Tramwaj na Borowską. Wiemy, kto chce zaprojektować nową trasę

Tramwaj na Borowską. Wiemy, kto chce zaprojektować nową trasę

Tomasz Matejuk
Tomasz Matejuk
REKLAMA

Miasto szuka projektanta nowej trasy tramwajowej, która umożliwi pojazdom MPK dojazd do okolic szpitala przy ulicy Borowskiej. Do postępowania stanął jeden zainteresowany.

W połowie października spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła przetarg na opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia dla zadania "Trasa Tramwajowa Borowska Szpital we Wrocławiu". W poniedziałek 30 października urzędnicy otworzyli oferty złożone w tym postępowaniu.

Okazało się, że do przetargu stanął tylko jeden zainteresowany – spółka Biprogeo Projekt, która zaproponowała cenę 889 290 złotych. Jak informują przedstawiciele Wrocławskich Inwestycji, magistrat zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 700 000 zł brutto. Wkrótce zatem dowiemy się, czy przetarg zostanie unieważniony, czy może urzędnicy zwiększą budżet przewidziany na to zadanie.

fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula

Łatwiejszy dojazd do szpitala przy Borowskiej

Jak zapowiada magistrat, dzięki przedłużeniu trasy tramwajowej z ulicy Świeradowskiej, gdzie dziś jest krańcówka linii tramwajowych 18 i 21, łatwiej będzie można dojechać do szpitala przy ulicy Borowskiej i Uniwersytetu Medycznego.

Zadanie to zostało zapisane jako jedno z priorytetowych we Wrocławskim Programie Tramwajowym i teraz planujemy z nim wystartować. Projektant ma mieć rok na przygotowanie koncepcji i uzyskanie decyzji środowiskowej dla tej inwestycji. Chcemy, aby torowisko było tam, gdzie to jest możliwe, zielone – wyjaśniają przedstawiciele Wrocławskich Inwestycji.

Przy pętli na ulicy Borowskiej ma powstać także parking "park and ride".

Dzięki temu zadaniu tramwaje za kilka lat mogą jeździć z Gaju ponad kilometr dalej ulicą Działkową, do ulicy Borowskiej i wzdłuż Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego do nowej pętli usytuowanej w pobliżu torów kolejowych obwodnicy towarowej. Pasażerowie zyskają trzy pary przystanków. Najważniejsze będą usytuowane przy Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym i Uniwersytecie Medycznym. Dzięki nim zarówno pacjenci, jak i studenci mieliby wygodny dojazd do tych placówek – wyliczają urzędnicy.

REKLAMA

W ramach tego zadania magistrat planuje wybudować także 1,2 km nowej drogi rowerowej. Ma być poprowadzona po wschodniej stronie ulicy Borowskiej od ulicy Kukuczki do alei Armii Krajowej.

Trasa tramwajowa na Maślice ma już projektanta

Inna z inwestycji zapisanych we Wrocławskich Programie Tramwajowym 2.0, czyli trasa tramwajowa na Maślice ma już z kolei wybranego projektanta. Na początku września rozstrzygnięty został przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla tego zadania. Zwycięską ofertę złożyła firma Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem, która zaproponowała kwotę 3 672 780 złotych.

Trasa będzie liczyć ponad 3,2 kilometrów długości, a razem z pętlą – około 4 kilometry. Dokładny jej przebieg poznamy po zakończeniu projektowania. Trasa tramwajowa znajdzie się w korytarzu komunikacyjnym wytyczonym w Studium i Miejskim Planie Zagospodarowania Przestrzennego dla tego obszaru.

Założenia koncepcyjne są następujące: planowany jej początek jest w pobliżu krańcówki przy Tarczyński Arena przy ul. Pilczyckiej, następnie ok. 2 km wzdłuż ul. Maślickiej po stronie północnej. Potem trasa odbije w lewo w kierunku południowo-zachodnim w kierunku ulicy Suwalskiej i Królewieckiej, aby zakończyć swój bieg w pobliżu centrum handlowego i linii kolejowej, którą kursują pociągi m.in. w kierunku Głogowa czy Zielonej Góry. Wybór tego miejsca na pętlę tramwajową nie jest przypadkowy, ponieważ w planach PKP jest wybudowanie w sąsiedztwie stacji kolejowej Wrocław-Maślice. Przy pętli tramwajowej planowany jest park and ride – tłumaczy Piotr Paś, prezes Wrocławskich Inwestycji.

Zgodnie z zapowiedziami magistratu, przedsięwzięcie umożliwi mieszkańcom Maślic, ale i pobliskich osiedli szybki dojazd do centrum. Dzięki realizacji tej inwestycji aż 11 tysięcy osób zyska dostęp w odległości do 500 m do przystanku tramwajowego. A dzięki parkingowi P&R i odpowiedniej integracji z autobusami, trasa tramwajowa na Maślice będzie także nową ofertą komunikacyjną dla Stabłowic czy Pracz Odrzańskich.

Komentarze (1)

Napisz komentarz
myslacy(gość)
ekologiczne lanie betonu i asfaltu w ramach skrzywionej ekologi
REKLAMA