Tramwaj dojedzie do szpitala przy Borowskiej. Ruszyły przygotowania

Tramwaj dojedzie do szpitala przy Borowskiej. Ruszyły przygotowania

Tomasz Matejuk
Tomasz Matejuk
REKLAMA

We wrocławskim magistracie rozpoczęły się prace nad kolejną inwestycją tramwajową. Tym razem chodzi o przedłużenie trasy z ulicy Świeradowskiej – tramwaje MPK mają dojeżdżać do okolic szpitala przy ulicy Borowskiej.

W czwartek 12 października spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła przetarg na opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia dla zadania "Trasa Tramwajowa Borowska Szpital we Wrocławiu". To postępowanie urzędnicy zapowiadali już pod koniec września.

Dzięki tej inwestycji łatwiej będzie można dojechać do szpitala przy ul. Borowskiej i Uniwersytetu Medycznego. Właśnie zapadła decyzja o ogłoszeniu przetargu na przygotowanie koncepcji przedłużenia trasy z ulicy Świeradowskiej, gdzie dziś jest krańcówka linii tramwajowych 18 i 21. Zadanie to zostało zapisane jako jedno z priorytetowych we Wrocławskim Programie Tramwajowym i teraz planujemy z nim wystartować. Projektant ma mieć rok na przygotowanie koncepcji i uzyskanie decyzji środowiskowej dla tej inwestycji. Chcemy, aby torowisko było tam, gdzie to jest możliwe, zielone – wyjaśniali przedstawiciele Wrocławskich Inwestycji.

fot. Wrocławskie Inwestycje, Planowana trasa tramwaju na Borowską
fot. Wrocławskie Inwestycje, Planowana trasa tramwaju na Borowską

Będzie też parking i droga rowerowa

REKLAMA

Przy pętli na ul. Borowskiej ma powstać parking "park and ride".

Dzięki temu zadaniu tramwaje za kilka lat mogą jeździć z Gaju ponad kilometr dalej ulicą Działkową, do ulicy Borowskiej i wzdłuż Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego do nowej pętli usytuowanej w pobliżu torów kolejowych obwodnicy towarowej. Pasażerowie zyskają trzy pary przystanków. Najważniejsze będą usytuowane przy Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym i Uniwersytecie Medycznym. Dzięki nim zarówno pacjenci, jak i studenci mieliby wygodny dojazd do tych placówek – wyliczali urzędnicy.

W ramach tego zadania magistrat planuje wybudować także 1,2 km nowej drogi rowerowej. Byłaby poprowadzona po wschodniej stronie ul. Borowskiej od ul. Kukuczki do alei Armii Krajowej.

Komentarze (4)

Napisz komentarz
Ak(gość)
Tylko o progach zwalniających żeby nie zapomnieli zamontować
Jan Stańczyk(gość)
Kolejna głupota magistratu .
Obserwator(gość)
Akademia Medyczna i budynki do niej przynależące obtoczyła się zadbanym trawnikiem, gdzieniegdzie drzewkami i płatnym parkingiem. W jej obrębie jest czysto i schludnie. Gorzej sytuacja wygląda na sąsiadujących podwórkach. Pracownicy akademii, pacjenci, zamiast kierować się na wyznaczony parking, parkują swoje auta gdzie popadnie, byleby za darmo. Ulica Działkowa w kierunku cmentarza i Parku Skowroniego, obstawiona rzędami aut, wszędzie auto wjedzie, nawet tam, gdzie nie wypada parkować. Luzuje mnie jeden z argumentów, że ten tramwaj umożliwi sprawniejsze dotarcie ludziom do szpitala, cmentarza. Serio? Jak w obecnej chwili, bez żadnych konsekwencji można podjechać autem pod sam cmentarz i parking za darmo. Gdyby nie płot oddzielający sektory starego cmentarza radzieckiego od drogi prowadzącej bezpośrednio do parku, podejrzewam, że dodatkowe miejsca do zaparkowania znalazłby swoje miejsce pomiędzy grobami. Po co komu ten tramwaj jak można wjechać autem wszędzie i za darmo zaparkować.
aqqa(gość)
W bardziej dużo bardziej rozwiniętych miastach porzuca się tramwaje na rzecz dużo bardziej zwinnych autobusów z buspasami/metra/skm, gdzie ta kombinacja pozwala szybko dojechać z jednego końca miasta na drugi, w większość osiedlowych zakątków, gdzie tramwaj nawet by się nie zmieścił. U nas oczywiście brnie się ślepo i robi tramwaj, który jeszcze robi niepotrzebną wielką pętlę, zamiast machnąć buspas wojszyce-kamienna i w końcu dać tam taką liczbę autobusów, żeby ludzie nie jeździli jak sardynki. A za kilkadziesiąt lat będzie jęk, że jedyne co osiągnęli, to zakorkowali miasto dzięki pierwszeństwu tramwajowemu na każdym skrzyżowaniu i cały transport kołowy poza tramwajami jest w miastach uwalony (więc także autobusy, które już teraz stoją w wielkich korkach, bo tramwaje wykasowały 2 cykle). Ale tak to u nas wygląda- tak samo jak u nas betonowali place i rynki w każdym miasteczku, w momencie gdy na zachodzie już się mówiło, że to nie ma sensu i trzeba te betony zrywać.
REKLAMA