trzebnicki deweloper zrealizował już w tej części miasta inwestycję Zatorska 59 oraz cztery etapy Zł...
[Wrocław] Ruszył remont torowiska na ul. Mickiewiczaartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] Ruszył remont torowiska na ul. Mickiewicza
W weekend rozpoczęła się modernizacja torów na Sępolnie. Do połowy grudnia wyremontowany zostanie fr...
Rusza drążenie tunelu dla Kolei Dużych Prędkości w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Rusza drążenie tunelu dla Kolei Dużych Prędkości w Łodzi
Spółka CPK przekazała konsorcjum budowalnemu PORR plac budowy komory startowej Retkinia pod drążenie tunelu dla Kolei Dużych Prędkości w Łodzi. Oznacza to, że wykonawca będzie mógł m.in. rozpocząć organizację zaplecza budowy, a także sprowadzić maszynę drążącą TBM, która wykona tunel o średnicy blisko 14 metrów i długości ok. 4,6 km. Inwestycja jest częścią kluczowej linii nr 85, czyli kolejowego „Y”, która do 2032 roku połączy Warszawę i Lotnisko CPK z Łodzią, a w 2035 roku umożliwi uruchomienie najszybszych połączeń Kolei Dużych Prędkości również do Wrocławia i Poznania.
Na Dolnym Śląsku zostanie zrewitalizowana kolejna nieczynna linia kolejowa [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Na Dolnym Śląsku zostanie zrewitalizowana kolejna nieczynna linia kolejowa [FILM]
Na Dolnym Śląsku zostanie zrewitalizowana kolejna nieczynna linia kolejowa. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei (DSDiK) wyremontuje i przywróci do ruchu pasażerskiego kolejny fragment linii kolejowej nr 308, z Mysłakowic do Kowar. To pierwszy krok na drodze do przywrócenia połączenia kolejowego z Jeleniej Góry do Kamiennej Góry przez Ogorzelec.
Podwarszawski Sulejówek bez korków: kolejarze otworzyli nową drogę pod torami [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Podwarszawski Sulejówek bez korków: kolejarze otworzyli nową drogę pod torami [ZDJĘCIA]
Polskie Linie Kolejowe zbudowały drugi tunel pod torami w Sulejówku, aby poprawić bezpieczeństwo. Nowy obiekt znajduje się na ul. Przejazd/Krasińskiego i zastąpił przejazd kolejowo-drogowy. Dzięki temu kierowcy nie muszą już czekać przed zamkniętymi rogatkami, a pociągi mogą bezpiecznie kursować z Warszawy do Terespola. Inwestycja kosztowała około 100 milionów złotych i została sfinansowana z Krajowego Planu Odbudowy (KPO).
REKLAMA