Pociągiem z Wrocławia przez Siechnice do Jelcza i Opola po nowych mostach i wiaduktachPKP PLK / Foto: Mirosław Siemieniec

Pociągiem z Wrocławia przez Siechnice do Jelcza i Opola po nowych mostach i wiaduktach

Orzech
Orzech
REKLAMA

Od 10 października wracają regularne połączenia pasażerskie na trasie Wrocław - Siechnice - Jelcz - Opole. Linią kursują już pociągi towarowe. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły istotne prace przy przebudowie i budowie mostów oraz wiaduktów pomiędzy Czernicą Wrocławską i Siechnicami. Inwestycja za ponad 41 mln zł netto realizowana jest ze środków budżetowych.

Od 10 października wracają bezpośrednie przejazdy z Wrocławia do Jelcza przez Siechnice – bez komunikacji zastępczej. Od 1 października linia kursują już pociągi towarowe. Na trasie Wrocław Opole – na odcinku Jelcz Laskowice - Wrocław Brochów PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają możliwości przewozów koleją. To efekt przebudowy dwóch mostów oraz dwóch wiaduktów. Gruntowne prace przy obiektach służących kolei ponad sto lat pozwolą także na przewidywaną budowę drugiego toru.

Po zakończeniu wszystkich prac obiekty pozwolą na szybsze przejazdy pociągów z większymi ładunkami. Składy będą mogły rozwinąć prędkość do 120 km/h. Zwiększy się komfort i bezpieczeństwo podróży w regionie i na trasach dalekobieżnych. Modernizacja linii – na ważnym odcinku z mostami i wiaduktami – zwiększy także możliwości przewozu towarów. Projekt pozwoli na odciążenie z ruchu towarowego połączenia Wrocław - Opole, przez Oławę i Brzeg, wykorzystywanego w podróżach aglomeracyjnych, regionalnych i międzynarodowych.

PKP PLK / Foto: Mirosław Siemieniec
PKP PLK / Foto: Mirosław Siemieniec
REKLAMA

Przy wprowadzonym w październiku ruchu pociągów kontynuowana jest przebudowa wiaduktu nad drogą wojewódzką (ul. Wrocławską) w Czernicy. Kompleksowy zakres prac zapewni – poza jezdnią – ścieżki dla ruchu pieszego i rowerowego. Oprócz przebudowy obiektów wykonana zostanie kompleksowa wymiana torów i rozjazdów. Z myślą o budowie drugiego toru poszerzony jest nasyp. Dłuższe niż planowano prace przy wiadukcie wynikają z dłuższego procedowania przełożenia instalacji – szczególnie gazowych. Podczas przebudowy wiaduktu zapewniono przejazd tymczasową drogą – bajpasem (niemal równolegle do drogi wojewódzkiej nr 455).

Wartość umowy wynosi prawie 41,5 mln zł. Inwestycja jest finansowana ze środków budżetowych.

Pełna nazwa zadania: Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn.: "Prace na kolejowych obiektach inżynieryjnych na linii 277 w km 75,523; 77,587; 79,847; 80,585 na odcinku Jelcz Laskowice - Wrocław Brochów" realizowanego w ramach projektu pn.: "Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej Region Śląski".

Źródło: PKP PLK

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA